تحولات لبنان و فلسطین

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در خصوص چاقی و اضافه وزن دانش آموزان، زنگ تربیت بدنی کافی نیست.

زنگ تربیت بدنی برای کاهش چاقی دانش‌آموزان کافی نیست

صادق ستاری فرد در مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی یافته‌های نوین در علوم ورزشی،  که با حضور مسئولان ارشد ورزش کشور، فدراسیون‌های ورزشی، استادان برجسته علوم ورزشی، دانشجو معلمان و دانشجویان دانشگاه‌ها و محققان این حوزه در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تربیت بدنی و سلامت در اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت کشورگفت:  این حوزه در پیشرفت ابعاد وجود و توسعه فرهنگی و جسمانی نسل آینده نقش حیاتی دارد.

وی  با بیان اینکه در  قانون برنامه هفتم ، به تعلیم و تربیت و تربیت بدنی و سلامت به‌طور ویژه پرداخته شده است،افزود: معلمان تربیت بدنی، فرماندهان این حوزه مهم در نظام آموزشی کشور هستند و مسئولیت خطیری در ترویج سبک زندگی سالم و فعال بر عهده دارند. امانت داری و قوی بودن از ضروریات و صفات مهم معلمان تربیت بدنی است.

ستاری فرد بر تعهد معاونت تربیت بدنی و سلامت به رویکرد علمی در پیشبرد اهداف تربیت بدنی تأکید کرد و افزود: این تعهد به علم و پژوهش، زیربنای تمامی فعالیت‌ها و طرح‌های متعدد معاونت تربیت بدنی و سلامت است و با هدف بهبود کیفیت برنامه‌های تربیت بدنی در مدارس و ایجاد نوآوری و پیشرفت در این حوزه بیش از پیش ادامه دارد.

ستاری فرد به نقش همایش یاد شده  در تبادل دانش و ارائه یافته‌های جدید اشاره و عنوان کرد: برگزاری این همایش فرصتی ارزشمند برای تقویت پیوند میان پژوهش و عمل در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی است و ما مفتخریم که با بهره‌گیری از دانش روز و همکاری با متخصصان برجسته، همواره در مسیر ارتقا کیفیت تربیت بدنی در نظام آموزشی کشور گام برمی‌داریم.

وی چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان، نبود نظام ارزشیابی جامع برای درس تربیت بدنی و فقدان نظام استعدادیابی مؤثر و جامع در حوزه تربیت بدنی را مهمترین چالش های حوزه تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان برشمرد و گفت: در خصوص چاقی و اضافه وزن دانش آموزان، زنگ تربیت بدنی کافی نیست و چاقی، متغیری پیچیده و چند عاملی است. مقابله با این چالش‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مستمر میان نهادهای آموزشی و پژوهشی است و در این راستا معاونت تربیت بدنی و سلامت برای این چالش‌ها برنامه‌های ویژه‌ای تدوین کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.