تحولات لبنان و فلسطین

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از سه هزار و ۵۰۰ پرونده در امور اراضی بیش از دو هزار و ۷۰۰ فقره ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی خراسان رضوی در ۶ ماه اول سال جاری قلع و قمع شد.

قلع و قمع بیش از ۲۷۰۰ فقره ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی

سعادت علی‌نیا در گفت‌وگو با قدس خراسان در سفر به بردسکن و در حاشیه بازدید از کارخانه پسته در این شهرستان اظهار کرد: در حوزه امور اراضی کشاورزی برآوردی که شده یک میلیون و ۱۸۳ هزار هکتار در تفاهم‌نامه سازمان جهاد کشاورزی استان با اداره کل ثبت اسناد استان انجام شد، که در بحث سنددار کردن امور اراضی کشاورزی که جزو اولویت‌های سازمان است، تاکنون برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار سند صادر شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه برای ۹۲ درصد اراضی کشاورزی خراسان رضوی سند صادر شده است، افزود: میانگین کشوری در حوزه سنددار کردن امور اراضی ۷۵ درصد است که خراسان رضوی با ثبت ۹۲ درصد در رتبه برتر کشور قرار دارد.

وی از بازنگری مجدد اراضی کشاورزی در استان خبر داد و گفت: در طرح بازنگری اراضی کشاورزی خراسان رضوی مجدد به شهرستان نامه زده شده است که به‌طور دقیق آمار خود را اعلام کنند.

علی‌نیا با بیان اینکه کلیه اراضی کشاورزی با هر میزان مساحت سند صادر می‌شود، عنوان کرد: با انجام پروژه رفع تداخلات برای اراضی کشاورزی سند تک برگ کاداستر صادر می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی یکی از مشکلات حوزه امور اراضی را خرید و فروش اراضی کشاورزی توسط دلالان و تفکیک آن‌ها عنوان کرد و افزود: در مرحله اول بایستی کلیه امور اراضی کشاورزی شناسایی و دارای سند بشوند، چرا که مشکلی که اکنون داریم این است که چون اراضی کشاورزی سند ندارد، خرید و فروش و تفکیک توسط دلالان صورت می‌گیرد، در حالی که بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه فروش، تفکیک و ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی بدون موافقت و کسب مجوزهای لازم از جهادکشاورزی ممنوع است.

وی همچنین در خصوص تقویت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها گفت: به‌منظور رسیدگی بهتر حضور سرباز یگان حفاظت در مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در حال انجام است.

در حاشیه این جلسه مهدی مسروری مدیر جهاد کشاورزی بردسکن اظهار کرد: بردسکن با ۵۸ ترمینال ضبط پسته بیشترین واحد فرآوری را در خراسان رضوی دارد. 

وی افزود: راهبرد اصلی ما کمک به سرمایه‌گذاران است که در همین راستا تلاش کرده‌ایم مشکلات واحدهای صنعتی را در کوتاه‌ترین زمان رفع کنیم.

این بازدید که در راستای رفع موانع تولید و کمک به دریافت مجوزات لازم توسط این واحد تولیدی انجام شد. 

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.