تحولات لبنان و فلسطین

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات سخنگوی دولت درباره موضوع عفاف و حجاب عنوان کرد: جامعه با محور قانون می‌چرخد و وقتی قانون در جامعه اجرا نشد دولت موظف است که افراد را به پیاده سازی قانون الزام کند.

تذکر نماینده مشهد به سخنگوی دولت: در حوزه تخصصی خود اظهار نظر کنید

قدس آنلاین: حسن علی اخلاقی امیری نماینده مردم مشهد در جلسه امروز مجلس در تذکری گفت: اخیراً سخنگوی محترم دولت که عمده تخصصش در حوزه مکانیک است در حوزه عفاف و حجاب اظهار نظری داشته است و فرمودند که موضوعات فرهنگی از جنس باور است و باور را لزوماً نمی‌توانیم با باید حل کنیم همچنین فرمودند که موضوعات فرهنگی را نمی‌توان با زور جا انداخت.

وی افزود: من عرض می‌کنم که اولاً سرکار خانم اگر در حوزه تخصصی خود اظهار نظر کنند، مناسب‌تر است؛ ثانیاً فرهنگی دارای دو عرصه است یکی عرصه فردی و تربیتی است که در این عرصه باید انسان‌ها را قانع و باورمند کرد و اتفاقاً دولت محترم چون سه وزارتخانه آموزش و پرورش، آموزش عالی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ذیل خود دارد باید گزارش دهد که در عرصه تربیتی در رابطه با عفاف و حجاب چه کار کرده و خوب است که این گزارش را به مجلس محترم  ارائه کند.

این نماینده مجلس دومین عرصه فرهنگ را عرصه اجتماعی عنوان کرد و افزود: در حوزه مباحث فرهنگی در عرصه نمی‌توان گفت که کاری با آن نداریم و الزامی در این خصوص وجود ندارد؛ قانون محور جامعه است و چه تفاوتی میان مباحث راهنمایی و رانندگی و پلیس و زورگیری و سرقت با پوشش وحود دارد؟ جامعه با محور قانون می‌چرخد و وقتی قانون در جامعه اجرا نشد دولت موظف است که افراد را به پیاده سازی قانون الزام کند.

اخلاقی در ادامه در تذکر دیگری تاکید کرد: مجلس در حوزه انتصابات نمی‌تواند دخالتی کند و این موضوع نیز درست است اما دولت محترم بداند که نمایندگان مجلس انتصابات را رصد می‌کنند و از ارزش‌های انقلابی، دینی، اسلامی و موضوع فتنه نخواهند گذشت؛ لذا خواهش می‌کنم ریاست محترم جمهور و دولت محترم در انتخابات خود دقت لازم را کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.