رئیس فراکسیون زنان در مجلس دوازدهم با بیان اینکه بخشی از اعتقاد به عفاف و حجاب در قالب روش‌های سنتی است، گفت: مسئله عفاف و حجاب باید در جامعه نهادینه شود تا دلیلی بر اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور باشد.

انتقاد از کم کاری در اجرای قانون عفاف و حجاب / ۱۹ وزارتخانه مجری این قانون هستند

فاطمه محمدبیگی با انتقاد از کم کاری در اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور، گفت: حدود ۳۲ دستگاه موظف به اجرای قانون ۱۵۳ صفحه‌ای عفاف و حجاب در کشور هستند؛ قانون مذکور در قالب ۱۶ مصوبه مجلس از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۴ در چهارچوب قوانین تنظیم و همچنین مصوبات معروف شورای انقلاب فرهنگی همچون مصوبه ۴۲۷ و ۸۲۰ را شامل می‌شوند.

 نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۱۹ قانون با عناوین مختلف برای اجرای عفاف و حجاب در کشور وجود دارد، افزود: در دولت و مجلس برای نهادینه شدن عفاف و حجاب قانون کم نداریم اما جای سوال باقی است؛ آیا مجریان و متولیان امر آن  را به درستی اجرایی می‌کنند؟

رئیس فراکسیون زنان در مجلس دوازدهم با انتقاد از اینکه ۱۹ وزارتخانه مجری اجرای قانون هستند اما تنها وزارتخانه های معدودی آن ها پای کار آمدند، یادآور شد: از ۱۹ وزارتخانه کشور که نقشی موثر در اجرای قانون عفاف و حجاب دارند تنها چند مورد آن ها به وظایف خود به درستی عمل کرده‌اند و باقی وزارتخانه ها نسبت به اجرای قانون مذکور کم توجه هستند.

محمدبیگی با بیان اینکه متولیان اجرای قانون عفاف و حجاب باید التزام عملی نسبت به اجرای آن داشته باشند، تصریح کرد: مجریانی که موظف به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند باید باور خود را به اهمیت این موضوع افزایش دهند؛ تا زمانی که اعتبارات بودجه‌ای لازم برای اجرای این قانون لازم و کافی نباشد نمی توان فعالیت عمیق برای نهادینه کردن مسئله عفاف و حجاب در جامعه را به صورت کامل داشت.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه بخشی از اعتقاد به عفاف و حجاب در قالب روش‌های سنتی است، اظهار داشت: مسئله عفاف و حجاب باید در جامعه نهادینه شود تا موضوع حجاب دلیلی بر اجرای قانون مذکور در کشور باشد؛ اگر افراد درک انتزاعی بالایی در خصوص مسئله فرهنگی عفاف و حجاب داشته باشند بی تردید اجرای آن را یکی از واجبات خواهند پذیرفت.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظرسنجی های میدانی صورت گرفته در خصوص لازمه عفاف و حجاب در جامعه، گفت: حدود ۸۵ درصد جامعه ایرانی در پیمایش‌ها  به وجود عفاف و حجاب اعتقاد دارند و آن را از ضروریات و مسیری برای استحکام بنیان خانواده می‌دانند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم اظهار داشت: جامعه و ویترین مغازه‌ها و ارائه مدل های خاص به عرف در جامعه تبدیل می‌شود، تعیین و بهبود عرف جامعه وظیفه دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغاتی و هنری در کشور است که متاسفانه عمدتاً به دلیل عدم اختصاص بودجه و عدم نگرش دقیق در مدیران سطح میانی و گاه کلان شاهد اجرایی نشدن قوانین و رواج پوشش هایی خارج از عرف و دین هستیم.

وی با انتقاد از تعطیلی ستاد عفاف و حجاب در وزارت کشور در دولت دوازدهم تصریح کرد: در دولت سیزدهم این ستاد مجدد شروع به کار کرد، متاسفانه در دولت قبل گاهی جلساتی برگزار شد اما به صورت شبکه‌ای نبود اما به دستور رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و با ورود وزارت کشور این ستاد شکل گرفت و همچنین شبکه آن نیز ایجاد شده که امیدواریم دولت چهاردهم و رئیس جمهور منتخب، شبکه عفاف و حجاب را به فال نیک بگیرند و این مسیر را ادامه دهند تا مواضع قانونی همه دستگاه‌ها برای ملت عزیز روشن شود و زیست عفیفانه را در جامعه ترویج دهند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس یادآور شد: نکته دیگر بحث اوقات فراغت و تربیت دختران و پسران جامعه است ما برای اوقات فراغت پسران تفریحات و سرگرمی‌های بسیاری داریم، اما متاسفانه برای  دختران عزیزمان شرایط محدودی وجود دارد، یکی از وظایف ما ایجاد اوقات فراغت برای این عزیزان  است، ما باید پارک بانوان، محل ورزش دختران و بحث‌های مربوط به پاتوق‌های دخترانه ورزشگاه‌های اختصاصی را ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس  دوازدهم با تاکید بر ایجاد بوستان های بانوان در شهرهای کشور، تصریح کرد:طی سه سال گذشته در بیشتر شهرها بوستان بانوان با همکاری شورای شهر، شهرداران، مجلس و دولت راه اندازی شده است؛ امیدواریم تعداد پارک‌های بانوان بیشتر شود، هنوز ما ورزشگاه‌های اختصاصی برای بانوان، استخر شنا و سایت های ورزشی بسیار کم داریم که باید اقدامات لازم صورت گیرد تا دختران عزیز ما در یک فضای عفیفانه با شور شادی و نشاط بتوانند هم نشاط را تجربه کنند و عفیفانه در جامعه حضور داشته باشند .

محمدبیگی در پایان خاطرنشان کرد: بانوان و دختران ما باید در مراکز مخصوص به خود برنامه‌های مختلف داشته و در زیست و الگوی خانواده محوری کاملاً سالم زندگی کنند، زیست عفیفانه شامل وفاداری زن و شوهر به یکدیگر به دور از خیانت، ازدواج به موقع جوانان، رسیدگی به نیازهای بشری، آراستگی در منزل اما با غیرت و حیا در بیرون از منزل است، ان شاءالله تمام این مسائل را رعایت کنیم تا دارای جامعه‌ و فرزندانی سالم باشیم که منجر به پیشرفت کشور شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    جمع کردن مشتی فاسد کاری نداره