تحولات لبنان و فلسطین

پیتسو موسیمانه سرمربی آفریقایی استقلال گفت با کمک هواداران افتخارات را به استقلال برمی‌گردانیم.

ادعای پیتسو موسیمانه؛  با کمک هواداران افتخارات را به استقلال برمی‌گردانیم

به گزارش قدس آنلاین،سرمربی آفریقایی استقلال که سابقه کسب رتبه سومی در جام باشگاه‌های جهان را با تیم الاهلی مصر درکارنامه دارد، سرانجام سکان هدایت استقلال را بر عهده گرفت و دقایقی بعد از شکست بزرگ استقلال مقابل ذوب آهن، فیلم عقد قرارداد او با استقلال منتشر شد تا مشخص شود شکست بزرگ مقابل ذوب آهن آن قدر برای مدیران باشگاه استقلال سنگین بوده که بی درنگ سرمربی جدید را معرفی کرده‌اند. حتی گفته شد اگر استقلال ذوب را شکست می‌داد، انتخاب سرمربی جدید بازهم به درازا می‌کشید اما سرانجام دیگری برای استقلال رقم خورد تا چهره جدیدی وارد فوتبال ایران شود؛ پیستو موسیمانه شصت‌ساله.

*با اینکه قبل از بازی با ذوب آهن گفته شد شما با این باشگاه به توافق مالی نرسیدید اما بلافاصله بعد از بازی تصویر عقد قرارداد شما با استقلال منتشر شد.

اختلاف‌هایی از لحاظ مالی وجود داشت. مباحث بزرگی نبود. دو طرف با حسن نیت با یکدیگر مذاکره کردند و درنهایت مقرر شد بعد از بازی با ذوب آهن اعلام رسمی شود. ما پیش از بازی به توافق رسیده بودیم.

*درجریان شکست استقلال قرار گرفتید؟

بله، شکست تلخی بود. من بازی را نگاه کردم. استقلال در نیمه اول موقعیت‌های زیادی داشت اما به گل نرسید. باید تیم را از لحاظ روحی و روانی متحول کنیم. استقلال شخصیت بزرگی دارد که باید به این تیم بازگردد.

*شما در فوتبال ایران هیچ سابقه‌ای ندارید. آیا برای یک چالش بزرگ آماده‌اید؟

درعربستان که بودم و حتی پیش‌تر در مصر با نام استقلال آشنا شدم و فوتبال آسیا را دنبال می‌کردم.استقلال تیم بزرگی است که هوادارانش به دلیل ناکامی‌های پی در پی تشنه کسب جام و قهرمانی هستند. امیدوارم بتوانیم افتخارات را به این باشگاه بزرگ و مردمی بازگردانیم. استقلال تیم با کیفیتی است که دچار بدشانسی شده است. بیشترین مشکلی که در استقلال وجود دارد عدم خودباوری است. من بازی این تیم با ذوب‌آهن را دیدم به این نتیجه رسیدم تنها مشکل تیم مسائل بیرونی و روحی و روانی است که باید اصلاح شود.

*چه برنامه‌ای برای احیای دوباره استقلال در فصل جاری دارید؟

من و همکارانم ابتدا باید وضعیت فنی بازیکنان را بررسی کنیم. بعد با مدیران باشگاه نشست بگذاریم تا اگر نیاز هست در نیم فصل تغییراتی ایجاد کنیم. مسائل روحی و روانی را هم باید بررسی کنیم. استقلال تیم بزرگی است. فوتبال آسیا این باشگاه را به خوبی می‌شناسد. من در عربستان که بودم بارها نام استقلال را شنیدم. تیم بسیار خوبی است که باید افتخارات گذشته را دوباره تکرار کند.

* دراولین قدم باید یک چالش بزرگ را مقابل النصر تجربه کنید. شما در عربستان هدایت دو تیم الاهلی و ابها را تجربه کردید.

دو تجربه کاری متفاوت بود. به هرحال فوتبال عربستان رشد کرده و ستاره‌های بزرگی را به خدمت گرفته است. رویارویی با تیم‌های بزرگ عربستانی سخت است اما استقلال تیم بزرگ و شناخته شده‌ای است که کیفیت لازم را برای مقابله با این تیم ها دارد. من فقط برای این بازی به دنبال بازگرداندن خودباوری بازیکنان هستم تا نتیجه مطلوبی مقابل النصر بگیریم. استقلال تیم بزرگی است و هیچ ترسی از رویارویی با این تیم ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.