تحولات لبنان و فلسطین

معاون طرح و برنامه آستان قدس رضوی از ابلاغ و تدوین برنامه میان مدت دوم سند سیاست های کلان آستان قدس رضوی برای سه سال آتی به سازمان‌ها و نهادهای وابسته خبر داد.

ابلاغ برنامه میان مدت دوم سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی به ستادها

رضا جمشیدی در روز آمار و برنامه‌ریزی با اشاره به جایگاه و نقش برنامه‌ریزی در نظام اداری آستان قدس رضوی گفت: برای اینکه یک سازمانی بتواند در انجام وظایف و ماموریت‌هایش موفق باشد نیازمند داشتن برنامه‌ای مدون است تا مسیر اهدافش مشخص و روشن باشد و بتواند به آن اهداف دست یابد.
رضا جمشیدی ابراز کرد: معاونت طرح و برنامه در آستان قدس رضوی وظیفه تدوین چارچوب مناسب برای تدوین برنامه‌ها را دارد با این تفاوت که اصل برنامه‌ها توسط ستادها طراحی می‌شود و معاونت تنها چارچوب های لازم برای دستیابی به برنامه‌های طراحی شده را مشخص می‌کند.
وی همچنین یکی از اسناد راهبردی آستان قدس رضوی را سند سیاست‌های کلان دانست که در چند برنامه میان مدت طراحی و برنامه‌ریزی شده است و دراین باره ادامه داد: این سیاست‌های کلان توسط تولیت معزز آستان قدس رضوی ابلاغ شده است که جهت‌گیریهای کلان مشتمل بر ارزشها، اهداف کلان، اصول موضوعه و سیاست‌ها، برای اجرای ماموریت و تحقق چشم انداز ۱۰ سال آینده آستان قدس رضوی را شامل می‌شود که مبنای تدوین برنامه میان مدت و برنامه سالانه است.
به گفته جمشیدی، در حال حاضر سه سال از برنامه اول سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی گذشته و این برنامه در حال اتمام است، از این رو برنامه دوم در دست طراحی و تدوین است. 
وی تصریح کرد: بخشنامه این برنامه به تمامی سازمان‌ها و نهادهای وابسته ابلاغ شده است و در قالب این بخشنامه قرار است ستادها برنامه‌های عملیاتی میان مدت برنامه دوم خود را برای سالهای 1404 تا 1406 اعلام کنند تا با تصویب ستاد برنامه و بودجه، راهنمای تدوین بودجه سنواتی برای سه سال آتی باشد.
معاون طرح و برنامه آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: کاری که قرار است در این برنامه اجرایی شود این است که در ابتدا از تجربیات برنامه اول در تدوین برنامه دوم استفاده کنیم، زیرا در تدوین برنامه اول که نخستین برنامه بوده و قطعا با یک سری مشکلاتی در بحث تدوین و اجرا مواجه بودیم، سعی کردیم این موضوعات را در برنامه دوم به گونه‌ای پیش ببریم که با اجرای برنامه دوم قضاوت این باشد که مسائل و مشکلات برنامه دوم کمتر از دوره قبل بوده است.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.