تحولات لبنان و فلسطین

مدیرعامل راه‌آهن با بیان این‌که نرخ پایین بلیت اقتصاد حوزه مسافری را ضعیف کرده است،گفت:در سال‌های اخیر واگن‌های مسافری از ۲۲۰۰ دستگاه به کمتر از ۱۰۰۰ واگن رسیده است.

کاهش ۱۲۰ درصدی واگن‌های مسافری ناوگان ریلی

به گزارش قدس آنلاین جبارعلی ذاکری در نشست با شرکت‌های مالک لکوموتیو بر تعامل با شرکت های خصوصی صنعت ریلی تاکید کرد و گفت: برای بقا صنعت ریلی ایجاد تحول در راه آهن الزامی است.

وی افزود: اقتصاد ضعیف حوزه مسافری راه‌آهن ناشی از پایین بودن نرخ بلیت در بخش مسافری، تمایل شرکت های خصوصی برای سرمایه گذاری را کاهش داده چرا که سرمایه گذاری در بخش ریلی برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

وی تصریح کرد: به دنبال کاهش تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در صنعت ریلی، تعداد واگن‌های مسافری در چندین ساله اخیر از ۲۲۰۰ واگن به کمتر از ۱۰۰۰ واگن رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باید خدمات بهتر با قیمت مناسب تر به مردم ارائه کنیم اما تعرفه پایین صنعت ریلی موجب می شود که نتوانیم خدمات دهی مناسبی داشته باشیم که این موضوع نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

ذاکری با تاکید بر این‌که افزایش بهره وری در راه آهن در گرو برنامه ای کردن قطارهای باری است گفت: اگر تنها ۶۰ درصد قطارهای باری، برنامه ای شود ظرفیت جابجایی بار در شبکه ریلی افزایش می یابد. تمام اجزا صنعت ریلی مانند زنجیر به هم پیوسته هستند بنابراین افزایش تعامل و همکاری شرکت های ریلی با یکدیگر ضروری است. بقا صنعت ریلی در گرو تصمیم های درست است و تصمیمات ما در راه آهن باید به گونه ای باشد که تمام مجموعه ریلی از این تصمیم منتفع شوند.

وی ابراز امیدواری کرد با همفکری و مشارکت جمعی شرکت های خصوصی، مسائل و مشکلات صنعت ریلی حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.