تحولات منطقه

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱٬۰۳۴٬۱۶۱

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «ایجاد محیط یادگیری مثبت»، «افزایش تعلق خاطر دانش‌آموزان به مدرسه و محیط آموزشی» و همچنین «ایجاد ارتباط مؤثر بین دانش‌آموزان با معلمان، مدیران و مربیان» از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

نقش «نماد» در کاهش آسیب‌های اجتماعی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رضوان حکیم‌زاده با اشاره به اهمیت «طرح نماد»، گفت: جلسات سامانه این طرح با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت هفتگی برگزار می‌شود و مقرر شد با همکاری معاونت آموزش ابتدایی و معاونت پرورشی وزارت، اهداف مشترک این طرح احصا و برنامه لازم برای تحقق آن ها طراحی و اجرا شود. 

وی با اشاره به اینکه طرح نماد به صورت فراگیر در سراسر کشور برگزار خواهد شد، افزود: اجرای پایلوت این طرح در برخی از مناطق کشور آغاز شده است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توانمندسازی مدیران و معلمان را پیش‌شرط موفقیت طرح نماد دانست و ادامه داد: «ایجاد محیط یادگیری مثبت»، «افزایش تعلق خاطر دانش‌آموزان به مدرسه و محیط آموزشی» و همچنین «ایجاد ارتباط مؤثر بین دانش‌آموزان با معلمان، مدیران و مربیان» از مهم ترین اهداف این طرح است. 

حکیم‌زاده با تأکید بر اثر مطلوب ارتباط مؤثر در فرایند یادگیری دانش‌آموزان، اظهار کرد: ایجاد ارتباط مؤثر، گام اول برای تحقق تعامل سازنده و حس تعلق ‌خاطر در دانش‌آموزان است که نقش بی‌بدیلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.