به گزارش قدس آنلاین، حامد مرادیان تهیهکننده رادیو جوان که با برنامه "کلاه خود" برگزیده دیپلم افتخار از جشنواره پژواک در سال ۱۴۰۲ در بخش جهاد تببین و هدایت فرهنگی شده بود، پیرامون دوره چهارم جشنواره پژواک گفت: بعد از برگزار نشدن جشنواره بینالمللی رادیو، جشنواره رادیویی پژواک تنها معیار سنجش آثار رادیویی شد. گرچه مستند رادیویی همواره در رادیو مهجور بود و این جشنواره با هدف توجه به این قالب خاص ماموریت داشت اما برنامهسازان علاقمند بودند جشنواره پژواک در قالبهای دیگر برنامهسازی هم برگزار شود. البته این جشنواره در سه دوره توانست منجر به ارتقای مستندسازی در رادیو شود. امسال در چهارمین دوره این جشنواره علاوه بر بررسی برنامههای مستمر برای همه قالبهای رادیویی فراخوان صادر کرد که این باعث ارتقای جایگاه این جشنواره در رسانه شد.
وی ادامه داد: با اضافه شدن قالبهای متنوع به دوره چهارم جشنواره پژواک، برنامهسازان انگیزه بیشتری برای شرکت در جشنواره و رقابت پیدا کردند. معتقدم نکته مهم این دوره از جشنواره، اهمیت جشنواره به دو حوزه پژوهش و هوش مصنوعی است. تولید محتوا با هوش مصنوعی چالش اصلی سالهای آتی همه رسانههاست و فقط شامل حال رادیو نمیشود. ممکن است بعضی دوستان نسبت به تولید محتوا با هوش مصنوعی دچار تردید باشند، ولی اقدام جشنواره پژواک میتواند کمک کند تا برنامهسازان با به روزرسانی خود، این موضوع را به فرصت تبدیل کنند. توجه جشنواره پژواک به این دو حوزه میتواند برای آینده رادیو هم اثرگذار باشد .امیدوارم برای برگزیدگان جشنواره به غیر از هدیه نقدی، جوایز دیگری نیز درنظر گرفته شود. به عنوان مثال دورههای بورسیه رسانه.
نظر شما