تحولات منطقه

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه تندروی‌های بی‌مورد و سهل‌انگاری در فرآیند گزینش معلمان قابل قبول نیست، گفت: کاهش سهم مصاحبه و افزایش وزن نمره علمی در آزمون استخدامی جدید مورد توجه قرار گرفته است.

تغییر ترکیب نمره علمی و مصاحبه در گزینش معلمان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، درباره روند گزینش معلمان اظهار کرد: گزینش برای تمامی دستگاه‌ها ضروری است و در آموزش‌وپرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. معلمی صرفاً با داشتن نمره علمی کافی نیست؛ ممکن است فردی انگیزه لازم برای این حرفه را نداشته باشد. معلمی یک عشق است و نیازمند زندگی کردن با دانش‌آموزان. این شغل مانند کنکور سراسری نیست که تنها بر اساس ترتیب امتیاز افراد انتخاب شوند.

وی در پاسخ به انتقاداتی درباره سخت‌گیری بیش‌ از حد در فرآیند گزینش آموزش‌وپرورش گفت: ممکن است در برخی موارد گزینش با سخت‌گیری بیش‌ازحد انجام شده باشد که در این صورت می‌توان بازنگری کرد یا با دریافت تعهد، مسائل را حل کرد.

احمدی لاشکی همچنین بیان کرد: گزینش جایگاه و اهمیت خاص خود را دارد و ضروری است. در تمامی دنیا نیز برای هر شغلی شرایط و شاخص‌هایی تعریف شده است که افراد باید واجد آن‌ها باشند. بنابراین، تندروی‌های بی‌مورد یا سهل‌انگاری در این فرآیند قابل قبول نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه به آزمون استخدامی اخیر اشاره کرد و افزود: در آزمون امسال، ۴۰ درصد نمره علمی و ۶۰ درصد مصاحبه در نظر گرفته شد. این روش مطلوب نیست و لازم است تأکید بیشتری بر نمره علمی صورت گیرد. پیشنهاد ما برای سال آینده این است که ۷۰ درصد از وزن به نمره علمی و ۳۰ درصد به مصاحبه اختصاص داده شود.

وی تأکید کرد: با کاهش تأثیر مصاحبه و افزایش وزن نمره علمی، می‌توان میزان اعتراضات را به حداقل رساند و روند انتخاب معلمان را عادلانه‌تر کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha