تحولات منطقه

تا پیش از اجرایی شدن تطابق کدپستی و کد ملی مشتریان بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه املاک و اسکان، فرآیند سنتی ارسال نامه از طریق پست و آوردن نامه مهر شده از طرف پست برای صدور دسته چک نیاز بود ولی در حال حاضر به طور آنی این کار انجام می شود.

با ثبت اطلاعات خود در سامانه املاک و اسکان بدون معطی دسته چک بگیرید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امیرحسین اقبالی کارشناس اقتصادی در رابطه با اهمیت سامانه املاک و اسکان در حل معضل مردم برای کارهای بانکی نیازمند تایید اطلاعات هویتی و مکانی و هر کار دیگری که نیاز است اطلاعات اقامتی شما را دریافت کند؛ اظهار کرد: هنگام مراجعه بانک برای افتتاح حساب یا دیگر کارها، برای شما هم اتفاق افتاده است که مدت زمان طولانی را برای تایید اطلاعات هویتی و مکانی خود منتظر بمانید. مثلا برای یک افتتاح حساب تازه یا گرفتن دسته چک باید یک نامه خالی به منزل و محل اقامت شما پست شود و بعد از آن نامه ارسالی از طرف پست را به بانک ببرید تا به این شکل هویت مکانی و اقامتی شما برای بانک احراز بشود. این در حالی است که طبق قانون نیازی به این رویکرد زمانبر و بسیار سنتی نیازی نیست و با تکیه بر ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای یک بار کلیه خدمات دولتی و غیردولتی نیازمند به تایید اطلاعات هویتی و مکانی خود را می‌توانید بدون معطلی انجام دهید

وی ادامه داد: از همین رو یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه تکمیل سامانه املاک و اسکان، استفاده مردم از مزیت تایید اطلاعات هویتی و مکانی خود در این سامانه است که کار مردم را به راحتی راه خواهد انداخت

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تغییر رویه صورت گرفته در زمینه صدور چک بدون معطلی صرفا با نکته بعدی در زمینه افزایش مراجعه مردم به از این پس صدور دسته چک در سامانه صیاد از ۳۰ دی ۱۴۰۳ منوط به تطابق کدپستی و کد ملی مشتریان شبکه بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان است. تا پیش از اجرایی شدن تطابق کدپستی و کد ملی مشتریان شبکه بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان، فرآیند سنتی ارسال نامه از طریق پست و آوردن نامه مهر شده از طرف پست به عنوان تایید اطلاعات اقامتی برای صدور دسته چک نیاز بود ولی در حال حاضر به طور آنی با ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان زمینه برای اخذ دسته چک جدید بدون معطلی فراهم شده است.

وی در پایان گفت: نکته بسیار مهم در زمینه ثبت اطلاعات، پاسخ‌گویی ۲۴ ساعته و رایگان پشتیبانی سامانه املاک و اسکان به مردم است که به راحتی و در هر ساعت از شبانه‌روز مشکل مردم در زمینه ثبت هر گونه اطلاعات هویتی و اقامتی در سامانه املاک و اسکان را رفع خواهد کرد. مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha