تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین: راضیه کشاورز- مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان از استاندارد شدن فعالیت اداره های دولتی در سال آینده خبر داد .

تمامی واحدهای تولید سیمان و بتن در استان اصفهان پروانه استاندارد دارند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان،غلام حسین شفیعی در حاشیه بازدید خود از دفتر این سایت خبری گفت : در سال جاری 655 پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر ، 228 پروانه به دلیل مغایرت محصول با ویژگی های استاندارد باطل و 1465 پروانه کاربرد علامت استاندارد تمدید شد، همچنین 29 پروانه نیز به حالت تعلیق درآمد .
وی افزود : در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ارایه یک فرصت دیگر به کسانی که نقصی در تولید محصولشان مشاهده شده، پس از رفع نقص و دریافت تاییدیه کارشناسان استاندارد ، تعداد 19 پروانه استاندارد رفع تعلیق شده است .
مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان تصریح کرد : آمار یاد شده بیانگر این نکته است که اداره کل استاندارد استان اصفهان در خصوص روان سازی امور و ایجاد تسهیل در امر صدور پروانه های استاندارد ، موفقیت چشمگیری داشته است .
شفیعی اقدام های بازدارنده شامل: آگاه سازی های گوناگون در خصوص قوانین و مقررات موجود و همچنین اجرای قانون متناسب با وقوع تخلف را از وظایف تعریف شده و ذاتی اداره کل استاندارد دانست که در راستای حمایت از حقوق شهروندان و پیشگیری از وقوع تخلف در زمینه تولید صورت می گیرد .
وی در ادامه از صدور پروانه استاندارد برای 150 واحد تولید طلا در اصفهان خبر داد و با اشاره به این که استان اصفهان بزرگترین تولید کننده طلادر کشور به شمار می رود ، اظهار داشت : حدود 1380 واحد تولید طلا در اصفهان کد شناسایی دارند که به صورت منظم کنترل می شوند .
مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان با تاکید بر لزوم دریافت پروانه استاندارد توسط واحدهای تولیدی ، گفت : شرکت ها و واحدهای فاقد پروانه استاندارد ، چنانچه تا سال 93 پروانه استاندارد دریافت کنند از پرداخت 6 در هزار فروش محصولاتشان به عنوان خدمات کارمزد استاندارد معاف می شوند که البته پیش از این کسانی که پروانه استاندارد نداشتند و کالا تولید می کردند می بایست تا 10 میلیون تومان در سال کارمزد خدمات پرداخت می کردند ، بنابراین آن دسته از واحدهای تولیدی که پروانه استاندارد دریافت نموده اند هر سال فقط 100 هزار تومان بابت تمدید پروانه پرداخت می کنند .
شفیعی با اشاره به این که تمام واحدهای تولید سیمان و بتن در اصفهان پروانه استاندارد دارند ، افزود: بازرسان استاندارد از محصولات تولید شده نمونه برداری کرده و کیفیت آن ها با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که تعداد واحدهای تولید آجر که دارای پروانه استاندارد هستند بسیار کم است، از واحدهای بزرگی که فاقد پروانه هستند خواسته شده که حتماً در مورد بالا بردن کیفیت محصول خود و گرفتن پروانه استاندارد اقدام نمایند.
مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان نقش مصرف کنندگان در استفاده از کالاها و مصالح ساختمانی که مشمول استاندارد اجباری هستند را بسیار تعیین کننده برشمرد و اضافه نمود: مصرف کنندگان و به ویژه دستگاه های دولتی که از مصرف کنندگان عمده مصالح ساختمانی هستند باید از مصالح استاندارد استفاده کنند و در همین راستا از کلیه ذیحسابان سازمان های دولتی خواسته شده است که فقط مصالح و کالاهایی را مورد تأیید قرار دهند که دارای مهر استاندارد باشند .
شفیعی در ادامه درباره ایمنی آسانسورها و همچنین استاندارد بودن نصب آنها گفت : اداره استاندارد ارتباط بین نصاب آسانسور و شرکت بازرسی را با مالک حذف نموده است و مالک فقط یک بار برای تحویل دادن مدارک خود به شرکت بازرسی مورد تأیید اداره استاندارد مراجعه می کند و نصب آسانسور همان گونه که اداره استاندارد مشخص نموده است با ایمنی بالا و به شکل اصولی انجام می گیرد.
وی پیرامون چگونگی بازدید کارشناسان اداره استاندارد از واحدهای تولیدی ، بیان داشت : بازدید از واحدهای دارای علامت استاندارد به صورت سرزده انجام می شود و چنانچه وجود عیب عمده ، بحرانی یا جزیی در محصول محرز شود مجازاتی همچون اخطار ، تعلیق پروانه و ابطال پروانه و جمع آوری محصول از بازار در انتظار تولید کنندگان آنها است .
مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان تاکید کرد : بر اساس نظر کارشناسان استاندارد ، اگر تولید کننده ای خسارتی را به مصرف کننده وارد کند ، استاندارد موظف است این خسارت را توسط واحد تولیدکننده آن محصول جبران کند .
شفیعی در پایان تصریح کرد : در 82 مورد بازرسی از واحد های تولید کننده و کالاهای غیر استاندارد ، این کالاها توقیف و در 52 مورد نیز محصولات غیر استاندارد پر خطر ، معدوم گردید .
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.