رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: فرهنگ عاشورا در محور مقاومت به ویژه بین مردم مظلوم فلسطین و غزه سبب شد تا رژیم صهیونیستی با وجود همه امکانات نظامی به زانو درآید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان: «فرهنگ عاشورا» رژیم‌صهیونیستی را به زانو درآورد

سردار پاسدار غلامرضا سلیمانی پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه نمایش حماسی فرهنگی فصل شیدایی که در شهر شال برگزار شد، اظهار کرد: امروز مردم مظلوم فلسطین و غزه به تاسی از فرهنگ عاشورا مقابل دشمنان تاریخ ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی می گذرد و رژیم صهیونیستی روز به روز در چشم جهان منفورتر از گذشته ظاهر می‌شود، تا جایی که پیروزی بزرگ مردم فلسطین و غزه همان اهتزاز پرچم این کشور در قلب آمریکا و اعلام انزجار نیمی از نمایندگان کشور هنگام سخنرانی نتانیاهو است.

سردار سلیمانی ادامه داد: امروز دانشگاه‌های اروپا و آمریکا مملو از شعارهای متنوعی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه است که نشان از توسعه فرهنگ مقاومت در قلب کشورهای غربی و اروپایی دارد.

این مسوول تاکید کرد: جهاد تبیین باید بیان کننده این درس‌های تاریخی باشد،‌ امروز در غزه و فلسطین عاشورا تکرار شده و فداکاری مردم مظلوم این سرزمین صحنه های کربلا و عاشورا را برای ما تداعی می‌کند.

سردار سلیمانی اضافه کرد:‌ همین فرهنگ عاشورا باعث شد تا مردم ایران بتوانند در مقابل آمریکا بایستند و در حکومت خونخوار پهلوی نیز با جریان انقلاب اسلامی این رژیم دست نشانده را ساقط کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفان خاطرنشان کرد: ملت ایران هرگز این صحنه‌ ذلت بار تاریخی را از یاد نخواهند برد که رضا پهلوی در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا مثل اتحاد جماهیر شوروی، انگلستان و آمریکا سر تعظیم فرود آورد و به ارتش ۱۲۰ هزار نفری دستور داد که همه تسلیم شوند و سلاح های خودشان را به زمین بیندازند.

سردار سلیمانی بیان کرد: انگلیسی ها با ۲ دستگاه اتوبوس حامل سربازان هندی خرمشهر را تسخیر کردند، از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۵ کشور ما اشغال شد، حتی یک گلوله هم از سوی حکومت محمدرضا پهلوی به سمت این دشمنان پرتاب نشده و یا در مورد آن ها در رسانه حرفی زده نشد.

وی یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی با خیال دوران پهلوی، صدام حسین رییس جمهور وقت عراق با حمایت آمریکا، اروپا و شوروی به سمت کشورمان حمله ور شد و توانست به بخش‌های مهمی از پنج استان کشور آسیب بزند، اما صحبت‌های امام راحل باعث شد که مردم غیور ایران پس از تشکیل بسیج مردمی و احیای تفکر علوی در کشور، به جبهه‌ها اعزام شوند و سیلی بزرگی به دشمنان وارد سازند.

سردار سلیمانی اضافه کرد: امروز مردم شهر شال باید به خود افتخار کنند که تاریخ آن‌ها سرشار از ردپای پررنگ تشیع و تاسیس حوزه های علمیه است، از این استان جوانان و مردان بسیاری به جبهه‌های حقو علیه نبرد اعزام شدند.

گفتنی است، شهر شال واقع در شهرستان بویین زهرا ۱۵۳ شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.