تحولات منطقه

۹ فروردین ۱۴۰۵ - ۰۹:۴۵
کد مطلب: ۱۱۳۹۵۵۸

۱۴ کشور به رهبری اسپانیا و مکزیک، با امضای نامه‌ای رسمی به مقامات سازمان ملل، خواستار محدودسازی استفاده از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد شدند.

۱۴ کشور به دنبال ممانعت از سوءاستفاده از حق وتو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس این ابتکار، در صورت اجرای دقیق این ماده، کشورهایی که در درگیری‌ها نقش مستقیم دارند، از جمله آمریکا در قبال ایران، دیگر قادر نخواهند بود با استفاده از حق وتو، مانع تصویب قطعنامه‌هایی شوند که در راستای توقف تجاوز یا محکومیت اقدامات آنان است.

این نامه که برای مقامات ارشد سازمان ملل از جمله آنتونیو گوترش ارسال شده، همچنین به موارد اخیر اشاره دارد که در آن‌ها، وتوی آمریکا و متحدانش مانع از اتخاذ مواضع متوازن در قبال تحولات منطقه‌ای، به‌ویژه در ارتباط با ایران، لبنان و غزه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha