تحولات منطقه

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تهدید به تشدید تحریم‌ها علیه ایران موید ذهنیت عمیقا ضد انسانی پشت آن است، تصریح کرد: این سیاست‌ها «تروریسم اقتصادی» و «باج‌گیری دولتی» است.

بقائی: تحریم ایران «تروریسم اقتصادی» و «باج‌گیری دولتی» است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه پنجشنبه ۲۷ فروردین در واکنش به تهدید وزیر خزانه‌داری آمریکا به تشدید تحریم‌ها علیه ایران، در شبکه ایکس نوشت: «بسیار رقت‌آور است که سیاست‌هایی که تنها فلسفه و کارکرد آنها وارد آوردن عامدانه درد و رنج بر انسان‌ها است، با افتخار ترویج و سفیدشویی می‌شوند. این رفتار موید ذهنیت عمیقا ضد انسانی پشت آن است.

بقائی تصریح کرد: این سیاست‌ها «تروریسم اقتصادی» و «باج‌گیری دولتی» است که ماهیتا جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی محسوب می‌شوند».

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه چندین شرکت و نفت‌کش مرتبط با ایران وضع کرد، همچنین «اسکات بسنت» وزیر خزانه‌داری آمریکا، مدعی شد هر کشوری که نفت ایران را خریداری کند یا منابع مالی تهران را در بانک‌های خود نگه دارد، در معرض تحریم قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha