به گزارش قدس، محمدرضا مهری در تشریح اقدامات نظارتی این مدیریت در فصل بهار اظهار کرد: طی سهماهه ابتدایی سال جاری، بیش از ۱۰۰ مورد بازرسی میدانی توسط کارشناسان این مدیریت انجام شده است. این عملیاتهای نظارتی با مشارکت فعال معاونت غذا و دارو، سازمان نظام پزشکی، اداره اماکن نیروی انتظامی و پلیس آگاهی صورت گرفته است.
وی با استناد به مبانی قانونی برخورد با متخلفان تصریح کرد: مطابق با ماده ۳ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی، هر شخصی که بدون داشتن پروانه رسمی به امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و رشتههای مشابه اشتغال ورزد، محل فعالیت وی بلافاصله تعطیل و فرد خاطی محکوم به پرداخت جریمه نقدی و پیگرد قضایی خواهد شد.
مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به خروجی این بازرسیها در فصل بهار خاطرنشان کرد: در پی بازدیدهای صورتگرفته، ۶ مرکز به دلیل تخلفات محرز پلمب و متصدیان مربوطه جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدهاند.
مهری در پایان با تأکید بر لزوم ارتقای سطح آگاهی شهروندان در انتخاب خدمات درمانی یادآور شد: توصیه اکید ما به افرادی که متقاضی بهرهمندی از خدمات طب سنتی هستند، این است که صرفاً به پزشکان متخصص طب سنتی ایرانی یا پزشکان عمومی که دورههای آموزشی مصوب و معتبر را گذراندهاند مراجعه کنند. شهروندان باید برای پیشگیری از عوارض سوء و مخاطرات ناشی از مداخلات غیرعلمی، از مراجعه به افراد فاقد صلاحیت پزشکی جداً خودداری نمایند.





نظر شما