وزیر کشور گفت: الهام گرفتن از مکتب امام حسین، نیاز همه انسان‌ها برای رهایی از گرفتاری های موجود جهان بوده و اگر این‌ مکتب نبود امروز شاهد تشکیل ملت‌های آزاده نبودیم. مراسم بزرگ اربعین بهترین فرصت برای معرفی مکتب عاشورا به جهانیان است.

وزیر کشور: مراسم بزرگ اربعین بهترین فرصت برای معرفی مکتب عاشورا به جهانیان است

احمد وحیدی روز پنجشنبه در تجمع اربعینی‌های خوزستان در اهواز بیان کرد: باید مراسم بزرگ پیاده روی اربعین را بزرگ بشماریم چرا که با حضور در این مراسم خون تازه‌ای در رگ‌های مسلمانان و آزادگان جهان می‌دمد.

وی با اشاره به اینکه مراسم اربعین حسینی در واقع اعلام پیروزی پیام عاشورا در سراسر جهان است افزود: از برگزار کننده‌گان این موکب‌ها که به شناخت بهتر مکتب امام‌حسین (ع) کمک می کنند، کمال تشکر را داریم.

وزیر کشور گفت: امروز بیش از ۱۵۰ کشور از سراسر دنیا در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند و این نشان از تبدیل شده مراسم اربعین به یک حرکت جهانی است.


قدردانی از تلاش عشایر و موکب داران خوزستانی برای پذیرایی از زائران اربعین

وی تصریح کرد: لازم است از مردم و دولت عراق که پذیرای میلیون ها نفر از زوار حسینی هستند تشکر کنیم همچنین قدردان تلاش های عشایر و موکب داران خوزستانی هستیم.

وحیدی همچنین جهاد، تسلیم ناپذیری در برابر ظلم و محبت را از پیام های عاشورا دانست و افزود: بهترین راه سعادت بشری، شناخت شخصیت امام حسین (ع) و نهضت و مکتب عاشورا است و مراسم بزرگ اربعین بهترین فرصت برای معرفی مکتب عاشورا به جهانیان است.

وزیر کشور به شور اربعین حسینی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: امیدوارم امسال اربعینی بهتر از پارسال داشته باشیم. همچنین از عزیزمان در عتبات عالیات که زحمات بسیاری می‌کشند تشکر می‌کنیم. هر ساله حدود ۲۰ میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی شرکت می کنند و انتظار می رود که این عدد روزی به ۵۰ میلیون نفر برسد.

وی در پایان گفت: راه نجات فلسطین و قدس از کربلا می‌گذرد و این مهم به زودی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش وزیر کشور صبح امروز برای بازدید از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی وارد خوزستان شد و از مرز چذابه و شیب عراق دیدن کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.