حسن کدخدای عرب: قدس ویژه خراسان - تعطیلی چهار ساله مجموعه آبگرم معدنی شاهان گرماب نماینده مردم فریمان، سرخس و احمدآباد را به واکنش واداشت و تأکید کرد، تلاش می‌کند مشکل این مجموعه برطرف شود. <BR>

 هلال‌احمر سریع‌تر تکلیف «شاهان گرماب» را روشن کند

احمد سجادی در گفت و گو با خبرنگار ما تأکید کرد: هلال احمر باید سریع‌تر وضعیت مالکیت و موضوع بهره‌برداری از مجموعه آبگرم معدنی شاهان گرماب را مشخص کند تا مردم بتوانند از نعمت خدادادی و مزایای درمانی این آبگرم استفاده کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که هلال احمر توان بازسازی حمام آبگرم شاهان گرماب و مدیریت بر آن را ندارد، باید آن را به بخش خصوصی یا میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار نماید.
وی با تأکید بر اینکه اهمیت و مزایای درمانی آبگرم معدنی شاهان گرماب به مراتب از آبگرم‌های معدنی موجود در کشور بیشتر است و برای مردم منطقه، شهرستان فریمان و مشهد مقدس مهم است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد، مدیران هلال احمر نیز بر این موضوع آگاهی کامل دارند، بنابراین تعلل در تصمیم گیری و اقدام عاجل برای راه‌اندازی این مجموعه درمانی- گردشگری پذیرفته نیست.

پیگیری می‌کنم
نماینده مردم فریمان، سرخس و احمدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع شاهان گرماب با «پورساداتی» مدیر هلال احمر خراسان رضوی در میان گذاشته شده، اما در عین حال به دلیل اهمیت آن، موضوع را از طریق «فقیه» رئیس جمعیت هلال احمر کشور پیگیری خواهم کرد.
سجادی خاطرنشان کرد: شاهان گرماب، ظرفیت استفاده از اعتبارات استانی، ملی و اعتبارات کارگروه زیارت را دارد، بنابراین توقع داریم مجمع نمایندگان خراسان رضوی در این زمینه تلاش کنند.
وی ظرفیتهای گردشگری و آب درمانی شاهان گرماب را عالی توصیف کرد و گفت: این مجموعه با اولویت ساخت حمام و استخر و حفظ بنای تاریخی آن می‌تواند در پروسه چند ساله و بهره گرفتن از سرمایه‌گذاری و مدیریت بخش خصوصی اجرا شود.

مجمع نمایندگان استان وارد شود
وی بازسازی شاهان گرماب را منوط به روشن شدن حاکمیت آن و مساعدت هلال احمر خواند و از سازمانهای میراث فرهنگی و گردشگری، هلال احمر خراسان رضوی و فرمانداری فریمان خواست، اطلاعات بیشتری را برای پیگیری در اختیار مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بگذارند تا آنها هم در جریان قرار بگیرند و پیگیری کنند.
سجادی در مورد حدود 10 کیلومتر جاده خاکی شاهان گرماب هم گفت: یک میلیارد تومان برای راه روستایی فریمان در نظر گرفته شده که بنا شده طرحهای نیمه تمام از جمله این راه در اولویت قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.