به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳ و همزمان با ماه مبارک رمضان، دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی در صحن پیامبر اعظم(ص) با ایجاد باجه پشتیبان در این ایام، پاسخگوی صاحبان اشیای گمشده است.

فعالیت دفتر مرکزی اشیای پیداشده حرم مطهر رضوی با افزایش باجه در نوروز ۱۴۰۳

به گزارش آستان نیوز، بخش اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی از جمله بخش‌های زیرمجموعه معاونت خدمات زائران حرم مطهر است که نیروهای آن در ایام نوروز همچون سایر ایام سال به صورت شبانه‌روزی در تلاش خواهند بود تا درصد بالایی از اشیا و وسایل پیداشده زائران و مجاوران در این بارگاه ملکوتی به صاحبانشان بازگردانده شود.
 
در واقع در طول سال به ویژه در ایام مناسبتی با توجه به تشرف گسترده محبان انیس‌النفوس(ع) به صحن و سرای رضوی، ممکن است اشیا و وسایل زائران و مجاوران در گوشه و کنار این آستان مقدس همچون صحن‌ها، رواق‌ها و وضوخانه‌ها جا بماند. 
وسایل شخصی پیداشده توسط خادمان یا زائران به این دفتر تحویل داده می‌شود و سپس این وسایل توسط کارشناسان بخش نگهداری اشیای پیدا شده بررسی و طبقه‌بندی شده و اطلاعات آن‌ها در سیستم‌های مربوطه ثبت می‌شود.

بدین ترتیب دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر در قالب باجه‌های مختلف؛ «وجوه نقد»، «مدارک»، «تلفن همراه و لوازم جانبی»، «طلا، ساعت و زیورآلات»، «پوشاک و کفش»، «اقلام متفرقه همچون عینک و چتر»، «ارسال مکاتبات»، «پست یافته» و همچنین باجه پشتیبان، آماده خدمت‌رسانی به زائران نوروزی در ابتدای ورودی باب الجواد(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) است.
 

مسیرهای غیرحضوری پیگیری 
عموم زائران برای استعلام اشیای گمشده خود علاوه بر مراجعه حضوری به دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی می‌توانند با سامانه اطلاع‌رسانی اشیای پیدا شده با شماره تلفن«۳۲۰۰۲۸۴۰-۰۵۱» تماس بگیرند. 

همچنین زائران می‌توانند اشیای گمشده‌شان در اماکن متبرکه رضوی را با ارسال مشخصات و عکس از طریق ارسال پیامک به سرشماره اختصاصی بخش اشیای پیدا شده این آستان مقدس به شماره «۰۹۹۰۵۰۹۹۰۲۰» در پیام‌رسان‌های داخلی پیگیری کنند و کارشناسان این بخش نیز در کمترین زمان ممکن پاسخگوی آنان خواهند بود.

شایان ذکر است، به زائران و مجاوران توصیه می‌شود وسایل شخصی به ویژه اشیای ارزشمند خود را قبل از ورود به حرم مطهر رضوی به دفاتر امانات این آستان مقدس تحویل دهند یا سایل پیدا شده در اماکن متبرکه را در اسرع وقت به دفتر مرکزی اشیای پیدا شده یا دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند حرم مطهر تحویل دهند.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.