پیشنهاد سردبیر

خجسته نیا:همزمان با ولادت باسعادت سلطان دین علی بن موسی الرضا(ع)، اقلیم ایران زمین مشحون عطر دردانه کوثر بود.

 دروازه های بهشت به روی زائران آستان ملائک پاسبان رضوی گشوده شد


مشهد الرضا، این پایتخت معنوی شیعیان نیز به عنوان کانون ارادتمندی به خاندان عصمت و طهارت طی روزهای منتهی به جشن ولادت هشتمین خورشید تابنده امامت و ولایت، غرق در شور و شعف بود.
همزمان با سالروز ولادت عالم آل محمد(ص) بیش از دو میلیون زائر و مجاور با حضور در حرم مطهر رضوی ارادت خود را به ولی نعمتمان ثامن الحجج(ع) ابراز داشتند.
این در حالی است که از چند روز گذشته نیز ده ها هزار زائر از نقاط مختلف کشور برای عرض سلام، تبریک، تشرف و پابوسی آستان مقدس امام هشتم(ع) و شرکت در آیین های جشن و سرور سالروز میلاد آن امام همام به مشهد سفر کرده بودند.
به همین مناسبت گنبد، گلدسته ها، صحن ها و رواقهای حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) با چراغها و پارچه های رنگارنگ آذین بندی شده بود. خیابانها، معابر و کوچه های مشهد نیز حال و هوای دیگر داشت و نقاط مختلف شهر مشهد به یمن این میلاد باسعادت و پربرکت چراغان و نورباران بود و مجاوران حضرت به رسم میزبانی با پخش شیرینی از زائران و دوستداران امام رضا(ع) پذیرایی می کردند.
در اماکن متبرکه حرم حضرت امام رضا(ع) نیز مراسم مختلفی برپا بود که از جمله مجلس جشنی از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در تالار اماکن متبرکه بود.
به گزارش خبرنگار ما، در این محفل نورانی ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) با مدیحه سرایی، دلهای عاشقان و مشتاقان بارگاه ثامن الائمه(ع) را جلا بخشیدند.
در این جشن باشکوه مجاوران و زائران آمده بودند تا در سالروز میلاد غریب الغربا و معین الضعفا پا در آستان مقدس امام رئوف خود نهند و دل را به این میلاد فرخنده شادمان نمایند. زنگارها بزدایند، دیده ها بشویند و روح را صیقل دهند. آمده بودند تا شادمانی خویش را همراه با نور چلچراغ ها و شمعدان ها در جان آئینه ها تکثیر کنند.
در این مراسم حجة الاسلام والمسلمین صدیقی به فضیلت و اهمیت زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) اشاره کرد و گفت: ارج نهادن به مقام امام، مقتدا و پیشوا گرفتن او در تمام عرصه های معنوی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از مشخصه های شناخت بحق امام است.
به گفته وی امام، حجت و برهان الهی برای مردم و بهترین راه معرفت و ارتباط خداست.

آثار زیارت با معرفت ثامن الائمه(ع)

وی خودشناسی، هدفمندی، آزادی، گسترش فکر و اندیشه، نشاط و شادی و آرامش روحی و معنوی را به عنوان آثار زیارت ذکر کرد و افزود: زیارت امام رضا(ع) دیداری مقدس، ملاقاتی آسمانی است که دل را به حقایق رضوی گره می زند و ارتباط حقیقی با امام(ع) را نصیب زائر می کند.
این واعظ اهل بیت(ع) اظهار داشت: بنا بر روایات امام صادق(ع) می فرمایند: «فرزندم در سرزمین خراسان در شهر توس به شهادت می رسد، هر کس او را با معرفت زیارت کند در سه مرحله من با دستهای خود او را گرفته و وارد بهشت می کنم، اگر چه اهل گناه و معصیت باشد.»
به گفته وی این سه مرحله شامل زمان مرگ، موقع تحویل نامه اعمال و پل صراط است، البته شرط این وعده زیارت بامعرفت است.
وی با بیان اینکه زیارت امام رضا(ع) به انسان انرژی می دهد، گفت: کسی که در مقام علم، امام شناس و در مقام عمل، تسلیم باشد در نزد خداوند مانند شهیدان از اجر عظیم برخوردار خواهد شد.
حجة الاسلام والمسلمین صدیقی معرفی پل صراط را به عنوان هدیه عیدی زائران و مجاوران تشریح کرد و اظهار داشت: پل صراط یک پل فلزی و چوبی روی گودالی از آتش نیست، بلکه پل صراط هر انسان را اعمال دنیای او می سازد و پل صراط هر کس با دیگری متفاوت است.
به گفته وی، پل صراط نحوه زندگی انسان در دنیاست و همه با عبور از آن از جهنم عبور می کنند برخی راحت و سهل، برخی دوان دوان و عده ای هم سینه خیز یا آویزان بر آن هستند که همه به نحوه دینداری انسانها برمی گردد.

گلباران حرم مطهر توسط زائران

ادامه گزارش خبرنگار ما حاکی است، در سالروز میلاد باسعادت امام رضا(ع) حرم مطهر آن امام همام از سوی هزاران زائر و مجاور گلباران شد.
برپایه این خبر، این مراسم از مهدیه مشهد آغاز شد و هزاران زائر و مجاور پس از طی مسیر با شعارهایی در وصف امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در صفوف منظم وارد حرم مطهر آن حضرت شدند و با نثار شاخه های گل به این مکان قدسی عشق و ارادت خود را نشان دادند.
در این مراسم باشکوه، اقشار مختلف مردم، مسؤولان کشوری و استانی شرکت داشتند.
در مراسم مشابهی نیز پنجره فولاد حرم مطهر رضوی گلباران شد.
نوجوانان پایتخت معنوی ایران همزمان با این روز باشکوه ضمن ارادت به پیشگاه ولی نعمتمان ضریح پنجره فولادی این امام همام را گلباران کردند.در این مراسم نوجوانان مجاور حضرت رضا(ع) با سرود و زمزمه اذن دخول حرم مطهر وارد آن آستان مبارک شدند.
گزارش دیگری از خبرنگار ما نیز حاکی است، در سالروز ولادت هشتمین خورشید تابناک امامت و ولایت از بزرگترین کیک جهان اسلام رونمایی شد.
در این مراسم که در میدان بیت المقدس مشهد و در میان انبوه زائران و مجاوران برگزار شد از بزرگترین کیک جهان اسلام با ابعاد 5/2×5/13 متر با ارتفاع 8 سانتی متر رونمایی گردید.
گفتنی است، این کیک در مساجد منتخب سطح شهر مشهد و در میان زائران و مجاوران توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.