دکتر بسکی گفت:یک باغ ۳۰۰۰ متری در مشهد، وقف طبیعت شد.

دکتر بسکی از وقف یک باغ ۳۰۰۰ متری به طبیعت در مشهد خبر داد

دکتر بسکی، فعال محیط زیست با بیان اینکه ۳۰۰۰ متر باغ واقع در قریه حصار جزو اموال شخصی آقای مسعود بصیریان تاجر فرش مقیم آمریکا وقف طبیعت شده است، گفت: این باغ بعد از موقوفات حاج آقا ملک که معروف‌ترین آن باغ وکیل‌آباد است، اولین موقوفه محیط طبیعی در شهر مشهد است.

وی افزود: با همکاری منابع طبیعی به دلیل موقوفه بودن این باغ اجازه تصرف و کاشت درخت در دو هکتار از دامنه مشرف بر این باغ داده شده که در آن نهال درخت توت کاشته شده است.

دکتر بسکی اظهار داشت: در ابتدا این باغ تنها دارای ۷۰ الی ۸۰ درخت میوه بوده که اکنون این تعداد به ۷۰۰ درخت افزایش یافته است.

این فعال محیط زیست در خصوص محل تامین هزینه نگهداری این موقوفه ‌گفت: هزینه نگهداری این مکان از محل درآمد محصولات باغ تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محل تامین آبیاری این باغ از رودخانه است، افزود: این مکان دارای ۶ منبع آب است که از کنار رودخانه به سمت این منابع پمپاژ و سپس به سمت بالای تپه هدایت می‌شود که در انتها با استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای این باغ آبیاری می‌شود.

دکتر بسکی با بیان اینکه کاشت و وقف درخت توت در شهر مشهد یک سنت قدیمی است، عنوان کرد: درخت توت و بادام قدرت تقطیر بالایی دارند و هوا را مرطوب می‌کنند و همچنین نسبت به بی‌آبی مقاوم هستند.

گفتنی است تولیت این موقوفه بر عهده دکتر بسکی، فعال محیط زیست است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.