امام جمعه موقت تهران گفت: در تحقق آرمان‌های بزرگ همه ما در کنار ایشان هستیم، یار و یاور ایشان خواهیم بود و ائمه جمعه کشور، ستادها ، آحاد مومنین و نهادها به ایشان کمک خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه تهران: مواضع رئیس جمهور در تنفیذ و تحلیف صریح و انقلابی بود/ یار و یاور ایشان خواهیم بود

حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در خطبه‌های اول نماز جمعه ۱۲ مردادماه در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره ایام شهادت امام سجاد (ع) گفت: صحیفه سجادیه میراث گرانبهای و بزرگ و سازنده‌ای است که از آن حضرت برای بشریت و عالم اسلام تا قیام قیامت باقی مانده است. دریای بیکران و اقیانوس بی‌ساحلی است پر از در و گوهر و اسرار الهی، هم برای خودسازی و هم برای جامعه‌پردازی و هم تمدن‌سازی نقشه راه روشن و البته به زبان دعا لطیف و قابل احساس و نافذ است که باید قدر آن را بدانیم. امید داریم هر روز انس جامعه ما با صحیفه سجادیه بیشتر شود.

وی افزود: امام سجاد(ع) چند نمونه را در دعای ۳۸ صحیفه سجادیه در ارتباط با مسئولیت‌هایی را که ما در ارتباط با سایر مومنین بر عهده داریم ذکر کرده‌اند و نمونه‌های آن را در اختیار ما قرار داده‌اند. ما باید این وظایف را به خوبی بشناسیم و خودمان را مقید کنیم که این وظایف را به خوبی انجام دهیم.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: امام سجاد (ع) فرمود: خدایا من از پیشگاه تو عذرخواهی می‌کنم در جایی که در حضور من به کسی ظلم شد و من او را یاری نکردم. اگر ما از ظلمی به مومنی مطلع شویم باید او را یاری کنیم. امام حسین(ع) در جای دیگری فرمود: خدایا از تو پوزش می‌خواهم به خاطر جایی که کسی به من لطف و احسان و خدمتی کرد اما من از او سپاسگذاری و قدرشناسی نکردم.

حاج‌علی اکبری ادامه داد: قدرشناسی از کسانی که به ما احسان می‌کنند یک حق است اگر کسی از ما عذرخواهی کرد باید عذر او را بپذیریم. خداوندا کسانی بر گردن من حق معلمی، همسایگی یا امام جماعت پیدا کردند و من حق آنها را به جای نیاوردم و از تو عذر می‌خواهم مرا ببخش. انسان باید این حساب را برای خودش باز کند و بنشیند و فکر کند و از خداوند طلب بخشش کند این عذرخواهی وقتی واقعی خواهد بود که در دل ما حالت پشیمانی ایجاد شده باشد.

وی افزود: این روزها برای اهل بیت روزهای خیلی سختی بود مخصوصا برای امام سجاد(ع). شاید یکی از سخت‌ترین لحظات جایی بود که در جلسه‌ای وارد شد که جشنی گرفته بودند و مشاهده کردند که سر امام حسین(ع) در آنجا قرار گرفته بود.

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه گفت: یکی از مهم ترین عرصه‌هایی که باید تقوای الهی مورد توجه خاص قرار بگیرد در ارتباط با حقوق مردم است ان شاءلله خداوند ما را در این راه توفیق عنایت کند.

حاج علی اکبری افزود: با صلوات و احترام به روح مطهر شهید مقاومت فلسطین شهید اسماعیل هنیه و شهدا، شهید فواد شکر، شهید سلیمانی گفت: مطلب نخست به مناسبت تنفیذ حکم رئیس جمهور و برگزاری مراسم تحلیف در مجلس است و چند نکته قابل توجه است.

وی بیان کرد: یادآوری نعمت بزرگی که پرودگار متعال بعد از شهادت شهید جمهور بر ملت ایران کرامت کرد. امور کشور در شرایط معمولی اداره شد و همه چیز در وقت مقرر انجام گرفت که حکایت از ثبات و استقرار و لطف خداوند درباره ملت ما بود و اکنون در مرحله تشکیل دولت هستیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: عبور به سلامت از بحران‌ها، حفظ آرامش کشور، انجام همه امور کشور بدون اینکه اختلالی پیش آید، حفظ حقوق ملت در پرتو مردم‌سالاری دینی و اسلامی است که حاصل جمع همکاری امامی حکیم و رشید و ملتی شجاع ، باوفا و صبور بود و حاصل آن یک نظام مقتدر و سربلند است که رو به قله‌ها در حرکت است.

حاج علی اکبری گفت: در موقعیت کنونی که مقدمات برای تشکیل دولت جدید در حال انجام است مسیری که به لطف پروردگار متعال طی کرده‌ایم نقش اعضای دولت سیزدهم، وزرا مسئولین ، مدیران در بخش‌های مختلف قابل توجه است که با همت و غیرت امور جاری کشور را اداره کردند و ادامه می‌دهند تا تحویل به مسئولین بعدی دهند صمیمانه از این عزیزان قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در این بین برادر عزیزمان آقای مخبر نقش برجسته داشتند. این خدمات در خاطره ملت شکور ما می‌ماند و ان شاءالله در محاسبه الهی قرار خواهد داشت ایشان با مجاهدت، سخت‌کوشی، آرامش و طمأنینه و همت ایشان از عهده این مسئولیت به خوبی برآمدند امیدواریم خداوند از ایشان و از همکاران ایشان بپذیرد.

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه دکتر مخبر ما جزو نماز جمعه‌ای‌های ما هستند و دوستان من می‌دانند ایشان بی‌تکلف، صمیمی در صفوف مومنین حضور پیدا می‌کردند گاهی مومنین دیده بودند که آقای مخبر در حالی که خودشان رانندگی می‌کنند به مصلی تشریف می‌آوردند و بعد می‌ایستادند و پاسخگوی مردم بودند، نکته‌ها و مطالب را می‌شنیدند این سیره، سیره برجسته یک مدیر طراز است. شهید جمهور عزیز ما هم نماز جمعه و دلداده نماز جمعه بود مدیران در حاکمیت اسلامی باید نماز جمعه‌ای باشند. امید داریم این سیره حسنه در مسیر پیش رو هم مورد توجه عزیزان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه دولت جدید و رئیس جمهور جدید در برابر خودشان یک الگوی روشن، نزدیک و پسندیده دارند گرچه در همه دولت‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درس‌ها و عبرت‌ها وجود دارد و باید به این‌ها مراجعه کرد اما در نزدیک‌ترین موقعیت و در نقطه تحویل به دولت چهاردهم ما یک الگوی روشن داریم و آن دولت سیزدهم و جلوه‌های ویژه‌ای از خدمات عاشقانه شهید رئیسی عزیزمان و همکاران ایشان بود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در دیداری که رهبر عزیزمان با دولت سیزدهم داشتند برخی از این ویژگی‌ها را فهرست کردند از جمله کارآمدی، امیدوار بودن و خوشبین بودن به آینده، احترام قائل بودن برای مردم و حضور پیدا کردن در بین آنها، تامین نیازها و حل مشکلات آنها را جزو اولویت‌های برنامه‌ریزی دانستن، اعتقاد واقعی به ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی، صراحت و در اعلام مواضع دینی و انقلابی، خستگی ناپذیری، مایوس نشدن از زخم زبان‌ها، رعایت توامان اصل تعامل و عزت در سیاست خارجی، اهتمام به طرح‌های بزرگ، تواضع، بردباری و اهل مدارا بودن با مخالفان، اهل ذکر و توسل و دعا بودن.

حاج علی اکبری بیان کرد: وقتی رهبر عزیزما این‌ها را فهرست کردند فرمودند من این‌ها را گفتم تا به عنوان یک الگو ثبت شود و در مسیر پیش رو، دولت آینده بتواند از این الگو بیشترین استفاده را داشته باشد.

وی ادامه داد: به برادر عزیزمان دکتر پزشکیان، انجام مراسم تنفیذ و دریافت حکم ریاست جمهوری بعد از انتخابات و اعتماد ملت از دست رهبر عزیز و عالیقدرمان را تبریک عرض می‌کنیم مخصوصاً با تعابیری که حضرت آقا درباره ایشان داشتند از جمله تعابیری همچون فرزانه، صادق، مردمی و دانشمند، این نگاه رهبری به رئیس جمهور عزیزمان بسیار مغتنم است.

امام جمعه موقت تهران افزود: در بیانات ایشان در همان جلسه تعبیرهایی هم وجود داشت و فرمودند بیانات رئیس جمهور عمیق و متقن و حاکی از پایبندی به مبانی حقیقی مردم‌سالاری اسلامی بود. ایشان در جلسه تحلیف هم شرکت کردند و سوگند خطیر را در پیشگاه قرآن و و در حضور نمایندگان ملت ابراز کردند. چه سوگند سنگین و پرمحتوایی است امیدواریم بار سنگین به توفیق الهی و این عهد بزرگ به سلامت و به عنایت الهی به مقصد برسد.

حاج علی اکبری گفت: در مجموع آنچه که در جلسات تحلیف و تنفیذ از دکتر پزشکیان شنیدیم مواضعی صریح، متقن، پخته و انقلابی بود در التزام به میثاق ملی یعنی قانون اساسی تا سند چشم‌انداز که ایشان سند را برای ما مرور کردند. چه سیاست‌های کلی نظام، التزام به آنها و برنامه هفتم. آنچه که در منشور جاودان مدیریت اسلامی در نهج البلاغه در نامه مالک اشتر هست شنیدن آن برای ما شوق انگیز است.
وی افزود: حمایت جدی و قاطع از جبهه مقاومت که هم قبلا اعلام کرده بودند در این جلسه با قوت بیشتری اعلام کردند، امیدوارم بر این عهد بمانند در تحقق این آرمان‌های بزرگ همه ما در کنار ایشان هستیم. یار و یاور ایشان خواهیم بود، ائمه جمعه کشور، ستادها ، آحاد مومنین و نهادها به ایشان کمک خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.