روزنامه‌نگار سرشناس جهان عرب حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و ترور «فؤاد شکر» فرمانده حزب‌الله لبنان را به منزله اعتراف صریح نتانیاهو به شکست در جنگ غزه دانست.

روزنامه‌نگار سرشناس جهان عرب: حمله به بیروت اعتراف صریح نتانیاهو به شکست بود

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم نوشت: سه روز پس از تهدیدهای نتانیاهو به حمله به بیروت و تخریب زیرساخت‌های آن از جمله فرودگاه این شهر و ادعای او در خصوص «نابودی» حزب‌الله، جنگنده‌های اسرائیلی ساختمانی در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت را با هدف ترور فؤاد شکر هدف قرار دادند که به منزله فرار این رژیم در بدترین و آشکارترین شکل خود و دلیل قطعی بر هراس و نگرانی در ارتش نتانیاهو و عقب‌نشینی او از تمام تهدیدها از ترس پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌الله در عمق فلسطین اشغالی بود.

عطوان در ادامه نوشت: نتانیاهوی شکست‌خورده که به دنبال دلیلی برای عقب‌نشینی و رها کردن تهدیدهاست، راه چاره را در بزرگنمایی این عملیات یافت؛ ترور یک فرمانده میدانی حزب‌الله اتفاق تازه‌ای نیست و این اولین بار نبوده و هرگز آخرین ترور نخواهد بود.

او با اشاره به پهپاد «هدهد» و زرادخانه موشکی حزب‌الله که در آن انواع موشک‌ها از کاتیوشا گرفته تا موشک‌های بالستیک نقطه‌زن وجود دارد، نوشت: این جنگ طولانی در جبهه لبنان است و قطعا حزب‌الله پاسخ خواهد داد.

نتانیاهو یکی از بزرگترین نمادهای دروغ‌پردازی است

سردبیر روزنامه رای‌الیوم در ادامه، نتانیاهو را «یکی از بزرگترین نمادهای دروغ پردازی در جهان و بلکه در تاریخ معاصر دانست» و نوشت: او این دروغ را ساخت که حزب‌الله عامل اتفاق مجدل شمس است و به امید اینکه حزب‌الله را بترساند و آن را به متوقف‌کردن جنگ فرسایشی سوق دهد که از ۹ ماه قبل علیه الجلیل اشغالی آغاز کرده، بر پاسخ به این حمله تاکید کرد اما این دروغ‌ها بی فایده بودند و نتوانستند پایداری و مقاومت حزب‌الله را در هم شکسته و موضع‌گیری آن را درباره پاسخ به هرگونه حمله اسرائیل تغییر دهند.

عطوان در ادامه نوشت: زمانی که نتانیاهو می‌گوید «کارها تمام شد» منظورش این است که به این حمله اکتفا کرده و تمام تهدیدهایش درباره «تبدیل بیروت به غزه‌ای دیگر و بازگرداندن لبنان به عصر حجر» را پس گرفته است. او از آمریکا و فرستاده آن، «عاموس هوکشتاین» برای نجات از این گرفتاری و یافتن راه‌حلی دیپلماتیک درخواست کمک کرد اما «سید حسن نصرالله» هرگز برای نتانیاهو طناب نجات نخواهد انداخت و تنها پس از برقراری آتش‌بس کامل و دائمی و عقب‌نشینی اسرائیل از نوار غزه، جنگ را متوقف خواهد کرد.

آمریکا به نتانیاهو هشدار داده است

در ادامه این تحلیل نیز آمده است: عدم اجرای فوری تهدیدهای اسرائیل درباره حمله زمینی به لبنان نشان‌دهنده ضعف و فروپاشی روانی و نظامی سران سیاسی و نظامی آن است. این اولین بار در تاریخ درگیری‌ها در جبهه لبنان است که ارتش اسرائیل در عمل به تهدیدهای خود درباره یورش به مرزهای لبنان تردید کرده و حمله‌اش را به تعویق می‌اندازد و البته دلیل اصلی آن ترس از پاسخ مقاومت اسلامی به رهبری حزب الله است.

سردبیر رأی الویم نوشته است: نتانیاهو از ابعاد و شدت پاسخ قطعی مقاومت اسلامی لبنان به هر گونه حمله زمینی به این کشور هراس دارد. حامیان آمریکایی نتانیاهو و نیز هوکشتاین به او این پیام را دادند که هر گونه حمله زمینی به لبنان با حمله فوری گردان ویژه الرضوان حزب‌الله به الجلیل و شلیک ۴۰۰۰ موشک سنگین با کلاهک‌های جنگی به وزن ۵۰۰ کیلوگرم و پرواز ده‌ها پهپاد انفجاری به سوی اهداف و زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی در حیفا، یافا، صفد، نهاریا و تل آویو مواجه خواهد شد.

عطوان در پایان نوشت: حزب‌الله و نیز دیگر بازوهای مقاومت به ویژه در یمن و عراق به حمله به ضاحیه در عمق اراضی اشغالی پاسخ خواهند داد و این بازوها آمادگی بسیار بالایی دارند و در هر لحظه انتظار می‌رود مقاومت یمن به حمله هفته قبل اسرائیل به بندر الحدیده پاسخ دهد و تاخیر در این زمینه صرفا به دلایل لجستیک و برای انتخاب اهداف دردناک و افزایش هراس در میان شهرک‌نشین‌های صهیونیست و سران آن‌ها در طول مدت انتظار است. انتقام‌گیرندگان خون شهدای مجدل شمس و فرزندان بلندی‌های جولان تنها دلاوران مقاومت لبنان خواهند بود که در انتظار نبرد بزرگ آمادگی بالایی دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.