مشهد - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی برای پذیرایی از 150 هزار زائر پیاده و حدود سه میلیون زائر در این استان طی دهه آخر ماه صفر انجام شده است.<BR>

خراسان رضوی آمادگی پذیرایی از سه میلیون مسافر و 150 هزار زائر پیاده دهه آخر صفر را دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا محمد حسن واحدی افزود: تاکنون دو جلسه در زمینه برنامه ریزی ویژه 28 صفر و شرایط مشهد و استان برگزار شده و برای زائرین پیاده نیز اقداماتی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها طی این ایام دست کم حدود 150 هزار زائر پیاده به مشهد سفر می کنند که برای انجام اقدامات لازم در این حوزه حدود 30 میلیارد ریال از محل بودجه زیارت اختصاص یافته است.

وی گفت: این مبلغ برای اموری از قبیل تعریض جاده ها، نصب تابلوهای آموزشی و تبلیغاتی و تهیه تجهیزات ایستگاه های بین راهی برای اسکان و اتراق زائران هزینه می شود.

وی افزود: برای 28 صفر نیز وظایف 12 معاونت ستاد تسهیلات زائرین استان مشخص و ابلاغ شده و نشست نهایی آن هفته آینده برای هماهنگی بیشتر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردها حداقل سه میلیون زائر در این ایام وارد مشهد می شوند، گفت: علاوه بر این تعداد، هشت هزار دسته عزاداری هم حضور دارند که مقدمات پذیرایی از این جمعیت نیز فراهم شده است.

وی اظهارداشت: برای حمل و نقل زائران هم چهار هزار دستگاه اتوبوس بین شهری پیش بینی شده و در ستاد زائران استان تصمیم گیری های نهایی مربوط به آن انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.