هاشم رسایی فر: تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش از لیگ جهانی 2015 برابر آمریکا به میدان رفت. ...

شروع ناامیدکننده والیبالیست های ایرانی در لیگ جهانی

 بازی نخست دو تیم با نتیجه سه بر یک به سود آمریکا تمام شده بود. بازیکنان ایران انگیزه زیادی برای جبران نتیجه بازی قبل و حتی گرفتن امتیاز در خانه حریف داشتند، اما این بار این انگیزه و ناتوانی کادر فنی در کنترل آن باعث شد تا نتیجه معکوس نصیب والیبالیستهای کشورمان شود و دیدار دوم ایران و آمریکا به مانند مسابقه اول با همان نتیجه سه بریک به سود آمریکایی ها خاتمه یافت.

اگر چه در دیدار اول امتیازات هر دو تیم به هم نزدیک بود و حتی اگر قدری بازیکنان تیم ملی کشورمان تمرکز بیشتری می داشتند، می توانستند نتیجه بهتری بگیرند، اما در بازی دوم دو ست را با اختلاف فاحش 25 بر 16 واگذار کردند که این نشان می دهد کادر فنی تیم ملی والیبال آمریکا شناخت خوبی نسبت به بازی اول تیم ملی ایران پیدا کرده و روی نقاط ضعف و قوت ملی پوشان کشورمان به خوبی کار کردند در مقابل تصمیم گیری های فنی کادر کواچ در تیم ملی به جز ست دوم که نتیجه داد و توانستیم یک ست از آمریکایی ها بگیریم، در بقیه وقت بازی با اینکه در مواقعی چند امتیازی هم از حریف پیش بودیم، اما نمی توانستیم شرایط را به سود خود ادامه و خاتمه دهیم این شد که در نهایت بعد از دو بازی در خاک آمریکا و تکرار نتیجه شکست سه بر یک، بدون حتی دشت یک امتیاز دیدارهای ابتدایی لیگ جهانی امسال را ناامید کننده شروع کنیم.

 

 برتری آماری آمریکایی ها

تیم ملی والیبال آمریکا از نظر فنی در بخشهای اسپک، دفاع و سرویس عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت.آمریکایی‌ها در مجموع 95 و ایران 77 امتیاز کسب کردند. آمریکا در مجموع 54 امتیاز از اسپک به دست آورد که سهم مت اندرسون 15 و آرون راسل و مورفی تروی هرکدام 12 امتیاز بود. در تیم ایران هم در مجموع 37 امتیاز از اسپک کسب شد که امیر غفور با 12 امتیاز موفقترین بازیکن ایران در این بخش بود. پس از وی هم سامان فائزی و مجتبی میرزاجانپور هر کدام پنج امتیاز با اسپک برای ایران کسب کردند.

در دفاع، آمریکایی‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند؛ آنها 12 بار توانستند مهاجمان ایران را دفاع کنند، این در حالی بود که شاگردان کواچ تنها چهار بار موفق به دفاع شدند. مورفی تروی، مکس هولت و دیوید اسمیت هر کدام سه دفاع موفق داشتند. در تیم ایران هم سید محمد موسوی با دو دفاع، موفقترین بازیکن ایران در این بخش بود.

در بخش سرویس هم آمریکایی‌ها برتر بودند؛ آنها 9 امتیاز از سرویس مستقیم به دست آوردند، این در شرایطی بود که ایران تنها توانست چهار امتیاز در این بخش کسب کند. در تیم آمریکا، میکا کریستنسرن سه بار و اندرسون و اسمیت هم هرکدام دو بار موفق شدند سرویسهای خود را به امتیاز تبدیل کنند. در تیم ایران هم سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور و فرهاد پیروت‌پور هر کدام یک بار موفق شدند از سرویسهای خود امتیاز مستقیم به دست بیاورند.

 

ایران در قعر جدول رده بدنی

بعد از برگزاری دو دیدار ابتدایی ایران، آمریکا ، روسیه و لهستان، چهار تیم گروه دوم لیگ جهانی،  تیم ملی والیبال آمریکا با کسب 6 امتیاز در دو مسابقه با ایران صدرنشین گروه دوم سطح یک لیگ جهانی شد. لهستان با پنج امتیاز در رتبه دوم ایستاد و روسیه و ایران به ترتیب با یک و صفر امتیاز در جایگاه های سوم و چهارم  قرار گرفتند.

جدول رده‌بندی گروه B مسابقات لیگ جهانی به این شرح است:

1- آمریکا، 6 امتیاز

2- لهستان، 5 امتیاز

3- روسیه، یک امتیاز

 4- ایران، بدون امتیاز

 

کواچ: فقط برای لحظاتی ایران واقعی را دیدم

اسلوبودان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در نشست خبری بعد از دومین دیدار ایران و آمریکا گفت: تیم ملی والیبال آمریکا در این مسابقه خیلی خوب بازی کرد. بازیکنان ایران اشتباه‌های زیادی داشتند، چه می توانم بگویم وقتی بازیکنان با این همه اشتباه و خطا در زمین بازی کردند. من با تیم ایران کم و بیش در شصت بازی حضور داشتم و هنوز هم نمی‌دانم چرا بازیکنان من از خطا کردن می‌هراسند.

وی تأکید کرد: باید این مشکل را حل کنم. سال گذشته، وضعیت تیم بهتر بود، حداقل اینکه دو ست را می بردیم. در کل، تیم خوب بود، اما اشتباه‌های فاحشی داشت که می توان گفت، ایران واقعی فقط لحظاتی در زمین حضور داشت.

 

اسپرو: ایرانی‌ها دلسرد نمی‌شوند

جان اسپرو، سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا در نشست خبری بعد از مسابقه دوم با ایران گفت: تیم ما شروع خوبی داشت. کریستنسون در این بازی بهتر از دیروز ظاهر شد.

وی با بیان اینکه ست دوم و سوم از جهاتی همانند هم بودند، تصریح کرد: سرویسهای ایران هدفمندتر و پرشی‌تر زده شد. دفاع ایران نیز در ست سوم بسیار خوب کار کرد. پاسها در تیم ایران خیلی حرفه‌ای تر شده بود، به طوری که تیم ما را با مشکل جدی روبرو ساخت.

سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا در ادامه به حضور امیر غفور در مسابقه با آمریکا اشاره کرد و گفت: با ورود شماره 10 ایران، بازی آنها منسجم تر شد، با این حال خوشبختانه در ست چهارم دوباره بازی را در دست گرفتیم.

اسپرو  در پایان افزود: ویژگی بارز بازیکنان ایرانی این است که آنها روحیه جنگنده دارند و هرگز دلسرد نمی‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.