قدس انلاین_معاونت امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی در پی آن است تا «زیارت پیشرانِ توسعه اقتصادی» باشد و براین اساس در کنار بحث زیارت، بهره گیری از مسائل اقتصادی مرتبط با آن در دستور کار قرار دارد، چنانکه طرح «مبدا به مبدا» یکی از الگوهای پیش بینی شده است.

باید مسئولین را به بحث زیارت حساس کرد!

به گزارش قدس انلاین، مهندس واحدی در راستای فعالیت های آتی معاونت زیارت به خبرنگار ما گفت: یکی از ارکانی که در ساختار استانداری سه استان قم، فارس و خراسان رضوی قرار دارد، معاونت زیارت می باشد که دو هدف اساسیِ هماهنگی و مدیریت زائرین را بر عهده دارد.

وی افزود: در 4 سال گذشته در این حوزه و فعالیت های محوله به معاونت زیارت در خراسان رضوی فراز و نشیب های فراوانی وجود داشته است. اما به صورت جدی و با ساز و کارهایی جدیدی که طی 50 روز گذشته در دستور کار قرار گرفته است سعی در جبران زمان های از دست رفته را داریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در معاونت زیارت، مطالعاتی گسترده و همه جانبه از سوی پارک علم و فناوری در راستای مسائل فرهنگ زیارت بوده است. از این رو پس از گذر از مسائل مقدماتی، شورایی راهبردی به ریاست استاندار، مسئول بررسی این تحقیقات می باشند که در ذیل آن 7 کارگروه مشغول بررسی و نقد دستاوردهای حاصلِ هستند.

وی در این راستا افزود: سعی معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی بر این قرار دارد تا بتواند از اطلاعات به دست آمده از سوی پارک اطلاعات فناوری با رویکردی تلفیقی و به صورت تفصیلی با همکاریِ کارگروه های اجرایی همچون بهداشت زائر، اسکانِ زائر و غیره، به ترویج و تثبیتِ فرهنگ رضوی بپردازد.

مهندس واحدی در ادامه به خبرنگار ما گفت: از دیگر اقدامات در دستِ اجرای معاونت زیارت، حساس نمودنِ نظرات نسبت به بحث زیارت، به ویژه برای مسئولین است. از این رو با اجرای طرح هایی تحتِ عنوانِ «کارهای کوچک ارزشی بزرگ»، به دنبال دستیابی به این هدف می باشیم.

وی تصریح کرد: در این راستا کارهای فراوانی صورت پذیرفته است که از آنجمله می توان به توضیع بسته های فرهنگی در مبادی ورودی و خروجی شهر اشاره کرد.

وی در این باره تشریح کرد: روزانه 80 پرواز، 80 قطار و 800 اتوبوس به مشهد وارد و خارج می شود. از این رو برای بهره گیری از این فرصت در جهت ترویج فرهنگ زیارتِ رضوی  بیش از 80 نوع محصول فرهنگی تهیه و در مبادی ورودی و خروجی شهر توزیع شده است تا روزانه در اختیار زائرین قرار گیرد.

مهندس واحدی همچنین بیان کرد: معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی در پی آن است تا «زیارت پیشرانِ توسعه اقتصادی» باشد. براین اساس در کنار بحث زیارت، بهره گیری از مسائل اقتصادی مرتبط با آن در دستور کار قرار دارد. چنانکه طرح «مبدا به مبدا» یکی از الگوهای پیش بینی شده است.

وی افزود: بر این اساس چشم اندازی در نظر گرفته شده است تا «زیارت عارفانه، آسان، با کیفیت، همراه باتکریم زائرین و ماندگاری مناسب» در دستور کار قرار گیرد که بی شک دستیابی به این اهداف، گامی موثر در راستای تثبیت فرهنگِ رضوی و زیارت می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.