انتخابات

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بودجه زیارت که در ماده ۱۲ قانون آمده در برنامه ششم توسعه به تصویب رسید که شامل مساجد و مکان‌های فرهنگی می‌شود.

بودجه زیارت در برنامه ششم توسعه به تصویب رسید

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن واحدی صبح امروز در جلسه کارگروه اماکن متبرکه خراسان رضوی در سخنانی اظهار داشت: در بحث زائر و زیارت 14 کمیته اجرایی شده که یکی از آنها کمیته اجرایی اماکن متبرکه است و هر 15 روز یکبار جلساتی در این رابطه برگزار می‌شود.

وی افزود: امیدواریم که هرچه زودتر بتوانیم به نتایج عملی برسیم و از فضای تئوری خارج شدیم و با توجه به زمان اندک کاستی‌ها و نقاط ضعف کاهش یافته و برطرف شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: مصوبات جلسه پیشین شامل موضوعاتی همچون شناسنامه برای مساجد، برگزاری جلسات مشترک با دستگاه‌های مربوطه، طرح جذب سفر، بازنگری در سند بقاع متبرکه، نصب تابلو و بیلبورد، فن‌آوری نوین در اماکن متبرکه، زیارت مجازی، سند اجرایی مساجد مصلی‌ها، برپایی نمایشگاه کتاب و مستندسازی آن، شجره‌نامه بقاع متبرکه، بقعه مبارکه قدمگاه، ساماندهی مکان‌های بهداشتی بقاع متبرکه و بحث احکام در بقاع متبرکه بود و اقداماتی هم در این راستا صورت پذیرفت.

واحدی تصریح کرد: بودجه زیارت که در ماده 12 قانون آمده در برنامه ششم توسعه به تصویب رسید که شامل مساجد و مکان‌های فرهنگی می‌شود.

وی تأکید کرد: فرهنگ‌سازی زائران توسط مجاوران از کانال مساجد در دستور کار قرار گرفته و یکی از معضلات مشهد رفتار بد با زائر است و اگر بخواهیم این رفتار اصلاح شود باید مجاور سرخط بیاید و بهترین راهش مساجد هستند، همچنین از ائمه جماعات می‌خواهیم که آموزش‌های لازم را در چهارچوب تعریف شده داشته باشند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کار ساخت جاده زائران پیاده از قدمگاه به مشهد را به زودی آغاز می‌کنیم و باید ایستگاهی فرهنگی، خدماتی و رفاهی در این محور ایجاد شود، همچنین میقاتی برای اسکان و اقامت زائران پیاده در قدمگاه ساخته شود.

واحدی گفت: هدفمان از انجام این کار این است که زائران به صورت سواره از شهر خود تا نیشابور بیایند و حرکت زائران پیاده به مشهدالرضا(ع) را به صورت متمرکز و هماهنگ داشته باشیم و دیگر شاهد حوادثی تلخی که برای این زائران به وجود میآمد نباشیم.

وی افزود: طرح خدماتی رفاهی 12 بقعه متبرکه استان توسط ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی آماده می‌شود و ضوابط نیز توسط اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان صورت می‌پذیرد و اداره کل اوقاف و امور خیریه هم متولی این امر است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در اعتبارات خود پنجره زیارت را باز کنند و در بحث خدمت به زائر بخشی از اعتبارشان را لحاظ کنند.

واحدی اذعان داشت: در جلسه آینده کارگروه اماکن متبرکه خراسان رضوی دستگاه‌های مربوطه برنامه‌های سال 1394 خود را به صورت چهره‌به‌چهره عملیاتی می‌کنند و اقدامات محل تأمین اعتبار از محل بودجه زیارت، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و دیگر دستگاه‌های مربوطه صورت می‌پذیرد.

در این جلسه نمایندگان ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌های خراسان رضوی گزارشی از برنامه‌های ارائه شده در حوزه کاری خود اعلام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.