تحولات لبنان و فلسطین

۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 290752

قدس انلاین: یکی از دستورات دین مبین اسلام، انجام فریضه نماز، به ویژه به صورت جماعت می باشد و برای فرد نمازگزار نیز فضایل فراوانی نقل و این امر در گفتار ائمه اطهار (ع) نیز مورد تاکید واقع گردیده است.

بهترین مکان در نماز جماعت

به گزارش قدس انلاین، در این باره از حضرت محمد (ص) نقل شده است که ایشان فرموده اند: نماز خواندن‌ انسان در جماعت بهتر است از نمازی که چهل سال در خانه خوانده شود. عرض کردند: یا رسول الله! نماز یک روز؟ حضرت فرمود : بلکه یک نماز؛ و نیز امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند: کسی‌ که نماز خود را با جماعت و با درک تکبیر اول نماز، چهل روز انجام دهد، خداوند دو برائت را برای او مقرر می‌سازد : برائت از آتش دوزخ  و برائت از نفاق .

در همین راستا پیامبر (ص) بیان داشته اند: در نماز جماعت شرکت نمایید، گر چه آن را بر سر آهن و نوک نیزه انجام دهید (یعنی هر قدر سخت و دشوار باشد، از حضور در جماعت دریغ نکنید)، و در جایی دیگر می فرمایند: پس مؤمنی ‌نیست که در راه نماز جماعت قدم بردارد مگر این که خداوند تبارک و تعالی ترس و هراس روز قیامت را برای او سبک می‌گیرد، سپس او را امر می‌کند به ورود به ‌بهشت .

همچنین امام علی (ع) بیان داشته اند: بهترین صف های نماز جماعت، صف اول است و آن صف ملائکه است و بهترین جای صف اول سمت راست امام است؛ و نیز حضرت محمد (ص) می فرمایند: کسی که محافظت و مداومت بر صف اول و تکبیر اول نماید و مسلمانی را اذیت ‌نکند، خداوند به او اجری معادل اجری که مؤذن در دنیا و آخرت دریافت می‌کند، عطاخواهد کرد .

منابع:
1-علامه مجلسی، بحار الانوار ، ج 88 : 18، 4.

2-شیخ حرعاملی، وسائل الشیعه، ج 5: 372، 374، 387.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.