قدس انلاین - سعید کوشافر: بازهم شنبه شد و با دستی پر از خبرهای خواندنی خدمت شما رسیدیم ؛ شاید بخاطر نزدیک شدن به روزهای پایانی ضرب الاجل توافق هسته ای بتوان خبرهای این حوزه را جزو مهمترین اخبار به شمار اورد اما بیانات مقام معظم رهبری بخوبی راه را برای مذاکره کنندگان روشن کرد . درسایربخشهای خبری نیز نقل وانتقالات فوتبالیستهاو البته اخباراجتماعی و هفته قوه قضاییه خود خبرهای زیادی را شامل شده است .با هم مرورمیکنیم خبرها را..

از پرانتزهای مهم مذاکرات هسته ای وتوزیع کالای خارجی درسبد حمایتی دولت تا استفاده ازعصاره سوسک بجای خرما و فروش باند وبرج مراقبت فرودگاه قشم

 

***پیشنهاد لیلا اوتادی برای شب‌های قدر

 لیلا اوتادی بازیگر سینما و تلویزیون پیشنهاد جالبی را در فضای مجازی مطرح کرد.

وی در صفحه شخصی خود نوشت:

 این‌همه شور و اشتیاق براى دفاع از میهن و آرمان‌ها و ناموس ایران، به‌پاکى گل لاله و این‌قدر مقید به بیت المال و حق الناس که وقتى می‌خواستن داوطلبانه روى مین برن پوتین‌ها رو در می‌آوردن و تحویل می‌دادند که دین بیت المال گردنشون نباشه، یعنى دقیقاً برعکس اختلاسی‌ها که خودخواهانه به ملت و دولت و اقتصادمون ضرر می‌زنن...

یه پیشنهاد براى همه شما عزیزانم دارم

با هراعتقادى بیاییم و ثواب روضه و عبادت‌هاى شبهاى احیا رو به جانبازان و شهداى گلمون هدیه کنیم، حتى اگه فقط یه لحظه با خداى خودمون صحبت می‌کنیم، حتى اگه عبادت کوتاهى تو اون شبا داریم، ثوابش رو هدیه کنیم بهشون که به‌لطفشون ایرانمون الآن سرپاست، ممنون از شما که قدرشناس زحمتاشون هستین، قبول باشه.

 

 ***زنگ خطر انتقال بیماری های واگیر از پاکستان به ایران

وزارت بهداشت و درمان پاکستان به تازگی اعلام کرده است که 84 درصد کودکان در ایالت بلوچستان این کشور هیچ نوع واکسنی دریافت نمی کنند؛ خبری که می تواند زنگ خطری برای احتمال انتقال بیماری های واگیر به خاک ایران باشد.

براساس گزارش مرکز عملیات اورژانس وزارت بهداشت پاکستان، از هر 100 کودک پاکستانی در ایالت بلوچستان این کشور، تنها 16 نفر آنها بطور کامل در برابر بیماری های مختلف از جمله فلج اطفال، آبله مرغان، سرخک و هپاتیت واکسینه می شوند. بلوچستان محروم ترین ایالت پاکستان، نزدیک به یک هزار کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد و با توجه به تردد اتباع پاکستانی از گذرگاه های مختلف مرزی و همچنین برخی ترددهای غیرقانونی، به رغم تمام مراقبت های پزشکی و بهداشتی که از سوی ایران انجام می شود، احتمال انتقال ویروس بیماری های مسری خطرناک از پاکستان به داخل ایران وجود دارد.

یکی از مسوولان بخش بهداشت ایالت بلوچستان که خواسته نامش ذکر نشود، در مصاحبه با روزنامه داون پاکستان گفته است: بسیاری از مراکز واکسیناسیون در ایالت بلوچستان غیرفعال هستند. هرسال تعداد زیادی از کودکان در این ایالت به بیماری هایی نظیر سرخک، آبله مرغان، فلج اطفال و هپاتیت مبتلا می شوند. این بیماری ها سالانه موجب دهها کودک در بلوچستان می شود.

در سال های اخیر، منحنی میزان ابتلا به فلج اطفال در پاکستان روند صعودی داشته است. سطح پایین سواد و آگاهی مردم در بسیاری از مناطق پاکستان به ویژه ایالت بلوچستان، تاثیر منفی تبلیغات گروه های افراطی علیه استفاده از روش های علمی و پزشکی برای پیش گیری از بیماری ها و همچنین خطر حملات تروریستی به گروه های واکسیناسیون، از عمده ترین دلایل ضعف فعالیت های واکسیناسیون در این کشور است.

 

*** یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده: پرانتزهای مهم در متن باقی مانده است

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای اظهارات درباره پیشرفت در نگارش متن توافق جامع را نه تایید کرد و نه تکذیب و گفت: هرچند که برخی پرانتزها پاک شده ولی پرانتزهای مهم باقی مانده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که 90 درصد کار نگارش متن توافق انجام شده است.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در پاسخ به سوالی در این باره گفت: اظهاراتی که به نقل از منابع گوناگون در خصوص پیشرفت در متن برنامه جامع اقدام مشترک مطرح می شود، نه قابل تایید است و نه قابل تکذیب.

وی اظهار داشت: این صحیح است که پیشرفت هایی در حذف پرانتز ها صورت گرفته و بخش قابل توجهی از متن در حال حاضر از پرانتز ها پاک شده است اما پرانتز های باقی مانده در متن، همه ناظر به موضوعات مورد اختلاف مهم و اساسی هستند.

این منبع گفت: لذا پیشرفت ذکر شده در متن به خودی خود ارزش خاصی از جهت نیل به توافق ندارد. از همین جهت، نگاه کمی در ارزیابی پیشرفت متن ممکن است موجب بروز ابهام و سردرگمی شود.

مهلت خودخوانده نگارش متن توافق جامع دهم تیرماه بسر خواهد رسید ولی ایران بارها گفته است خواهان توافقی خوب است و مقید به زمان نیست.

 

 ***ممنوعیت های داعش در شرق افغانستان

گروه تروریستی داعش در استان شرقی ننگرهار افغانستان با هشدار به زنان این مناطق برای خارج نشدن از منازل خود، کشیدن 'سیگار' و 'ناس' را نیز ممنوع کرد.

خبرگزاری پشتو زبان 'تاند' اعلام کرد که گروه تروریستی داعش به بزرگان محلی هشدار داده است که منازعات شان مانند گذشته از طریق رسوم محلی حل نکنند.

گروه تروریستی داعش تاکید کرده است 'اگر زنان بدون 'برقع' و یا عذر شرعی از منازل خود بیرون آیند' سخت مجازات خواهند شد.

براساس این گزارش، در مناطقی که گروه تروریستی داعش در استان ننگرهار تحت کنترل خود دارند، مدارس نیز تعطیل است.

'عبیدالله شنواری' عضو شورای استانی ننگرهار با تایید این گزارش گفته که گروه تروریستی داعش این هشدارها را دو روز پیش با انتشار بیانیه به اطلاع مردم رسانده است.

برخی مقامات محلی استان ننگرهار افغانستان در شهرستان 'شیرزاد' این استان از ادامه درگیری بین داعش و طالبان خبر می دهند.

گفته می شود افرادی که خود را مربوط به گروه داعش می خوانند، اعضای قبلی گروه طالبان اند که در ماه های گذشته با داعش بیعت کرده اند.

 

*** استانی با یک مورد اهدای عضو در 6 سال

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با وجود شمار زیاد بیماران نیازمند به پیوند عضو از سال 88 تاکنون در طول شش سال گذشته تنها یک مورد اهدای عضو در این استان انجام شده است.

علی خواجه افزود: با توجه به اینکه اهدا کننده اعضای بدن از بیمار مرگ مغزی در استان وجود ندارد اعضای پیوندی از سوی اهدا کنندگان سایر استانها یا فروشندگان اعضا انجام می شود.

وی اضافه کرد: در این استان فقط امکان پیوند کلیه و قرنیه وجود دارد.

وی ادامه داد: از زمانی که انجام عمل پیوند در زاهدان ممکن شده تاکنون 101 عمل پیوند انجام شده است و اکنون 131 نفر در انتظار پیوند عضو هستند.

وی تصریح کرد: در سال 88 یک عمل پیوند از اهدا کننده مرگ مغزی در استان انجام شد که در آن کلیه های فرد مرحوم به دو نفر اهدا و زندگی تازه ای به آنان داده شد و پس از آن هیچ بیمار مرگ مغزی برای عمل پیوند توسط بستگانشان معرفی نشده است.

 

*** قاتل کلاغ ها پای میز محاکمه

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: فردی که اقدام به کشتار کلاغ ها و آویزان کردن آنها از درخت در فامنین کرده بود دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

سید عادل عربی افزود: به دنبال دریافت خبری مبنی بر آویختن سه پرنده کلاغ از یک درخت در مزرعه ای نزدیک شهر فامنین بررسی صحت موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: محیط بانان با حضور در محل با لاشه سه جوجه کلاغ مواجه شدند که در حاشیه یک مزرعه گندم، هندوانه و صیفیجات از شاخه های یک درخت به دار آویخته شده بودند.

وی با ذکر اینکه مالک مزرعه به حفاظت محیط زیست احضار شد گفت: این فرد در اظهار نظری جالب و بی اساس هدفش از این کار را ترساندن سایر پرندگان و درس عبرتی برای آنها ذکر کرد تا بدین روش از نزدیک شدن آنها به مزرعه و وارد کردن آسیب جلوگیری کند.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: باورهای غلط و خودساخته ای مبنی بر استفاده از اجساد پرندگان و حیوانات برای ترساندن سایرگونه و جلوگیری از ورود آسیب به مزارع وجود دارد که باید با آموزش و فرهنگسازی آنها را رفع کرد.

 

***داعش فروشندگان کالای ایرانی را مجازات می‌کند

گروه تروریستی داعش درمورد هرگونه معامله کالاهای ایرانی در مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه هشدار داد.

 پایگاه خبری شبکه العالم نوشت: بر اساس دستور سران گروه تروریستی داعش ، مغازه‌داران می‌توانند اجناس باقی‌مانده را بفروشند ولی حق ندارند اجناس ایرانی جدید برای فروش تهیه کنند.

"مرون زیدان" یکی از کارمندان اتاق بازرگانی موصل گفت: داعش، خرید و فروش کالاهای ایرانی در موصل و دیگر مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه را برای تجار ممنوع کرده است.

زیدان در گفت و گو با خبرگزاری ترکی آناتولی تصریح کرد: بخش نظارت در دولت اسلامی که مسئولیت پیگیری قوانین را برعهده دارد، به مغازه داران و تجار اعلام کرده که اجناس باقی‌مانده را در زمان تعیین شده بفروشند ولی حق ندارند اجناس ایرانی جدید برای فروش تهیه کنند.

وی افزود: تروریستها این مطلب را از طریق عناصر خود، چاپ و توزیع جزوه و همچنین رادیو به اطلاع همه اهالی رسانده اند.

زیدان در پایان گفت: هنوز برخی از کالاهای ایرانی از طریق سوریه وارد شهر موصل می شود، اما نمی دانم چگونه وارد می شود.

 

***سران فتنه» جزو رفوزه‌های نظام هستند

منصور حقیقت‌پور گفت: کروبی و موسوی جزو رفوزه‌های نظام هستند و در امتحان انقلاب مردود شدند.

منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با آناج، با بیان اینکه سخنان غلامحسین کرباسچی در ضیافت افطاری ریاست جمهوری، دور از شأن مجلس بود، اظهار کرد: کرباسچی در آن میهمانی هنجارشکنی کرد و پا فراتر از خطوط قرمز گذاشت، بزرگتر از امثال کرباسچی نیز حق ندارند مسایل فتنه‌گران را مطرح کنند.

 

وی ادامه داد: شیخ و سید جزو رفوزه‌های نظام هستند و در امتحان انقلاب مردود شدند، بهتر است تعامل بین قوا و در چارچوب قانون و خطوط قرمز باشد، نتیجه تعامل بین احزاب سخنان امثال کرباسچی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی، با اعلام اینکه دفتر ریاست جمهوری باید در برگزاری محافل و انتخاب سخنران دقت بیشتری به خرج دهد، ابراز کرد: فکر نکنم آقای روحانی موافق اظهارات کرباسچی باشد، اما لازم است دفتر ریاست جمهوری به سخنرانان یک چارچوب اساسی نشان دهد.

وی افزود: در طول انقلاب برخی ریزش داشتند و بعضی رویش، خیلی‌ها انقلابی بودند اما انقلابی نماندند، عده‌ای نیز انقلابی متولد شدند، به هرحال نظام جای افراد غیرانقلابی نیست و نباید به آنان مسئولیتی داده شود.

 

***انتقاد ضرغامی از کلاس‌گذاشتن برخی چهره‌ها

ضرغامی با انتقاد از برخی چهره‌ها نوشت: برخی میهمانان باید تنهایی برای گفتگو بیایند، فرد هم شأن دیگری هم باشد، نمی آیند برخی، مجری را هم خودشان تعیین می کنند، مانند برخی مداح ها که بلندگو و اکوی خاص دارند.

عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما مطلبی را درباره اجرای مراسم سخنرانی امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س) در سال 1357 توسط شهید مطهری منتشر کرد.

وی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:

تعجب نکنید! علامه بزرگ، متفکر و نظریه پرداز بی نظیر انقلاب اسلامی، مجری مراسم مردمی در بهشت زهراست!

میلیون ها انسان مشتاق، انتظار دیدن امام عزیزشان را می کشند. قرار است امام به قطعه شهداء بیاید. غوغایی برپاست. مدیریت این جماعت کار بسیار سختی است. مجری باید به موقع اطلاع رسانی کند؛ مردم را آرام نگه دارد؛ و شور و هیجان آنان را برای این ملاقات تاریخی حفظ نماید.

شهید مرتضی با تواضع کامل، خودش این مسؤولیت را می پذیرد و با همه وجود آن را به خوبی ایفا می کند! این درس تواضع، خود را ندیدن و تکلیف را دیدن، الگوی ارزشمندی برای همه است. هم خواص و هم عوام الناس!

برخی مجری ها تا به آن ها مجری مؤلف(!) نگویند، کار را شروع نمی کنند؛

برخی روحانیون تا آیت الله نشنوند، کار راه نمی افتد!

برخی میهمانان باید تنهایی برای گفتگو بیایند! فرد هم شأن دیگری هم باشد، نمی آیند!

برخی، مجری را هم خودشان تعیین می کنند! مانند برخی مداح ها که بلندگو و اکوی خاص دارند...! برخی تا طرف مقابل، پشت خط نیاید، گوشی را بر نمی دارند. حتی صدای منشی را می شنوند، قطع می کنند(!) تا پروتکل به هم نخورد...! برخی اگر ردیف اول مراسم ننشینند، قهر می کنند و می روند!

برخی اگر قدری برنامه شان جابجا یا کوتاه شود، طاق آسمان به زمین می خورد(!) و همه را به باد دشنام می گیرند!

مطهری کجاست؟

 

***پاسخ مخاطبان به صدای آمریکا در مورد «آقازاده‌»ها

نتیجه اعلام شده نظرسنجی شبکه صدای آمریکا نشان داد که بیش از سه چهارم مخاطبان این شبکه، عقیده دارند که وابسته بودن به صاحبان قدرت و ثروت، مصونیتی برای افرادی که مرتکب جرائم مختلف شده‌اند، ایجاد نکرده است.

قاطعیت قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی در سالیان اخیر موجب بالا رفتن اعتماد عمومی جامعه به نهاد قضایی کشور و اطمینان مردم به عزم جدی این نهاد قضایی برای برخورد با مفسدان اقتصادی و غارتگران بیت المال در هر سطحی از قدرت گردیده است.

رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی "محمدرضا رحیمی" معاون اول دولت دهم و صدور حکم محکومیت زندان و پرداخت جریمه برای پرونده جرائم سنگین "مهدی هاشمی رفسنجانی" بدون شک از درخشان ترین صفحات عملکرد قوه قضائیه در عدم مسامحه مسئولان قضایی کشور با مفاسد اقتصادی می باشد.

اگرچه قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مفاسد مورد تقدیر همگان بوده، اما وجود مشکلات در روند دادرسی ها و موارد مختلف امری بدیهی است که باید با تلاش روزافزون در رفع آن اقدام شود. در این میان برخی مغرضان و معاندان و در راس آنها ضدانقلاب از هر بهانه ای برای تخریب قوای خدوم نظام اسلامی استفاده کرده اند و همیشه نیمه خالی لیوان را در معرض نمایش گذاشته اند.

شبکه صدای آمریکا نیز همسو با سایر رسانه های فارسی زبان غرب همواره تلاش خود را در راستای همین سیاست بکار گرفته است و نظرسنجی های وب سایت این شبکه با طراحی صورت گرفته همواره در پی به ثمر نشاندن مقاصد ضدایرانی این شبکه است.

برنامه افق شبکه صدای آمریکا همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه، با قرار دادن یک نظرسنجی بر روی صفحه فیس بوک خود، این سوال را از مخاطبین خود پرسید که «آیا قدرت سیاسی و اقتصادی "آقازاده" هایی که از حمایت روحانیون و نهادهای قدرت برخوردارند، اجرای قانون و عدالت را در نظام جمهوری اسلامی ایران به حاشیه برده است؟» و برای آن دو گزینه "بله" و "خیر" قرار داده و تلاش داشته تا مانند دیگر برنامه های خود با استناد به نظرسنجی، هجمه به نهاد قضائی و احکام صادره از سوی آن را پیاده کند.

اما نتیجه اعلام شده نظرسنجی در این شبکه نشان داد که 78 درصد از مخاطبین این برنامه عقیده دارند که وابسته بودن به صاحبان قدرت و ثروت، مصونیتی برای افرادی که مرتکب جرائم مختلف شده اند، ایجاد نکرده و قوه قضائیه اجرای عدالت و قانون را بدون توجه به وابستگی مجرمان به نهادها یا خانواده های صاحب نفوذ به عنوان سیاست اصلی خود دنبال می کند.

گفتنی است قوه قضائیه در سال گذشته علاوه بر رسیدگی به پرونده های مهم در خصوص اتهامات مالی و اختلاس، در دیگر عرصه ها و مقابله با جرائمی مانند زمین خواری و... که از سوی برخی افراد صاحب نفوذ رخ داده نیز پرونده درخشانی از خود بر جای گذاشته است که نتیجه این عملکرد درخشان نهاد قضائی کشور را می توان در نظرسنجی های مختلف شبکه های داخلی و حتی ضدانقلاب مشاهده کرد.

 

***توزیع کالای خارجی در سبد حمایتی دولت!

توزیع کالای خارجی در سبد کالای حمایتی دولت به مردم که شامل برنج هندی و پاکستانی و مرغ‌یخ زده است، با انتقاد اقشار مشمول دریافت «سبد کالا» مواجه شده است.

 سایت رودبار ما نوشت: در چهارمین روز از توزیع سبد کالا به سراغ چند تن از دریافت کنندگان این سبد حمایتی در شهرستان رودبار رفتیم که شهروندان رودباری در گرمای 45 درجه شهرستان رودبار از ناعدالتی ها در نحوه توزیع این سبد می گفتند.

توزیع کالای خارجی در سبد کالای حمایتی دولت به مردم برنج هندی ،پاکستانی و مرغ‌یخی گویا به ذایقه اقشار مشمول دریافت «سبد کالا» خوش نیامده است.

تمام حسن و خوبی های این سبدکالا یک طرف، اما مهم تر از همه تولید داخل بودن اجناس و اقلام سبد کالا است، به دلیل اینکه واردات هر کالا و محصول برابر است با بیکار شدن یک شهروند ایرانی.

یکی از شهروندان رودباری در این رابطه گفت: چرا باید برنج هندی،پاکستانی به جای برنج  ایرانی در سبد کالا باشد در صورتی که محصولات برنج کاران ما بر روی دستشان مانده است؛ مردم انتظار دارند که دولت در سبد کالاهایی توزیعی از کالای ایرانی به ویژه برنج ایرانی استفاده کند.

لازم به ذکر است پیش از این اعلام شده بود که سبد کالا هر سه ماه یکبار قرار است توزیع شود؛ در سبد اولی که دولت میان 16 میلیون سرپرست خانوار توزیع کرد، ده کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم مرغ، یک شانه تخم مرغ، دو بسته 400 گرمی پنیر، دو بطری 900 گرمی روغن قرار داشت.

 

***تقلای ناکام عربستان برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران

اسناد لو رفته از وزارت خارجه عربستان و سفارت این کشور حاکی از دخالت این رژیم در دامن زدن به اغتشاش است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال و ایندیپندنت به نقل از اسناد ویکی‌لیکس عربستان سعودی برای تداوم دشمنی با ایران و ریختن روغن بر آتش نارضایتی در ایران تعمد داشته است.

به گزارش ویکی‌لیکس کادر دیپلماتیک عربستان سعودی در تلاش برای دامن زدن به ناآرامی در ایران بوده است.

وال‌استریت ژورنال با اشاره به پیشنهادهای سفیر عربستان در تهران به دولت ریاض در مورد برجسته کردن بحران‌های داخلی ایران و کمک به بخشی از فعالان و نیروهای اپوزیسیون ایرانی تلاش سیستماتیک سعودی‌ها در این راستا را مورد تأکید قرار داده است.

برپایه این گزارش، سفیر عربستان در تهران در مکاتبات خود از جمله بر لزوم حمایت از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی مانند فیس‌بوک و توئیتر برای بهره‌برداری از نارضایتی‌های سیاسی و اجتماعی در ایران تأکید کرده بود.

در مکاتبات داخلی سعودی در سطوح بالا همچنین راه‌اندازی شبکه تلویزیونی ماهواره ای با حمایت مالی عربستان به عنوان یکی دیگر از راهکارها در مقابله با ایران مطرح شده بود.

در این گزارش به این رهنمود عربستان به سفارتخانه‌های خود در جهان نیز توجه شده که در آن پیگیری تماس‌های میان ایران با شیعیان در کشورهای مختلف توصیه شده بود.

همچنین برقراری محدودیت‌هایی برای کادر دیپلماتیک ایران در عربستان از جمله راهکارهای دیگر سعودی برای رصد نمایندگان ایران و مانع‌تراشی برای آن‌ها بوده است.

همچنین در یکی از اسناد افشاء شده عربستان هزینه 4 سال تحصیلات علی مهاجرانی فرزند عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکی از دانشگاه‌های بریتانیا همراه با پرداخت هزینه مسکن را به میزان سالانه 16 هزار پوند به عهده گرفته و این مبلغ را به عنوان هدیه پرداخت کرده است

 

***ایجاد «پست سازمانی جدید» در دولت ممنوع شد

سازمان مدیریت در نظر دارد با در اختیار گرفتن پست‌های سازمانی بلاتصدی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به رفع مشکلات و تنگناهای ساختاری دستگاه‌های اجرایی بدون افزایش سقف پست‌های دولت، اقدام کند.

سایت صبحانه خبر داد: بر اساس دستورات قانونی، هر کارمند و مستخدم دولتی باید دارای یک پست سازمانی باشد و طبق تعریف قوانین استخدامی کشوری، پست سازمانی عبارت است از محلی که در سازمان، وزارت خانه ها و موسسات دولتی به طور مستمر برای یک شغل و ارجاع آن به یک مستخدم در نظر گرفته شده است. اعم از اینکه دارای متصدی باشد یا بدون متصدی باشد.

 

پست هایی که جنبه استمرار ندارد به عنوان پست موقت شناخته شده و استخدام افراد به طور رسمی برای تصدی این پستها خلاف قانون است. موسسات دولتی موظفند سازمان تفصیلی خود را با قید تعداد پستهای سازمانی کلیه واحدهای تابعه خود تهیه و به سازمان امور اداری و استخدامی کشور (سازمان مدیریت فعلی) جهت تصویب تسلیم کنند.

مهمترین مصوبات دولت یازدهم در زمینه تصویب پست سازمانی جدید را می توان تصویب 379 پست سازمانی جدید برای نیروگاه اتمی بوشهر و 3400 پست سازمانی جدید برای سازمان ثبت اسناد دانست که ظاهرا پایانی بر این موضوع مهم اداری در کشور خواهد بود چراکه بر اساس بخشنامه جدید سازمان مدیریت، این موضوع عملا امکان پذیر نیست.

طبق نامه روزهای اخیر محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به دستگاههای اجرایی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، به منظور تحقق سیاست های کلی نظام اداری و سایست های کلی اقتصاد مقاومتی، دستگاههای اجرایی موظفند در سقف پست های سازمانی مصوب و اعتبارات مربوطه، وظایف محوله را سازماندهی کنند و از ارائه پیشنهاد برای ایجاد پست سازمانی جدید به این سازمان جهت طرح در هیئت دولت خودداری کنند.

در ادامه این ابلاغیه معاون رییس جمهور، اعلام شده است که سازمان مدیریت در نظر دارد با در اختیار گرفتن پست های سازمانی بلاتصدی دستگاههای اجرایی، نسبت به رفع مشکلات و تنگناهای ساختاری دستگاههای اجرایی بدون افزایش سقف پست های دولت، اقدام کند.

 

***حقوق ماهانه ۴۰۰ دلاری آمریکا برای هر مخالف سوری

قرار است آموزش این نیروها توسط مربیان آمریکایی در پایگاه‌های نظامی در قطر، عربستان سعودی، اردن و ترکیه انجام شود.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد مخالفان دولت سوریه که برای مقابله با داعش، تحت آموزش نظامی قرار می گیرند ماهانه رقمی بین 250 تا 400 دلار دریافت می کنند.

این رقم بستگی به مهارت ها، رفتارها و جایگاه هر فرد در نیروی نظامی خواهد داشت.

هنوز به طور دقیق تعداد مخالفانی که از آمریکا حقوق دریافت خواهند کرد مشخص نیست.

در هفته گذشته هم سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هم اکنون 200 جنگجوی مخالف سوری تحت آموزش قرار دارند. همچنین 1500 نفر دیگر نیز مرحله گزینش را گذرانده اند.

"اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا در ماه گذشته میلادی نیز گفت که جنگجویان سوری که در ماموریت آمریکا علیه داعش مشارکت کنند پول می گیرند.ا و در آن زمان مبلغ پرداختی را ذکر نکرد.

سخنگوی پنتاگون هم گفت که مخالفان حقوق می گیرند.

رویترز نوشت: حدود 6 هزار نفر از نیروهای سوری مخالف برای حضور در دوره های آموزش نظامی آمریکا اعلام آمادگی کرده اند. آمریکا قصد دارد از میان مخالفان معتدل دولت بشار اسد یک نیروی نظامی جدید برای جنگ با داعش ایجاد کند.

قرار است آموزش این نیروها توسط مربیان آمریکایی در پایگاه های نظامی در قطر، عربستان سعودی، اردن و ترکیه انجام شود.

 

***آماری جالب از درآمد بازیکنان لیگ برتر ایران

رییس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران می‌گوید که در فصل گذشته سه بازیکن و مربی بالای یک میلیارد تومان قرارداد ثبت شده داشته‌اند و این در حالی است که مربیان خارجی از این قانون مستثنی هستند. او همچنین گفت درآمد بازیکنان لیگ برتر ایران در مقایسه با دیگر گشورهای آسیایی تنها از هند بیشتر است.

مهدی تاج درباره اعداد و ارقام فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران خاطر نشان کرد: تعداد قراردادهای با مبالغ بالاتر در فصل گذشته کم شده است. 10 درصد بازیکنان بالای 400 میلیون تومان گرفته‌اند. 73 درصد مربیان 200 و پایین‌تر از 200 میلیون تومان گرفته‌اند.

وی ادامه داد: نفت تهران در حالی که رتبه سوم جدول را کسب کرد، به ازای هر پله صعود (صعود 14 پله‌ای) 593 میلیون تومان هزینه کرده است و پربازده‌ترین باشگاه لیگ برتر در فصل گذشته بود. پیکان تهران نیز با توجه به قرار گرفتن در رتبه 15 جدول به ازای پله صعود 7.5 میلیارد تومان هزینه کرده است.

رییس سازمان لیگ برتر درباره اینکه کدام یک از باشگاه‌های لیگ توقعات این سازمان را برآورده کرده‌اند، گفت: 4 تیم بالای جدول تراکتورسازی، سپاهان، نفت و ذوب آهن توقعات ما را برآورده کرده‌اند. تراکتورسازی با توجه به میزان هزینه، جوان‌گرایی و تماشاچی امتیاز بسیار خوبی را به دست آورد. پس از آن سپاهان در رتبه دوم قرار داشت و نفت تنها به دلیل وضعیت تماشاچی به مقام سوم رسید.

وی با ابراز تاسف از اینکه میانگین تماشاگران دیدارهای لیگ ایران حدود 7 هزار نفر است گفت: با احتساب تماشاگران لیگ قهرمانان آسیا این رقم به 8 هزار و 900 نفر می‌رسد که به هیچ عنوان عدد قابل قبولی نیست.

تاج همچنین به میزان درآمد بازیکنان لیگ برتر ایران نیز اشاره کرد و گفت:‌ در میان کشورهای آسیایی پرداختی بازیکنان لیگ برتر ایران فقط از لیگ هند بالاتر است.

 

***ردپای «انتخابات» در استیضاح وزرا

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است پروژه شش وزریری که در روز رأی اعتمادشان، برخی از نمایندگان مجلس به دنبال حذف آنان بودند آرام آرام در قالب استیضاح ۳ وزیر در حال کلید خوردن است.

ایرج ندیمی نماینده سیاهکل با اشاره به موضوع استیضاح وزرا و رویکرد برخی از نمایندگان به استیضاح وزیر راه در مجلس گفت: به نظر می‌رسد استیضاح وزیر راه در مجلس و استیضاح‌های در راه مجلس چند وجهی باشد.

وی افزود: با توجه به این که بنده خود از نزدیک در جلسات نمایندگان استیضاح کننده با وزیر راه بوده‌ام، برآیند من از جلسات این است که یک وجه استیضاح وزیر راه به حواشی جلسه رأی اعتماد وزیر در مجلس معطوف می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس متذکر شد: معتقدم پروژه شش وزریری که در روز رأی اعتمادشان، برخی از نمایندگان مجلس به دنبال حذف آنان بودند آرام آرام در قالب استیضاح ۳ وزیر در حال کلید خوردن است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در موضوع حذف شش وزیر کابینه دولت یازدهم در روز رای اعتماد سه وزیر وارد مجلس شدند که آن سه وزیر در حال حاضر در لیست استیضاح کنندگان قرار دارند ،تصریح کرد: در حال حاضر موضوع استیضاح‌ ۳ وزیر اعم از زنگنه وزیر نفت، آخوندی وزیر راه و شهرسازی و علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی قرار دارد که موضوع استیضاح این سه وزیر ریشه در حذف آن سه وزیر در روزهای نخست رای اعتماد دارد.

ندیمی با بیان اینکه در دو هفته اخیر مکرراً‌ حواشی استیضاح‌ سه وزیر مذکور مطرح بوده است، تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین فشارها بر روی این سه وزیر کابینه است که حتی روز گذشته هم در رابطه با استیضاح فانی سعی شده بود روشی به کار رود تا منجر به حفظ فانی شده و در زمان مناسبی آخوندی استیضاح شود.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح سوالات نمایندگان استیضاح کننده و تفاوت تعداد این سوال‌ها با ماه‌های گذشته گفت: مشاهده می‌کنیم برخی استیضاح کنندگان در گذشته سالی یک تا دو سوال هم از وزرا نمی‌پرسیدند که این خود معنی خاصی دارد، نماینده‌ای را می‌بینیم که شش سال نماینده مجلس بوده و شش سوال از وزرا نداشته و به یکباره قصد دارد چهل سوال از وزرا بپرسد که این موضوع معنی خاصی دارد.

ندیمی در ادامه با اشاره به روش ورود به استیضاح وزرا از سوی برخی نمایندگان بیان داشت: روش فعلی استیضاح وزرا از جمله روش هایی است که زمانی اقلیت‌های مجلس ششم انجام می‌دادند که در آن سعی می‌شد به سوژه‌های آموزشی و اقتصادی بیشتر دقت کنند، که در حال حاضر هم همان شرایط تداعی شده و عده‌ای سعی می‌کنند ببینند مردم از چه چیزی خوششان می‌آید، در حالی که در گذشته چنین وضعیتی وجود نداشت. بنابراین در این استیضاح‌ها برخی از نمایندگان به انتخابات چشم دوخته اند و با چشم انتخابات سوال می‌کنند نه با چشم نظارت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در استیضاح برخی وزرا عده‌ای قصد دارند کارهای ناتمام خود را تمام کنند، اظهار داشت: معتقدم استیضاح برخی وزرا قصه ناتمامی است که عده ای دوست دارند آن را به فرجام برسانند و استیضاح‌ها همواره در رابطه با وزرایی است که به نوعی از دست‌شان در رفته است.

ندیمی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به نظر شما این استیضاح‌ها از سوی چه جناحی در مجلس آب می‌خورد، گفت: بدون شک این استیضاح‌ها از سوی همان‌هایی است که در روز رأی اعتماد وزرا اطلاعیه می‌دادند و پیگیر بودند که برخی از وزرا در روز رأی اعتماد، رأی لازم را نیاورند.

 

 

***راز سفر پسر پادشاه عربستان به فرانسه

"مجتهد" که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان، شهرت و هواداران بسیاری را کسب کرده است، اینبار در تویتر خود نوشت: پس از سفرهای اخیر محمد بن سلمان به روسیه و فرانسه، مقدمات سفر وی به آلمان، انگلیس، چین و احتمالا اسپانیا در حال فراهم شدن است، تا بدین وسیله اثبات کند که وی نماینده ملک سلمان است نه محمد بن نایف.

وی افزود: بن سلمان با استفاده از موقعیت پدرش توانست به راحتی بن نایف را کنار بگذارد، و این امر باعث تقویت احتمال صحت گمان ها درباره تلاش بن سلمان برای برکناری بن نایف و رسیدن به پست ولیعهد اولی در موقعیت کنونی یا در آینده شد.

مجتهد خاطر نشان کرد: محمد بن نایف با وجود زیرکی و پلیدی اش، در مقابل قدرت گیری بن سلمان، کاملا دست بسته است؛ و با وجود اینکه تقریبا اطمینان دارد از منصبش برکنار می شود، اما به دلیل اینکه مانند اسیری در قبضه بن سلمان است، قادر به انجام هیچ اقدامی نیست.

 

***علی دایی گفت به خندوانه نمی‌آید

برنامه خندوانه با اجرای رامبد جوان با دعوت از چهره‌های فوتبالی توانسته با ورزشی‌ها هم ارتباط خوبی برقرار کند. البته رامبد جوان می‌گوید فوتبالی نیست و حتی بازی‌های مهم فوتبال را تماشا نمی‌کند. با این حال او گهگاهی در فوتبال آفتابی می‌شود. مثلا رامبد جزو معدود چهره‌های هنری است که در برنامه ۹۰ حاضر شده و یکی دو بار هم روی خط این برنامه آمده است.

وی رابطه خوبی با عادل فردوسی‌پور دارد و درباره دعوت از این مجری محبوب به برنامه خندوانه می‌گوید: «او را دعوت کرده‌ام ولی فعلا از دستم فرار می‌کند. اما او را گیر می‌اندازم.»

رامبد جوان ادامه می‌دهد: «یک بار من به برنامه ۹۰ رفتم. یک بار هم عادل دعوت من را پذیرفت و به یکی از برنامه‌های نوروز ۹۳ آمد. این بار هم او را به خندوانه می‌آورم تا دو بر یک جلو بیفتم.»

جوان درباره حضور علی دایی در برنامه‌اش می گوید: «او را دعوت کردم ولی گفت نمی‌آید.»

***سوریان سکوتش را شکست

حمید سوریان بعد از عدم حضور در رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در مشهد با تصمیمات جدی شورای فنی و فدراسیون کشتی مواجه شد و فرصت حضور در رقابتهای جهانی آمریکا و کسب سهمیه المپیک را از دست داد.

اکنون وی با توجه حضورش در مراسم وزن کشی و همچنین سالن مسابقات در مشهد مدعی است که دلیلی خاصی برای غیبت در انتخابی نداشته و به واقع شرایط  روحی و روانی و فضای لازم برای به میدان رفتنش مهیا نبوده است.

حمید سوریان در نخستین واکنش به این اتفاقات در گفتگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی گفت: هیچوقت از کشتی جدا نبودم و نزدیک به ۱۵ سال است که به صورت مستمر در اردوها حضور داشتم.بدیهی است هر آنچه در زندگی دارم از کشتی است و در حال حاضر هم با حضور در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی به عنوان سرباز در خدمت کشتی هستم.

دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک در مورد اینکه چرا در مسابقات انتخابی کشتی نگرفت نیز اظهار داشت: در مجموع برای شرکت در مسابقات انتخابی اصلا شرایط ایده‌آلی نداشتم، اما در نهایت تصمیم گرفتم به مشهد بروم. حتی وزن‌کشی هم کردم  و با حضور در سالن مسابقات به کنار تشک هم رفتم، ولی با توجه به شرایطی که داشتم متاسفانه نتوانستم کشتی بگیرم.

 

سوریان در مورد اینکه تکلیف حضور وی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ آمریکا به عنوان مسابقات گزینشی المپیک چه می شود، خاطر نشان کرد: قطعا در این موضوع فدراسیون و کادر فنی تصمیم گیری می کنند، اما آنچه مسلم است، حمید سوریان همیشه به عنوان سرباز آماده خدمت به کشتی است و اگر شرایط و فرصتی برای من ایجاد شود، با جان و دل تلاش می کنم در خدمت کشتی باشم.

قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در پایان افزود: امسال کار در رقابتهای جهانی آمریکا به عنوان میدان گزینشی المپیک بسیار سخت است و تمام رقبا با تمام توان به دنبال کسب  نتیجه هستند. در این راستا من هم تلاش می کنم اگر شرایط و فرصتی برای خدمت به کشتی بوجود آید، عملکرد قابل قبولی داشته باشم.

 

***داعش 42 زن ایزدی‌ را در سوریه فروخت

طبق گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در یکی از مراکز خود در شهر المیادین در حومه شرقی دیرالزور سوریه، 42 زن ایزدی را به مبالغی در حدود 500 تا 2000 دلار به فروش رسانده است. این درحالی است که سرنوشت کودکانی که همراه با این زنان و دختران ربوده شده‌اند، نامشخص است.

طبق گزارش این سازمان داعش از حدود چند روز قبل دست کم 40 زن ایزدی را به همراه کودکانشان به شهر المیادین منتقل کرده بود.

داعش در تابستان سال گذشته و در حمله‌ای که به منطقه سنجار عراق داشت تعداد زیادی زن و دختر ایزدی را ربود.

این گروه تروریستی در اوت 2014 نزدیک به 300 دختر و زن ایزدی که در عراق ربوده شده بودند را به این بهانه که "غیر مسلمان هستند و زنان غیر مسلمان غنایم جنگی محسوب می‌شوند" میان نیروهای خود در سوریه تقسیم کرد که بعدها این زنان به عنوان کنیز در بازار برده فروشی داعش به فروش رسیدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه با اشاره به فروش و ازدواج اجباری 27 مورد از این زنان اعلام کرد، اعضای گروه تروریستی داعش هر کدام از این27 زن را در مقابل هزار دلار به فروش رسانده‌اند.

***پدیده «شوهر اجاره‌ای» در چین

در کشور چین برخی دختران مجبور هستند که برای خود شوهر اجاره کنند تا خانواده آنها خوشحال شوند!

در کشور چین با توجه به جمعیت زیاد این کشور بسیاری از افراد بخصوص دختران مجبور هستند برای پیدا کردن شغل مناسب به شهرهای دیگر بروند و دور از خانواده زندگی کنند.

 این دختران بخاطر شرایط کاری و رقابتی که برای یافتن کار در چین وجود دارد مجبورند هر چندسال یکبار خانواده خود را ببیند. از طرفی خانواده‌ها نیز اصرار دارند که فرزندانشان ازدواج کنند. به همین دلیل برخی از این دختران دست به کار عجیبی می‌زنند و برای خود شوهر کرایه می‌کنند.

 در حقیقت این دختران زمانی که تصمیم دارند به دیدن خانواده خود بروند یک پسر یا مرد را برای مدت زمان مشخص اجاره کرده و به همراه خود به شهر و به دیدار خانواده‌اش می‌برند و اعلام می‌کنند که ازدواج کرده‌اند.

 مدت‌هاست سایت‌های مختلفی برای اجاره دادن شوهر به این دختران نیز در چین افتتاح شده است. مبلغ پرداختی دختران نسبت به مدت زمان اجاره متفاوت است و در کل زمان سفر نیز تمام هزینه‌ها از جمله خورد و خوراک بر عهده دختر است.

 

***پخت نان خرمایی با حشرات پخته و سوسک!

قاسم زراعتکار اظهار کرد: براساس گزارشات میدانی دو واحد نانوایی غیرمجاز در میدان اعدام که به صورت غیرقانونی اقدام به تهیه بیسکویت، زولبیا و نان قندی با استفاده از مواد غیراستاندارد و آلوده می‌کردند، پلمب شدند و بازرسان اتحادیه براساس قانون با آنها برخورد کرد.

وی افزود: بر اساس گزارشات ارسالی، در این دو واحد برای تهیه مواد داخل نان خرمایی به جای خرما از حشرات پخته و سوسک استفاده می‌کردند که امری عجیب و غیرقابل باور بود.

زراعتکار گفت: بعضی نانوایان سنتی به این موضوع معترض هستند که روی بعضی از کیسه‌های آرد کارخانه‌ها شرایط استاندارد‌ بودن وجود ندارد.

رییس اتحادیه نانوایان با بیان این‌که باید شرایط استاندارد بودن آردها روی کیسه‌ها نصب شود، اظهار کرد: از گندم‌های دولتی که برای کارخانه‌هاست، نول (چربی آرد) را می‌گیرند و همین موضوع موجب می‌شود آردها با کیفیت‌های متفاوتی به مردم عرضه شوند.

وی بیان کرد: آردی که در کارخانه‌ها تولید می‌شود باید به مدت هشت روز در کارخانه بماند و در حالت خواب نگه داشته شود اما بعضی کارخانه‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند و همین امر در کیفیت تاثیرگذار است.

 

***سریالهانبایدبرخی مقدسات راطفیل خنده کنند

ابوذر ندیمی در گفت و گویی با انتقاد از برخی نکات مطرح شده در سریال "شمعدونی" که اخیرا پخش آن از شبکه 3 سیما به پایان رسید، گفت: متأسفانه در جریان این سریال برخی حرمت ها زیر پا گذاشته شد و در آن، جایگاه ارکان خانواده به خصوص پدر چندان حفظ نشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پدر و مادر قداستی دارند که با توجه به آیات و روایات بعد از عبادت پروردگار، مهم ترین کار احترام به آنهاست لذا نباید این مطلب را طفیل خنده کرد.

وی در ادامه به نکته مورد مذمت دیگری که در این سریال نسبت به آن بی توجهی شد، گفت: با اینکه این سریال صله رحم را به خوبی نشان داد اما متأسفانه این ارتباط خانوادگی و فامیلی همواره با بی احترامی هایی همراه بود.

ندیمی ادامه داد: برخی اعضای خانواده یکدیگر را با القاب زشت و توهین آمیز خطاب قرار می دادند این در حالی است که در اسلام تمسخر، تحقیرو دست انداختن دیگران مورد مذمت واقع شده و استفاده از آن صرفا برای خنداندن مردم درست نیست.

 

وی در ادامه به ویژگی مثبتی که این سریال داشت اشاره و اظهار کرد: در جریان این فیلم تلاش شد برخی مسائل و مشکلات خانواده به چالش کشیده شود و خانواده ها بهتر آن را لمس کنند چرا که حریم خانواده به گونه ای است که بسیاری از این مسائل در داخل خانواده ها قابل طرح نیست لذا از این لحاظ پرداخت خوبی شد.

سخنگوی فراکسیون هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه این فیلم از دیدگاه نقد عمومی جایگاه خوبی داشت، خاطرنشان کرد: با این حال معایبی که مطرح شد به آن وارد است؛ اینکه چگونه مردم را بدون توهین، تمسخر یا کاهش جایگاه افراد بخندانیم نوعی هنر است که لازم است عوامل تولید فیلم و سریال توجه بیشتری نسبت به آن داشته باشند تا محیطی طنزگونه به دور از تخریب شخصیت ایجاد شود.

 

****نامه یک تندرو به اوباما پس از سخنان رهبر ایران

یکی از نمایندگان تندرو مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه جدیدش به اوباما، تهدید کرد احتمال تصویب توافق با ایران در کنگره، کم است.

"اد رویس" رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، با صدور بیانیه ای خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت با توجه به شیوه ای که مذاکرات اتمی با ایران پیش می رود، مشکل می توان دید که دولت آمریکا به توافقی بامعنی و پایدار با ایران برسد که برای کنگره قابل قبول باشد.

به نوشته سایت صدای آمریکا (VOA) بیانیه روز چهارشنبه رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، پس از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر می شود که پیشتر در این روز خبر داده بود آمریکا و کشورهای دیگری که با ایران مذاکرات اتمی دارند، آماده هستند که آخرین راکتورها و تجهیزات پیشرفته هسته ای را به تهران تحویل بدهند.

این بیانیه می گوید در پی تحولات اخیر، گزارش های جدید حاکی است تاسیسات فردو برای تولید سوخت ایزوتوپ در ایران استفاده خواهد شد و همزمان رهبر ایران در سخنرانی اخیر خود بازرسی از تاسیسات نظامی و توقف دراز مدت فعالیت اتمی را رد کرده و لغو بی درنگ تحریم ها را طلب می کند.

رویس در بیانیه ضمن آنکه افزوده این امتیازات ادامه دار تنها موجب جسارت رهبران ایران برای مطالبات بیشتر شده است وی درباره مورد قبول نبودن توافق احتمالی اتمی با ایران از سوی کنگره هشدار داده است.  

آسوشیتدپرس روز چهارشنبه ادعا کرد آمریکا و کشورهای دیگری که با ایران مذاکرات اتمی دارند، آماده هستند که آخرین راکتورها و تجهیزات پیشرفته هسته ای را به تهران تحویل بدهند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این تجهیزات در صورتی به ایران داده می شود که تهران موافقت کند آن بخش هایی از برنامه اتمی اش را که می تواند در ساخت سلاح اتمی به کار رود، تعطیل کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس این اطلاعات را بر اساس پیش نویس یک سند محرمانه ای که می گوید بدست آورده، منتشر کرده است. این خبرگزاری می گوید این سند همراه متن اصلی توافق جامع اتمی خواهد بود.

 

*** آمریکا حرفش را پس گرفت

تنها چند روز مانده به ضرب الاجل 30 ژوئن، خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی که فاش نشده، از تماس تلفنی "جان کری" با همتای ایرانی اش "محمدجواد ظریف" خبر داد.

بر اساس آنچه رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی  گزارش کرده است: جان کری در این تماس به محمدجواد ظریف گفته است که آنچه در گذشته در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اتفاق افتاده برای آمریکا اهمیت دارد و این موارد باید در مذاکرات حل و فصل شود.

جان کری چندی پیش اعلام کرده بود که گذشته برنامه هسته ای ایران برای آمریکا و مذاکرات مهم نیست و مذاکره برای حال و آینده صورت می گیرد.

مقام آمریکایی در اظهارنظر دیگری بیان داشته است که جان کری پیش از ترک آمریکا به مقصد وین، در خصوص گذشته برنامه هسته ای ایران و ورود این موضوع با متن مذاکرات با دیگر وزرای خارجه 1+5 گفتگو کرده و مقامات سعودی و اسرائیلی را در جریان آخرین تحولات مذاکرات قرار می‌دهد.

در عین حال خبرگزاری رویترز، به نقل از یک دیپلمات ایرانی که او نیز خواسته نامش فاش نشود گزارش داده است که «کری دو مرتبه با وزیر خارجه ایران تماس گرفته و در خصوص موضع پیشین خود گفته است که سخنانش به غلط برداشت شده و فعالیت‌های گذشته ایران برای آمریکا مهم است.»

رویترز در ادامه به اظهارنظر مقام بلندپایه آمریکایی اشاره کرده که وی معتقد است: «آمریکا موضع را در خصوص PMD اعلام کرده و این موضع تغییری نکرده است.»

 

*** پیشنهاد نهایی برای گشودن گره مذاکرات!

با ادامه مذاکرات ایران و غرب و طرح "لغو تحریم های اعمال شده علیه ایران" بسیاری از ناظران، رفع تحریم ها را آزمونی برای صداقت غرب و چالشی برای ادامه گفتگوها دانستند.

اما از همان آغاز اظهارنظرها در خصوص این موضوع کلیدی، بهانه های غرب برای عمل نکردن به تعهدات خود، در قالب تحریم های ایران به سبب آنچه حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر خوانده شده، آینده مذاکرات را بیش از پیش مبهم نشان داد و از سوی دیگر زیاده خواهی طرف غربی مذاکره کننده، ایران را بیشتر از گذشته در خصوص تاکید بر مواضع خود مصمم کرد.

در همین زمینه پایگاه آمریکایی "یو اس نیوز" (Usnews) در گزارشی با عنوان "معمای توافق هسته‌ای" به مشکل و گره گفتگوهای اتمی میان ایران و 1+5 پرداخته است.

یو اس نیوز در زمینه چگونگی رفع تحریم های ایران می نویسد: «برنامه دولت اوباما برای برداشتن بخشی از تحریم های ایران بسیار مساله ساز است.»

این پایگاه آمریکایی در گزارش خود می نویسد: «در حالی که به سرعت به ضرب الاجل هسته ای 30 ژوئن نزدیک می شویم، سوال اصلی اکنون در مورد رفع تحریم های ایران و چگونگی آن است.

کاخ سفید نیز قول داده است تا در صورت انجام توافق، تنها از تحریم هایی که به خاطر برنامه هسته ای ایران علیه این کشور اعمال شده است، بکاهد و دیگر تحریم ها که به سبب موضوعاتی مانند تروریسم و حقوق بشر وضع شده، باقی می ماند.

به نظر می رسد این مساله به این سادگی نباشد وایران زیر بار چنین رویه ای نرود و یا بر سر میز مذاکرات، توافق نامه را امضا نکند.»

یو اس نیوز در ادامه می افزاید: «اصل مشکل این است که تا حد زیادی تجزیه کردن تحریم هایی که تاکنون علیه ایران اعمال شده، به هیچ وجه ساده نیست و تفکیک تحریم هایی که مرتبط با برنامه هسته ای ایران هستند از دیگر تحریم ها بسیار سخت است.

تازه ترین تحقیقات موسسات علمی مرتبط با کنگره آمریکا اعلام کرده اند که در صورت انجام توافق، تنها تحریم های آمریکایی که از سال 2010 علیه ایران اعمال شده اند، رفع خواهند شد. موارد زیادی بوده است که ایران به خاطر بحث نقض حقوق بشر هم در داخل و هم در خارج مانند موضوع سوریه تحت تحریم قرار گفته است.»

یو اس نیوز در ادامه به بخشی از رفع تحریم های ایران اشاره کرده و می نویسد: «در صورت انجام توافق، تحریم های فشرده علیه ایران در مورد مسائل مالی و بخش های نفتی که در سال 2012 علیه ایران اعمال شد، باید برداشته شوند، اما از طرفی همین تحریم ها ابتدا به خاطر فعالیت های مالی ایران و بحث های شتسشوی پولی که می تواند سیستم مالی جهان را به خطر بیندازد اعمال شده است، بنابراین این نوع تحریم ها، موضوع تفکیک تحریم های ایران را بسیار سخت کرده است.»

این پایگاه آمریکایی می افزاید: «دولت آمریکا به خاطر انواع مختلف تحریم هایی که علیه ایران اعمال کرده، واضح تر از گذشته باید توضیح دهد که چه نوع تحریمی هایی در صورت توافق از ایران برداشته خواهند شد و فضای منطقی را در این زمینه ایجاد کند.»

یو اس نیوز در پایان حل این معمای بزرگ در مذاکرات هسته ای را آسان می کند و با تکرار ادعاها و دشمنی ها علیه ایران می نویسد: «در نهایت باید بگوییم که ایران از تلاش های خود برای حمایت از تروریست دست برنداشته و در نتیجه راه حل این مشکل این است که نباید هیچ تحریمی از ایران کاسته شود.»

 

***آماده باش 5هزار داعشی سعودی

روزنامه "رای الیوم" در سرمقاله امروز خود به قلم "عبدالباری عطوان" تحلیلگر برجسته عرب نوشت: «مقامات امنیتی روسیه از کشورهای عربی خواستند تا نسبت به باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه اهتمام بورزند و در سیاست های خود را درباره ساقط کردن نظام سوریه تجدید نظر کنند.»

 این روزنامه در ادامه سرمقاله خود آود: «"لوکیانف" جانشین دبیرکل امنیت ملی روسیه به کشورهای عربی گفت در صورتی که نظام سوریه ساقط شود اولین هدف داعش بعد از سقوط این نظام کشورهای خلیج {فارس} و عربستان است؛ چرا که 5هزار سعودی در صف داعش در حال آماده باش اند.»

این روزنامه در ادامه افزود: «این مقام روس از کشورهای عربی خواست تا نماز بخوانند و دعا کنند بشار اسد سقوط نکند؛ چرا که ائتلاف ضد داعش همین که احساس شکست کرد، داعش به الحسکه حمله ور شد و وارد کوبانی شد. لذا معلوم نیست که با سقوط بشار اسد داعش هدف بعدی اش کدام کشور عربی باشد.»

این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرد: «سران عرب از حمایت های خود از صدام حسین برای مقابله با ایران درس عبرت نگرفته اند به همین خاطر هم حمایت خود را از معارضان سوریه برای مقابله با ایران ادامه می دهند در حالی که ایران بعد از جنگ عراق با هیمنه خود بر منطقه، اعراب را از کرده خود پشیمان کرد.»

این روزنامه در ادامه افزود: «آتش جنگ دامنگیر حامیان معارضان سوریه از جمله ترکیه و اعراب شده است. سران عرب به ترکیه برای ساقط کردن بشار اسد حساب باز کرده اند ولی می بینیم که آرزوهای اردغان در تشکیل دولت عثمانی جدید به یأس تبدیل شده است.»

  این روزنامه در پایان افزود: «در حال حاضر به غیر از داعش، کشورهای عربی در حال مواجهه با خطر بزرگی هستند که پایتخت های آنان را هدف قرار خواهد داد. به ویژه با گذشت چهار سال از تلاش های بی ثمره آنها در ساقط کردن نظام سوریه می بینیم که داعش جلوی چشم اعراب هر مدت یک منطقه را به قلمرو خود اضافه می کند.»

 

***عقب‌نشینی آل سعود از موضع خود درباره بشار اسد

منابع آگاه از توافق جدید عربستان و روسیه درباره بحران سوریه و یمن خبر دادند. عربستان سعودی با روسیه توافق کرده که از پیش شرط خود برای کناره گیری بشار اسد از قدرت صرف نظر کند تا در مقابل، روند سیاسی سوریه برای انتقال قدرت در این کشور با نظارت و اولویت بندی روسیه صورت بگیرد.

"رای الیوم" در این باره نوشت: «هرچند منابع آگاه از پیشرفت جدی در گفت وگوهای روسی- سعودی درخصوص مساله سوریه، سخن می گویند، اما هنوز معلوم نیست که این موضع جدید ریاض به تغییر در برنامه های عربستان در حمایت و تسلیح گروه های معارض سوری منجر شود. به نظر می رسد این تحولات در حاشیه سفر اخیر محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولی عهد سعودی به روسیه صورت گرفته باشد.»

به نوشته رأی الیوم، ریاض به تازگی از روسیه خواسته است که برای پایان دادن به بن بست بحران یمن نیز وارد میدان شود و بر همین اساس با آغاز روند سیاسی برای حل بحران یمن از طریق روسیه با هدف کنار گذاشتن انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن از عرصه قدرت این کشور، مذاکره کرده است. هرچند توافق دو طرف درباره سوریه هنوز نهایی نشده، اما گفته می شود که در رایزنی و تماس های محرمانه بین مسکو و ریاض، دو طرف برای ایجاد راه حل هایی برای بحران یمن وسوریه توافق کرده اند.

به گفته منابع آگاه، وزیر دفاع سعودی در خصوص مساله سوریه از موضع پیشین سران این کشور مبنی بر ضرورت برکناری یا سقوط نظام بشار اسد، عقب نشینی کرده تا در مقابل، روند سیاسی طولانی مدت سوریه با نظارت روسیه به تغییر نظام اسد منجر شود.

 

 ***جدال لفظی اوباما با یک دختر در کاخ سفید

 سایت دیلی میل در گزارشی به دیدار روز چهارشنبه عصر رئیس جمهور اوباما پرداخت که دختری در میان جمعیت چندین بار سخنان وی را قطع کرد و اوباما نتوانست در مقابل او سکوت کند و دست به هر کاری زد تا او را ساکت کند.

این سایت نوشت: اوباما که در سخنرانی خود در مورد حقوق شهروندان و ازدواج همجنس گرایی صحبت می کرد، در آخر مجبور شد به این خانم معترض بگوید، که شما در خانه من هستید و شایسته شما نیست که صحبت های کسی را که شما را به کاخ سفید دعوت کرده است، قطع کنید. در آخر اوباما از ماموران کاخ سفید میخواهد که این خانم را به بیرون منتقل کنند.

 

***معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور: همه خوشحال بودند

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر در خصوص افطاری دیشب رئیس‌جمهور با احزاب اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل در مطلبی با عنوان "شب ماندگار در خاطره سیاسی کشور" بدون اشاره به حمایت از جریان فتنه در این مراسم نوشت:

١/١) هم اصولگرایان به دنبال اصلاح‌اند، و هم اصلاح‌طلبان قصد اصلاح دارند؛ اختلاف در روش است. پس انتخاب روش و شیوه و مجری را به رای مردم واگذاریم.

١/٢) قدرت ملی را نباید تقسیم بر دو کرد و آنگاه دو جناح سیاسی در برابر هم قرارگرفته و آن را تخریب کنند؛ چرا که رقابت صحیح با تخریب متفاوت است.

١/٣) اوج اعتدال آن است که از این پس برای ارتقا و تحکیم قدرت ملی، و انسجام بیشتر به سمتی برویم که هر دو جناح را با هم دعوت کنیم.

٢) امسال برکت این ماه، برگزیدگان پالیتی ایران را گرد آورد تا روی یکدیگر بوسیده، در کنار هم نشسته، با هم سخن گفته، و سخن هم رابشنوند؛ این اتفاقی بزرگ است.

٣) دوستانی از هر دو جناح مخالف بودند و حاصل آن را تنش بیشتر و نه وحدت افزونتر می خواندند؛ اما نیت، فقط صمیمیت و مهربانی بود، و نه لزوما سیاست و وحدت؛

٤) اما دیشب،تحمل همه ستودنی بود؛ صمیمیت و دوستی هر دو جناح مثال زدنی، و اینکه پس از دو دهه برخی از آنها یکدیگر را می‌دیدند برای همه تعجب برانگیز می‌نمود؛

٥) دیشب همه خوشحال بودند، و بر سر میزهای افطاری با مشارکت هر دو جناح، برادری و محبت و صمیمیت و عاطفه و سخن از دوستی‌ها و همکاری‌ها و کشورداری مشترک موج می‌زد؛

٦) دیشب سخن از تعلق همه به اسلام و ایران و انقلاب، اخلاق مداری، وفاداری به امام و رهبری و تلاش برای وحدت ملی، یکپارچگی جامعه و منافع مردم و کشور بود؛

٧) دیشب سخن همه از دینداری،دین مداری و اخلاق محوری بود و اینکه برای نزدیکترشدن هم بیشتر بکوشیم،با هم بیشتر سخن بگوییم و سخن هم را بیشتر بشنویم؛

٨) اما بحث برسر شیوه اداره جامعه بود:

٨/١) اینکه با کاهش هیجانات، مسائل اصلی کشور را اولویت بخشیم؛ به تغییر نسلی توجه داشته باشیم؛ جوانان را ارج نهیم و نگاه همه مابه آینده کشورباشد؛

٨/٢) رهبری و تاکید بر نظرات ایشان در سخن همه دوستان بود و اینکه از همه نیروها وامکانات و پتانسیل‌های کشو برای تعالی اسلام و ایران استفاده شود

٨/٣) و بالاخره اینکه موفقیت در مذاکرات هسته‌ای یک ضرورت است و همه باید برای گذر ازآن در این گذرگاه تاریخی بکوشیم؛

٩) این دولت بیش از مسائل سیاسی به وحدت ملی،یکپارچگی و اقتدارملی اهمیت می‌دهد؛ اینکه بر مبانی وحدت و انسجام ملت اتفاق شود و اقتدارملی اولویت یابد؛

١٠) دیشب در خاطره‌ها مانده و برمحبت‌ها خواهد افزود؛ امیدوارم همانگونه که خواست بسیاری ازجناح‌ها بود به تحولی نوین در جامعه سیاسی کشور و مردم ما بینجامد.

***حفظ نکردن حرمت ماه رمضان در یک مجتمع ورزشی!

در ماه مبارک رمضان به دلیل شرایط روزه داری مردم سانس استخرها از افطار تا سحر جابجا می شوند و تقریبا بیشتر مجموعه های فرهنگی و ورزشی کشور با تغییر ساعت سانس استخرهای خود نیاز روزه داران این ماه را فراهم می کنند.

اما در این میان تخفیف مجتمع اریکه ایرانیان برای استفاده از استخر در سانس روز که مردم روزه دار هستند در نوع خود قابل تأمل است و وقتی به جزئیات این استخرها نگریسته می شود خدمات حرکات موزون در استخر از مزایایی است که این مجتمع فرهنگی و ورزشی برای بانوان در سانس روز آماده کرده است.

نگاهی به تبلیغات گسترده ای که از ابتدای ماه مبارک رمضان توسط اریکه ایرانیان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، روشن گردیده که این مجتمع نه تنها ساعت سانس استخر را تغییر نداده است بلکه با تبلیغات گسترده و تخفیف ویژه، مردم را به استفاده از استخر در روز و در ساعات روزه داری دعوت نموده است.

این اقدام ضد فرهنگی که باید توسط اداره اماکن نیروی انتظامی مورد توجه قرار می گرفت متاسفانه یک هفته است که به صورت عادی در حال انجام است و کسی بر ساعت سانس های خدمات رسانی این مجموعه فرهنگی - ورزشی نظارتی نداشته است.

***افشاگری ویکی لیکس درباره ماموریت العریفی در مصر

پایگاه مصری نیل نت آنلاین گزارش داد  محمد العریفی وبرخی علمای و شخصیت های بزرگ جهان اسلام میهمان شیخ تمیم امیر قطر بودند.

در این ضیافت شیخ قرضاوی مفتی هوادار سرسخت اخوان المسلمین و نیز شیخ عائض القرنی شرکت داشتند.

 این ضیافت درحالی برگزار شد که هفته گذشته ویکی لیکس بیش از 60 هزار سند درباره عربستان منتشر کرد و در برخی اسناد به ماموریت العریفی و برخی دیگر از مفتیان عربستانی در مصر اشاره کرد.

 یکی از کارشناسان مسائل خاورمیانه که نخواست نامش فاش شود درگفتگو با روزنامه ای در فرانسه بیان کرد که العریفی با هدف فراخواندن مردم مصر به جهاد علیه حکومت بشار اسد و پیوستن به گروه تروریستی داعش به مصر سفر کرده است.

 او ادامه داد هرچند که گروه اخوان المسلمین موضع مشخصی را در قبال حکومت بشار اسد اتخاذ کرده اما مخالف اقدام مسلحانه علیه حکومت بشار اسد بودند.

 این موضع زمانی آغاز شد که در سال 2013 م. العریفی در صفحه توییتر خود زنان و دختران مسلمان را به جهاد نکاح در سوریه فرا خوانده بود. این فتوا پیام های ناخوشایندی را در بین کشورهای مسلمان ایجاد کرد و مخالفت بسیاری از علمای اسلام و شخصیت های سیاسی را برانگیخت. ازجمله پیامدهای این فتوا آن بود که لطفی بن جدو، وزیر سابق کشور تونس به روزنامه هافینگتون پست بیان کرده بود برخی زنان تونسی برای رفع نیازهای جنسی مخالفان مسلح به سوریه رفتند.

 پس از صدور این فتوا، العریفی از سوی عربستان ماموریت یافت تا با سفر به مصر به عنوان دومین کشور در بیداری اسلامی مردم را به جهاد علیه بشار اسد تشویق کند، ولی با مخالفت برخی از سران اخوان المسلمین و مسئولین مصری مواجه شد. از سوی دیگر سفارت عربستان در قاهره تلاش زیادی را درحمایت از العریفی در مصر انجام داد تاجایی که سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان نامه ای محرمانه به بررخی سران اخوان المسلمین ارسال و حمایت خود از العریفی را اعلام کرد./ادیان نیوز

 

***فروش باند و برج مراقبت فرودگاه قشم!

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس دادگستری هرمزگان در مورد آخرین وضعیت پرونده تخلفات مالی و زمین‌خواری در جزیره قشم، از بازداشت موقت یکی از مدیران اسبق این پرونده خبر داد.

به گفته او: «پرونده در شعبه موردنظر در حال بررسی و پیگیری است و تعدادی از مدیران و افراد مرتبط با پرونده جهت بازجویی و جمع‌آوری اطلاعات احضار شدند. این پرونده در جریان ابهام و شکایت مطرح‌شده اراضی فرودگاه قدیم قشم و تخلفات مالی در استان تشکیل شده و در حال بررسی بیشتر است».

«شهریار مشیری»، مدیرعامل پیشین منطقه آزاد قشم، پیش‌تر درباره تخلف‌های کلان صورت‌گرفته در قشم گفته بود: «کل فرودگاه قشم را یک‌دهم قیمت فروختند. چون اراضی به هکتار فروخته شده و اصلا خبری از متر نیست. چند هکتار زمین به اقساط ٣٠ماهه و ازدَم‌‌قسط و به قیمت یک‌دهم ارزش معاملاتی روزشان فروخته شده ‌است. مشخص است همه قراردادها با یک فرد حقیقی یا حقوقی بسته شده است.

اما فرودگاه قدیم قشم مطابق شرع و قانون از اموال عمومی و جزء انفال و منافع ملی یک کشور محسوب می‌شود. نکته جالب این است که بنچاق سندهای زمین‌های همسایگانی که آن‌سوی خیابان فرودگاه زندگی می‌کنند، نشان می‌دهد در همان تاریخ، آنها زمین‌هایشان را بین ٨٠٠ تا یک‌میلیون‌تومان فروخته‌اند. اما زمین فرودگاه را به متری ٨٠هزارتومان یعنی یک‌دهم قیمت واقعی فروخته‌اند».

براساس اطلاعاتی که مشیری ارائه کرده: «کل باند فرودگاه و برج مراقبت آن فروخته شده است. درحالی‌که براساس قانون خصوصی‌سازی تنها مدیریت فرودگاه را می‌توان واگذار کرد، اما نه‌اینکه کل فرودگاه را بفروشند، اما آنها فروخته و روی باندش شهرک‌سازی کرده‌اند. باند به‌طورکلی از بین رفته ‌است. این فرودگاه قدیمی قشم بوده که تعطیلش کردند تا آن را بفروشند درحالی‌که قابل استفاده بوده ‌است. متروکه‌شدن که دلیلی برای فروش نیست، می‌توانست محل آموزش خلبانی شود. اگر شما جایی در دنیا سراغ دارید که فرودگاه را فروخته باشند، به من بگویید».بازداشت یکی از مدیران سابق منطقه آزاد قشم در شرایطی انجام شده که پیش‌تر زمزمه‌هایی از خروج برخی افراد مرتبط با این پرونده به گوش رسیده بود.

***پیام صادقیان به استقلال پیوست؟!

پیوستن پیام صادقیان به استقلال تکذیب شد.

در حالیکه برخی شایعات مبنی بر حضور پیام صادقیان به استقلال منتشر شده بود،اما سرمربی آبی ها این خبر را تکذیب کرد.

 مظلومی گفته که هیچ بازیکنی از پرسپولیس در فهرست استقلال نیست.

 

***واکنش مظلومی به اظهارات ایمون زاید

حرف‌های ایمون‌ زاید علیه استقلال و پرویز مظلومی باعث ناراحتی سرمربی جدید استقلال شده است.

سرمربی استقلال در خصوص اظهارات اخیر بازیکن سابق پرسپولیس گفت: همان‌طور كه دوست ندارم كسي در حيطه وظايف من دخالت كند، من هم در كار رسانه‌ها دخالت نمي‌كنم اما گلايه دارم كه چرا شما حرف‌هاي يك نفر كه ايراني نيست و سال‌هاست از ايران رفته را در اين حجم برجسته كرده‌ايد؟ او به خودش اجازه داده به استقلال توهين كند.

در شأن خودم نمي‌بينم درباره ايمون‌ زايد حرف بزنم. او در آلومينيوم هرمزگان چند هفته‌اي شاگردم بود و مشكلات ما از همانجا شروع شد. اصلاً از نظر بدني آماده نبود، از نظر فني هم خوب تمرين نمي‌كرد اما توقع داشت فيكس بازي كند. من هم آدمي نبودم كه يك فوتباليست مستعد ايراني را روي نيمكت بنشانم تا يك خارجي ناآماده فقط به صرف اينكه از باشگاه پول دلاري گرفته، بازي كند. آن تيم را من نبسته بودم و اواخر فصل به آلومينيوم رفتم. شايد زايد آن موقعي كه جذبش كردند خوب بود اما موقع من خوب نبود.

از من نخواهيد جواب حرف‌هاي او را بدهم. اين چند جمله را هم گفتم تا روشن شويد دلخوري او از كجاست. الان هم شايد طبق معمول بي‌تيم مانده و مي‌خواهد با اهانت به من بازارگرمي كند!

من اگر براي پرسپوليس كري بخوانم، يك پرسپوليسي بايد جواب كري‌ام را بدهد، نه ايمون ‌زايد كه معلوم نيست اصلاً كجاست؟! پرسپوليسي علي دايي است، علي كريمي است، علي پروين بود، مهدوي‌كيا، پيرواني، بهزادي، كلاني، پنجعلي، محمدخاني و... و... و... بودند، نه بازيكني كه فقط چند بازي پيراهن پرسپوليس را پوشيد. اگر او خوب بود، پرسپوليس حتماً قراردادش را تمديد مي‌كرد.

من 4 بار در دربي پرسپوليس را بردم اما خارج از ميدان رقابت، با تمام پرسپوليسي‌ها رفاقت دارم و به آنها احترام مي‌گذارم، همان‌طور كه آنها براي من احترام قائل هستند. شما چه وقت از زبان يك پرسپوليسي شنيديد بگويد استقلال ديوانه است؟ چه وقت يك استقلالي گفته پرسپوليس ديوانه است؟! اين ادبيات با روحيه يك ورزشكار سازگار نيست.

از من نخواهيد دهان به دهان زايد بگذارم. من براي خودم، براي باشگاه استقلال و براي فوتبال ايران ارزش و شخصيت قائل هستم. توقع من از رسانه‌ها هم اين است كه در انتخاب آدم‌ها براي حرف زدن دقت كنند. شما روزي صد بار از من انتقاد كنيد به هيچ‌وجه ناراحت نمي‌شوم. مي‌دانم رسانه كارش اين است كه نظر مردم را منعكس كند و ديدگاه خودش را هم روي كاغذ بياورد. اين را هم مي‌دانم كه شما براي اثبات بي‌طرفي خودتان و براي آنكه متهم نشويد به حمايت از استقلال يا حمايت از پرسپوليس، حرف هر 2 گروه را منعكس مي‌كنيد و ايرادي به كارتان وارد نيست چون بايد هم بي‌طرف باشيد اما به من بگوييد الان زايد كجاست؟!

 

***واکنش جالب همسر طالب‌لو به ماندن وحید در استقلال

همسر وحید طالب‌لو پس از ماندن این دروازه‌بان با تجربه در استقلال پیامی درباره او منتشر کرد.

همسر طالب‌لو در شبکه اجتماعی خود نوشت: «اين روزها وحيد رو فقط و فقط آبى استقلالى مي‌بينم و بس. نه آينده ورزشى خودش براش مهمه و نه حتى زندگى شخصيمون و نه ... برام خيلى جالبه كه يه نفر به تيمش و هوادارهاش انقدر تعصب داره و از پيشنهادهاى وسوسه كننده‌اش چشم پوشى مي‌كنه. مي‌دونستم وحيد خيلى استقلاليه ولى نه تا اين اندازه كه از همه چيزش بگذره فقط و فقط بخاطر استقلال و هوادارها. خلاصه كه موجود جالبيه كه اين روزها نمونه اش كمه ... خيلى نترسه و هميشه دوست داره رقابت كنه، البته رقابت فنى، ولى تا امروز كه به اين خواسته‌اش نرسيده، اميدوارم از اين به بعد به آرزوش برسه.»

وحید طالب‌لو پس از دیدار با مظلومی سرمربی آبی‌ها، از ماندن خود در استقلال خبر داده بود.

 

***توضیحات عجیب حامد لک درباره تردد مشکوکش اطراف باشگاه پرسپولیس

دروازه‌بان فصل گذشته تراکتورسازی می‌گوید قصد حضور در ساختمان باشگاه پرسپولیس را نداشته است.

حامد لک درباره حضورش در اطراف ساختمان باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: منزل یکی از دوستان من در نزدیکی ساختمان باشگاه پرسپولیس است و من به آنجا رفته بودم تا دوستم را ببینم اما به خاطر اینکه دقیقا نمی‌دانستم منزل آن‌ها کجاست و به دنبال آدرس می‌گشتم چند بار از مقابل باشگاه پرسپولیس عبور کردم.

او در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی از سوی باشگاه پرسپولیس به او داده شده است گفت: خیر، هیچ پیشنهادی از سوی باشگاه پرسپولیس به من داده نشده و من به هیچ عنوان قصد حضور در باشگاه را نداشتم.

لک همچنین تاکید کرد: دوست دارم به تیمی بروم که برای قهرمانی می‌جنگد و فصل آینده شرایط مناسبی در لیگ برتر داشته باشد. فعلا برنامه‌ام برای فصل آینده مشخص نیست. من در حال حاضر بازیکن آزاد هستم و ظرف دو هفته آینده تکلیفم مشخص خواهد شد.

او در پایان درباره سوشا مکانی هم گفت: سوشا یکی از بهترین دوستان من است که چند سال است با او دوست هستم. برای او در پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.

***طلاق زوج جوان به خاطر لاین و واتس آپ

چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و درخصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم خودش مرتب در گروههای مختلف شبكه های مجازی موبایل است و مدام در وایبر و واتس آپ و لاین در حال چت كردن است. ولی اجازه نمی دهد من این برنامه ها را در گوشی ام داشته باشم.

زن جوان ادامه داد: به او می گویم اگر خوب نیست چرا تو خودت مدام برای آنها وقت می گذاری. به من می گوید این برنامه ها اعتیاد آور است و وقت آدم را می گیرد. هرچه به او می گویم چرا چیزی كه بد است خودت استفاده می كنی می گوید من فرق می كنم و نمی خواهم تو درگیر این مسایل شوی. الان چند ماه است كه سر این موضوع با هم درگیر هستیم و من تازه متوجه شدم كه شوهرم خیلی خودخواه است.

وی افزود: حتی به او مشكوك هم شدم و حس می كنم دلیلی دارد كه اجازه نمی دهد من وارد این برنامه ها و گروهها شوم. برای همین تصمیم به جدایی گرفتم.

بعد از صبحت های این زن قاضی شوهر وی را هم به دادگاه احضار كرد تا صحبت های او را هم بشود.

 

***تشخیص وجود زن صیغه ای از طریق حس ششم!

زن جوان وقتی احساس كرد كه شوهرش به او خیانت می كند راهی دادگاه خانواده شد و درخواست طلاق داد.

چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: حس ششم من هیچ وقت به من دروغ نمی گوید. همیشه هرچه احساس کردم درست از آب درآمده است. حالا هم چند وقتی است که احساس می کنم شوهرم یک زن صیغه ای گرفته و با آن زن پنهانی در ارتباط است. من این را از رفتارهای شوهرم فهمیدم.

زن جوان ادامه داد:شوهرم از همان روز اول آشنایی تا همین چند وقتی پیش همیشه به من محبت می کرد. او آنقدر به من لطف و محبت می کرد که گاهی اوقات از او گله می کردم که چرا تا این اندازه مرا لوس می کند. در همه حالتی به من احترام می گذاشت و جلوی جمع کاری می کرد تا بقیه نسبت به رفتار شوهرم با من حسادت کنند. گاهی اوقات حتی خودم هم از این رفتارهای او خسته می شدم.

وی افزود:شوهرم از صبح تا شب به من توجه می کرد و اجازه نمی داد کمبودی را در زندگی ام احساس کنم. ولی حالا چند وقتی می شود که دیگر از آن محبت ها و توجه ها خبری نیست. او سرش به کار خودش گرم شده و دیگر کاری با من ندارد. نسبت به من سرد و بی توجه شده و اصلا به من اهمیتی نمی دهد. وقتی هم دلیلش را می پرسم کارش را بهانه می کند و می گوید که این روزها سرش حسابی شلوغ شده است. در صورتیکه من حرفش را باور نمی کنم و مطمئن هستم که او زن دوم گرفته است.

وقتی مردی نسب به همسرش بی توجه می شود و به او محبت نمی کند نشانه این است که حتما سرش جایی گرم شده است. برای همین تصمیم گرفتم بدون اینکه به شوهرم بگویم درخواست طلاق بدهم و برای همیشه از او جدا شوم. می خواهم قبل از اینکه از سوی شوهرم تحقیر شوم خودم پایم را از زندگی او بیرون بکشم.

 

 

***دستگیری 92 دختر و پسر روزه خوار در تبریز!

92 دختر و پسر زمانی که در کافی شاپ هتل در حال روزه خواری بودند، توسط پلیس تبریز دستگیر شدند.

پلیس تبریز با اطلاع از موضوع روزه‌خواری در هتل شهریار سریعا به محل اعزام شد تا موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

ماموران پس از حضور در کافی شاپ هتل مشاهده کردند که 41 دختر و 51 پسر اهل تبریز در حال صرف غذا و نوشیدنی هستند.

لذا سریعا تمامی دختر و پسر‌ها به همراه مسئول کافی شاپ به نام حمید دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، تا در اختیار مقام قضایی قرار بگیرند.

گفته می‌شود، این کافی شاپ به دلیل باز بودن در ماه مبارک رمضان غذا‌ها و نوشیدنی ‌های خود به چندین برابر قیمت برای متقاضیان سرو می‌کرده است.

 

***اقدام عجیب و جالب امیر تتلو با رفتن به صدا و سیما

 امیر تتلو خواننده زیر‌رمینی موسیقی پاپ باز هم دست به یک کار عجیب زد.

او پس از انتشار قطعه‌ی «صاحب» در فضای مجازی به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رفته و  کلیپ این آهنگ را برای پخش از تلویزیون تحویل کارکنان این سازمان داده است.

تتلو این خبر را در صفحه‌ی شخصی‌اش در اینستاگرام اعلام کرده و نوشته که در قسمت تامین برنامه‌ی شبکه سوم سیما، کارکنان این بخش با احترام با این خواننده رفتار کرده‌اند.

او در این پیام توشته: «خوب من اومدم قسمته تامين برنامه ى شبكه ى سوم سيما و بسيار با احترام باهام برخورد شد و ويدئو رو هم تحويل دادم براى باز بينى و شمارمونم گرفتن كه خبر بدن پخش ميشه يا اتفاق ديگه! راستش من فك ميكردم اصلا رام ندن اما هم خيلى با حال و محترم بودند و هم ويدئورو تحويل دادم و هم نامه ى درخواست پخش نوشتم اينه كه واقعا ممنونم از مسئولين شبكه سوم سيما.»

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.