۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۰
کد خبر: 998663

دانشمندان در آزمایش‌های خود روی موش‌ها به این نتیجه رسیدند که نان تهیه‌شده با مخمر پروبیوتیک، برای جلوگیری از آسم مفید است.

تهیه نوعی «نان» برای جلوگیری از آسم

وبگاه سای‌تِک‌دِیلی در گزارشی آورده است: محققان دانشگاه سائوپائولو در برزیل نوعی نان تهیه کرده‌اند که دارای قابلیت جلوگیری از آسم است.

آسم یک بیماری تنفسی شایع در جهان است. ۲۰ میلیون برزیلی با آسم دست و پنجه نرم می‌کنند و این بیماری به مراجعه ۳۵۰ هزار نفر برزیلی در سال به بیمارستان‌ها منجر می‌شود.

فرمول تهیه این نان در مقاله‌ منتشرشده در مجله Current Developments in Nutrition توضیح داده شده است.

این نان حاوی ۹۰۵-Saccharomyces cerevisiae UFMG A (سویه‌ای از مخمر آبجو با خواص پروبیوتیک) است که علایم آسم را در موش‌ها کاهش می‌دهد. هنوز آزمایش روی نمونه‌های انسانی صورت نگرفته است.

این بیماری معمولاً با التهاب راه تنفسی و واکنش بیش از حد به محرک‌ها آشکار می‌شود. دلیل دقیق ایجاد آن به‌خوبی شناخته نشده است، اما با محرک‌های محیطی، رژیم غذایی و میکروبیوتای روده (میکروب‌هایی که به طور همزیست در روده زندگی می‌کنند) و سایر عوامل مرتبط است.

به دلیل ارتباط آسم با میکروبیوتای روده، بیماران مبتلا به این بیماری می‌توانند از مصرف پروبیوتیک‌ها سود ببرند. پروبیوتیک باکتری زنده و مخمر مفیدی است که به گوارش و هضم غذا در معده کمک می‌کند و به باکتری خوب معروف است.

این باکتری‌های مفید معمولاً به‌تنهایی تجویز یا با محصولات لبنی مانند شیر، ماست و کفیر مخلوط می‌شوند، اما می‌توان از آن‌ها برای بیمارانی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به پروتئین شیر دچار هستند نیز استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.