روسیه از رویکرد برخی کشورهای ۱+۵ در مذاکرات هسته ای انتقاد کرد. انتقادی که دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات در امشب -که ضرب الاجل مذاکرات به پایان می رسد- را نشان می دهد.

گره تازه در دقیقه نود مذاکرات هسته‌ای
به گزارش فرارو، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته است:  اینکه هنوز مذاکرات به نتیجه نرسیده، به این دلیل است که بعضی مذاکره‌کنندگان غربی پیش‌نویسی را که برای دیگران قابل قبول بوده، نپذیرفته‌اند.

لاوروف چند روز پیش گفته بود موضوع تحریم‌های تسلیحاتی ایران عمده‌ترین مشکل باقی‌مانده است.

به گزارش برخی رسانه ها امروز موضوع دسترسی به مراکز نظامی ایران هم به عنوان مشکل عمده دیگر مطرح شد.

خبرها از این حکایت دارد که آمریکا دیروز پیشنهادی مطرح کرده، اما امروز آن را پس گرفته است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان عصر امروز در توئیتی نوشت: «سخت در تلاش هستیم ولی عجله‌ای نداریم. این حرف را از من داشته باشید: شما نمی‌توانید اسب‌ها را وسط مسابقه عوض کنید».

اشاره ظریف به "تعویض اسب ها" را می توان همان تغییر موضع ناگهانی آمریکا در شب گذشته تفسیر کرد.

شب گذشته جان کری به صورت ویدئو کنفرانسی با باراک اوباما جلسه داشته و آخرین مواضع آمریکا را درباره مذاکرات از او دریافت کرده است.

خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام ایرانی نوشت: «ما شاهد تغییرات در موضوعات متعددی بوده‌ایم، به خصوص از شب گذشته.»

او گفته است: «مسئله تفسیر برخی از همکاران ما از تفاهم لوزان است. همه باید به مفاد آن تفاهم پایبند باشند.»

مقام ارشد ایرانی افزود: «ما به تضمین‌های مطمئن از طرف غربی نیاز داریم که بدانیم آن‌ها به تعهداتشان پایبند می‌مانند. احساس ما این است که همچنان تلاش می‌شود به جای عبور از تحریم‌ها، آن‌ها حفظ شوند... برخی در آمریکا وابستگی احساسی به تحریم‌ها دارند و در تحریم‌ها گیر افتاده‌اند و نمی‌دانند چطور از آن خارج شوند.»

در طرف دیگر نیز جان کری می گوید:  «به رغم همه پيشرفت‌های واقعی که تاکنون به دست آورده‌ايم، برخی مسائل دشوار همچنان لاينحل باقی مانده است. می‌دانيم تصميم‌های دشوار با گذشت زمان آسان نخواهند شد، بنابراين به هرحال می‌بايست چنين تصميم‌هایی به زودی اتخاذ شوند».

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به گفه است: "ما [به توافق] بسیار نزدیکیم، اما اگر تصمیمات مهم تاریخی تا چند ساعت آینده گرفته نشود، توافقی حاصل نمی‌شود. لحظه سرنوشت‌ساز بی‌اندازه زود فرا خواهد رسید، فکر می‌کنم در چند ساعت آینده."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    هیچ توافقی حاصل نمیشود . چون ما به شیطنت روسیه در لحظه آخر دل خوش کرده ایم . در آمریکا خیلی ا زمردم اصلا در مورد مذاکرات اطلاعی ندارند و نتیجه آن در زندگی آنها تاثیری ندارد . اما ما مردم ایران لطمه اصلی عدم توافق را خورده و خواهیم خورد
  • مردم IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    26 9
    بایدمشخص شوداختلاف برسرچیست وچه کسانی بجزایران باجخواهی وسهم خواهی ازایران دارند،یاایران ازآنها چه انتظاری درقبال یاجی که میگیرندداردإ؟اگرمسئله رفع تحریمهای تسلیحاتی وموشکیست که مابتوانیم ازروسیه وچین بخریم-این باجیست که روسیه وچین میخواهندازایران میخواهندوبالعکس-اگرایران پافشاری بررفع چنین تحریمهای دارداصلا ازابتدا موضوعیت درمذاکرات هسته ای نداردوایران بارها اعلام کرده مانیازی به تسلیحات وموشک نداریم وخودمان میتوانیم تولیدکنیم-پس مشکل چیست وکیست إإإ؟؟؟بایدبرای مردم مقصرواقعی مشخص شود
  • رضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    44 18
    ایران که این همه اسلحه های پیشرفته می سازد چه نیازی به اصرار بر لغو تحریم واردات اسلحه دارد. آیا این روسیه نیست که به خاطر فروش اسلحه به ایران این وضعیت را پیش آورده است؟
  • ایمان IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    51 13
    من ی نظر دارم و اونم میدونم راست و درست هست اوباما چون چند ماه دیگه عوض میشه این امریکایی ها میخوان همینطور وقت بخرن تا رییس جمهور بعدی بیاد رییس جمهور بعدی هم که بیاد میگه من اصلا این مذاکرات را قبول ندارم این وسط چی باقی میمونه ایران چند سال از همین حق هسته ای خودش و پیشرفت هسته ای خودش عقب کشیده میشه امریکایی ها دارن فقط وقت میخرن که اوباما عوض بشه البته دست اسرائیل تو کار هست مطمن باشید گول این تمدیدها را نخورید این تمدیدها تا روز انتخابات آمریکا ادامه پیدا میکنه و رییس جمهور جدید آمریکا ی حرفهای دیگه میزنه که ایرانی ها بعد میفهمن اگه میخواستن به توافق برسن تا حالا رسیده بودن بهشون اینقدر وقت ندید اینجا اتفاقا وقت خیلی مهم هست زمان مهم هست که متاسفانه همینطور از سر آگاهی یا ناآگاهی دارید بهشون میدید ضرر میکنیدااا
  • کورش IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    71 3
    سوال چرا روس و چین با اینکه از نظر استراتژیک به ایران نزدیکند، قطعنامه های شورای امنیت را در زمان اعمال تحریمها وتو نکردند؟ اگر آن روزها از حق وتوشان استفاده میکردند، در چنین دامی گرفتار نبودیم، وای به کسانی که دل به قدرتهای خارجی بسته بودند.
  • رضا IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    امریکاییها حیله گر هستند خدا مجازاتشان کند
  • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    1 0
    هرچه خوبي هست است ارزويم
  • محمد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    2 1
    واقعااینها قابل اعتمادنیستند
  • نسرین IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 1
    این از حقه بازیهای آمریکاست که لحظه آخر میزنه زیر میز مذاکرات
  • عبدالله IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    2 1
    فقط یک کلام کاپیتولاسیون نوین
  • مهدی. IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    1 1
    مرگ بر امریکا حیله گر .طرف های غرب دارن بازی در میارن و وقت تلف میکنند و مسخره بازی در میاورند وسهم ایران و ملت ایران جز پوچی هیچی نیست.لبیک یا خامنه ای.یا صاحب الزمان
  • العبد IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    1 1
    سلام امیدواریم هرچه خیرمردم ایران هست پیش آید.ولی شیطنت چین روسیه فرانسه انگلیس فراموش نشود
  • mohammad TM IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    1 0
    از اولش هم دنبال بهانه تراشی و برهم زدن مذاکرات بودن این امر صرفا جهت حفاظت از اسرائل بوده و هست این مذاکرات با این روال اصلا قابل قبول نیست
  • ر رضا IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    1 0
    اخه روسه هم از تحریم بدشون نمی آمد و گرنه باید وتو می کردن
  • محسن IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 1
    اگر مديريت کشور 36 سال به فرهنگ و پيشرفت سيستماتيک کشور همت ميداشت يا نخبه ها مونو طرد نميکرد حالا اينجوري له له اين خارجي ها رو نميزديم.
  • تقی روضاتی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    1 1
    تمام فتنه گری ها زیر سر روسیه میباشد. ونمیخواهد ایران به توافق برسد. چون منافعشان قطع میشود. روسیه وچین وترکیه نمیگذارند ایران و1+5 به توافق برسند. چون بازار را از دست میدهند. وضرر هنگفتی میبینند. امکان ندارد بهر قیمتی این سه کشور اجازه دهند ایران به توافق برسد مگر معجزه شود والسلام.
  • ابراهیم IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    3 1
    این توافق هسته ای فقط درصورتی به امضا طرفین میرسد که برد وباخت حاصل شود.باخت برای ایران وبردبرای 1+5 !!غیرازاین توافقی درکارنخواهدبود.بنابراین هرگاه توافقی شدمطمئن شویدکه بازنده ایران است زیرا صهیونیستهای شیطان صفت این سناریو راکارگردانی وایفای نقش میکنندوبا نفوذ عمیقی که دارنداجازه برد برای ایران را نمیدهند.یقینا سنگ پرانیهای غرب بعداز توافق به مرحله جدیدی خواهدرسیدودعوای ایران وغرب به سبک جدیدی شروع خواهدشد.دریک کلام "این گوری که بالای سرش گریه میکنیم مرده درآن نیست!!"
  • متعجب IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    4 3
    یعنی واقعا فکر میکردید می تونید هم با آمریکا(ابلیس مدرن) مذاکره کنید و هم به خواسته هاتون برسید؟ لیبی و عراق و کره شمالی و شوروی و.. رو فراموش کرده بودید؟؟یا میخواستید در نهایت مثل این کشورها باما رفتار کنند؟
  • عباس IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    4 0
    هموطنان گرامی ، رییس جمهور آینده آمریکا دمکرات است، علت عدم وتو قطعنامه تحریم ایران توسط چین وبه ویژه روسیه فقدان وجود یک دیبلماسی زنده در زمان طرح آنها در شورای امنیت بود ، عدم کفایت سیاسی دولت مرد گذشته خیلی به کشوردما ضربه زد ، نهم میدانستند تحریم چیست نه تبعات آن را میدانست ، نه راه مقابله با تصویب آن ، خلاصه خود کرده را تدبیر نیست،مادردپای صندوق رای خود رادر تله تحریمها انداختیم . شاید نجات پیدا کنیم شاید هم نه ، آخرین راه ما فرار به جلو است یعنی .... بیشتربنویسم نظرم را منتشر نمی کنند
  • بیانی IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    4 0
    خودکفایی ملی و سازندگی تنها راه سیلی زدن به آمریکا و روسیه و چین است.متاسفم که این مطلب را هیچ کسی متذکر نمی شود و دلخوش بودن به توافق برد برد فقط تفره رفتن از قبول تنبلی در خودکفایی ملی است باور کنید نسل بعدی این مفاهیم را در میابند و به آن عمل میکنند انشاالله.
  • هادی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    3 6
    من بهتون قول میدم اگه این مذاکرات تمون شد، یه ماه دیگه میگن بیا باز مذاکره کنیم.روز از نو روزی از پس فردا
  • علیرضا IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    6 4
    نتیجه نرسیدن مذاکرات آرزوی قلبی خیلی هاست خدا همشونو لعنت کنه
  • محمد IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    2 0
    همین روابط آقای ظریف باآقای جانکری داره زنگ توافق میزند
  • محسن121 IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    2 4
    از رزمندگان ملی ممنون که تا حالا این گرگ ها را تحمل کردید و در راستای منافع ملی مبارزه کردید / ممنونیم
  • مهدی IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    2 4
    اینها می خوان ایران را خلع سلاح بکنند وبلایی را که سر لیبی آوردن سر ایران بیارند.دعوای بین روسیه و آمریکا یک دعوای زرگریست زیرا صاحبان فعلی روسیه صهیونیستها هستند و با صهیونیستهای آمریکایی و اروپایی هیچ مشکلی ندارند.آنها با این کارشان فقط جیب مردم بدبخت روسیه را خالی می کنند. ملت ایران باید دوباره احمدی نژاد یا یک شخص دیگری که مثل ایشان و آیت الله خامنه ای فکر می کنند را بعنوان رییس جمهور انتخاب کنند.این غربی ها غیر زبان زور زبان دیگری را نمی فهمند چون تمام تلاش آنها برای بدست آوردن منابع ایران است.بهتر است بمیریم تا اینکه شاهد تکه تکه شدن این مرز و بوم شویم.آشیل این دجالان هم اسراییل است.واسراییل نیز اجازه حمله به ایران را به آمریکا نخواهد داد.
  • ریزبین IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    3 4
    تحریمهاباید برداشته شوند. و سر زنی به تاسیسات نظامی هم ممنوع است .دوست داری توافق کن دوست داری نکن .انچه که امریکا می داند حتی با حمله نظامی بدست نمی اورد می خواهد در پشت میز مذاکره بدست اورد .ایران هم می خواهد شعار مرگ بر امریکا پا برجا باشد و تحریم و ضدیت با ایران هم نباشد .جنگیدن در پشت میز مذاکره بهترین عنوانی است که می توان برای این مذاکرات انتخاب کرد .امریکا می خواهد به روند تضعیف انقلاب ایران در پشت میز مذاکره برای سالیهای پس از ان ادمه دهد وایران هم قصد دارد ضدیت خود با امریکا را برای سالهای پس از میز مذاکره ادامه دهد . ایندو قصد مانع اصلی توافق است که حرفی از ان زده نمی شود .درخت دوستی بنشان که کام دل ببار ارد ...درخت دشمنی بر کن که رنج بیشمار ارد .
  • هادي IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    4 3
    با سلام ...هر روز كه ميگزرد براي همه مردم بيشتر از پيش روشن ميشود كه هدف امريكا از مذاكرات تعطيلي فن آوري هسته اي ايران و به انزوا كشاندن و از بين بردن اقتدارو ابهت ايران در منطقه بود و هست و من مطمئنم اين مذاكرات در صورتي به پيروزي ميرسد كه طرف غربي در اين مذاكرات به بردي شيرين برسد و ايران عقب نشيني كند
  • علمي IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    2 0
    چي ميشدماتواين 38سال كشوررا آبادميكرديم ،بنزين وگازوئيل واتوموبيل هاي باكيفيت توليدميكرديم ،راه ومناطق توريستس احداث ميكرديم ،فكرجنگ نبوديم درتلويزيون همش صحنه هاي خوب بجاي كشت وكشتارمي ديديم وخلاصه مثل يك آدم زندگي ميكرديم.
  • بت شکن IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    خودشون خسته نمیشن از این مصاحبه های تکراری؟ این جمله ی "پیشرفت های خوبی انجام شده و به توافق نزدیک شده ایم" واقعا رو اعصابه.
  • فهیم IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    2 0
    واقعیت این است که امروز ما تمام قد جلو آمریکا با پشتوانه قدرتمند دست آورد جوانان مان در موضع هسته ای ایستاده ایم . کشوره های غری شامل المان -فرانسه- انگلیس -روسیه و غیره با هم چرخه سوخت هسته ای دارند، اماجوانان ما به تنهایی موفق شدن چرخه سوخت هسته ای را به شکل کامل در کشور عزیرمان ایران پیاده سازی کنند ، مسلم کشوری در ده های 30 و 40 ایران را یکی از ایالت های خودش می دانست ، امروز به او تو دهنی زده و جزه 8 کشور اتمی دنیا به شمارمی آید ، مسلم که باید تمام تلاش خود بکنند تا مانع پیشرفت کشور ما شود ، اما این آرزویی است که مشروب خوران و وارثان غرب وحشی به گور خواهند برد. ایران کشور آفتاب تابان همیشه خواهد درخشید. زنده باد ایران ، مهد شیران ، شهیدان ، نام آوران علم و دانش وریاضی دانان ، شاعران ، هنرمندان ، و زاینده تمدن مشرق زمین ،قهرمانان و اسطوره های تاریخ و بنیان گذار تمدن باستان .جان فدای ای
  • فهیم IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    3 0
    قلبم در تپش است برای ایران . فقط ایران، ایران، ایران. جانم فدای میهنم ، کعبه ی دلهای نا آرام ، منزلگاه شهیدان با غیرت و غیور مردان ، آوردگاه جهاد و رشادت شیران بیشه شکار پلیدان و پلشتان و شیطان صفتان . زنده و جاویدان فرزندان ایران ، خاکش طوطیای چشمان ، بدور باد از اهریمن نان بی ایمان و سلطه جویان بی اصل و نشان ، قاصدان شیطان ، منافقان پنهان ، و روبه صفتان و مزدوران بی نام. قربان همه هموطنان ، جانثاران ، و سربازان امروز میدان ، مذاکره ی با غیرت و جدان ، سروراینده گان شور و امید پیروزی ایران ، فریاد صد فریاد زنده و جاویدان همه ایران -جانم.ایران ایران ایران.