به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، یک برنامه نویس 18 ساله با نام James Yoder، نقشه ی سه بعدی و تعاملی کره ی زمین را در مداری بسیار بزرگ با تعداد 150 هزار اشیای طبقه بندی شده، برنامه نویسی کرد.
این برنامه در WebGL طراحی شده است.
در این نقشه، پارامترهای مداری، با استفاده از یک مدل از پیش تعیین شده، برای پیش بینی محل چرخش ماهواره ها در زمان واقعی و به صورت دقیق با احتساب عرض چند کیلومتری نمایش داده می شود.
در این نقشه همچنین مشخصات دقیق چرخش زمین به دور خورشید و زاویه ی نور خورشید به ایمیل شخصی کاربر آن ارسال می شود.
از این ایده می توان برای جلوگیری از مشکلات ناخواسته برای ماهواره ها و مقابله با مشکلات پیش بینی نشده ی موجود در مدار زمین استفاده کرد.
نظر شما