تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین: دیشب، چهارمین شب از اجرای تئاتر عطر تقلبی ویژه خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه ای، بود که در مجتمع فرهنگی و امام رضا (ع) در پارک ملت مشهد برگزار شد.

 خطوط قرمز در فضاهای مجازی، به خطوط سفید تغییر رنگ داده است!

به گزارش قدس آنلاین شادی غفوریان، نویسنده، کارگردان و بازیگر این تئاتر در نشست خبری  اظهار کرد: امروزه فضاهای مجازی به یکی از معضلات جامعه ما تبدیل شده است و هدف من از نگارش این تئاتر، به تصویر کشیدن این معضلات و بر اساس دیدگاهی اجتماع محور بوده است.

وی یکی از معضلات فضاهای مجازی را عدم رعایت خطوط قرمز عنوان کرد و گفت: در فضاهای مجازی، خطوط قرمز رعایت نمی شود و این خطوط گاهی صورتی و حتی سفید شده و مسائل اخلاقی به خوبی لحاظ نمی گردد.

کارگردان تئاتر عطر تقلبی گسترش فضاهای مجازی در زندگی افراد را زنگ خطری دانست و بیان کرد: ورود بی اندازه فضای مجازی در زندگی افراد، سبب دور شدن فرد از خانواده می شود که زنگ خطری برای همگان است.

غفوریان حرکت پرشتاب تر تکنولوژی از فرهنگ سازی را یک آفت دانست و خاطر نشان کرد: تکنولوژی پر شتاب تر از فرهنگ سازی حرکت می کند و به دلیل همین حرکت پرشتاب، مشکلاتی در حوزه تکنولوژِی و فناوری به وجود می آید، درحالیکه راهکاری برای آن پیش بینی نشده است.

وی تلاطم بین مرز واقعیت و خیال را از جمله ویژگی های منحصر به فرد تئاتر یاد شده دانست و تصریح کرد: این داستان در مرزی بین واقعیت و خیال اتفاق می افتد و روی این خط مرزی تلاطم دارد که این ویژگی، نقطه قوت داستان ماست.

نویسنده و کارگردان تئاتر عطر تقلبی پیشی گرفتن مخاطب از جریان داستان را از دیگر ویژگی های قابل تامل دانست و تاکید کرد: پیشی گرفتن مخاطب از جریان داستان عمدی است که این ویژگی به همراهی بیشتر مخاطب با داستان کمک می کند اما غافل گیری پایانی  داستان، این تعمدی بودن را به نحوی جبران می کند.

غفوریان حضور بانوان در عرصه تئاتر را کاری سخت عنوان کرد و افزود: حضور بانوان در عرصه تئاتر کار سختی است که نیاز به همراهی خانواده ها دارد.

وی روند بوروکراسی ادارات را از مشکلات فعالان حوزه تئاتر دانست و بیان کرد: بوروکراسی حاکم بر ادارات از مهم ترین مشکلات فعالان تئاتر است که سبب پیچیدگی مسائل و روندهای کاری می شود.

نویسنده و کارگردان تئاتر عطر تقلبی از دیگر مشکلات فعالان تئاتر را درخواست چک و سفته برای دریافت تجهیزات توسط موسسات دانست و اظهار کرد: برای تامین تجهیزات و ملزومات تئاتر، نیاز به همکاری موسسات هنری داریم که این موسسات درخواست چک و سفته های زیادی می کنند که گاهی تامین آن ها امکان پذیر نیست.

غفوریان از اجرای این تئاتر در جشنواره فجر امسال خبر داد و گفت: تئاتر عطر تقلبی جزء ۱۰ اثر برتر استانی است که برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر کشور امسال انتخاب شده است.

لازم به ذکر است که وی، فعالیت های تئاتر خود را از سال ۸۱ و با تئاتر های دانشجویی آغاز کرد و تاکنون موفق به دریافت جایزه اول تئاتر فجر دانشجویی و جایزه دوم طرح های ویژه جشنواره فیلم کوتاه دانشگاه فردوسی مشهد شده است.

در ادامه این نشست خبری، عارفه معماریان، بازیگر تئاتر عطر تقلبی اظهار کرد: این تئاتر با نگاهی اجتماعی به مشکلات بوجود آمده حاصل از فضاهای مجازی می پردازد و خطر گسترش این فضاها در زندگی روزمره افراد را گوشزد می کند.

در ادامه این نشست، علیرضا رواندل، بازیگر تئاتر عطر تقلبی اظهار کرد: هنگام مطالعه داستان متوجه نگاه عمیق آن به معضلات تاثیرات فضاهای مجازی بر زندگی افراد شدم و متن بسیار اجتماعی و جذاب بود.

وی بازخورد تماشاچیان به هنگام اجرای نمایش و پس از آن را مکمل شخصیت های تئاتر دانست و تاکید کرد: بازخورد تماشاچیان به هنگام اجرای نمایش و پس از آن تکمیل کننده شخصیت های داستان بوده که نشان دهنده میزان موفقیت طرح و شاکله اصلی داستان است.

لازم به ذکر است که تئاتر عطر تقلبی، از ۴ لغایت ۲۳شهریور ماه، در سالت بهار مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) و در ساعت ۱۹ هر شب برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند برای هماهنگی های بیشتر با شماره های ۰۹۱۵۳۰۰۸۵۸۷و ۰۹۳۵۸۵۹۵۶۴۹ تماس حاصل نمایند.

 

ملیکا درودی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.