تحولات لبنان و فلسطین

بر اساس این سه دلیل که احتمال حضور روسیه در یمن را زیاد می کند، بنده کشورهای عربی همپیمان در جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی را توصیه می کنم که قبل از اینکه از سوی روسیه مورد حمله قرار بگیرند، به جنگ یمن پایان دهند.

قبل از حمله روسیه به اعراب باید به جنگ یمن پایان دهید

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالله النفیسی» استاد دانشگاه های کویت و کارشناس سرشناس مسائل جهان عرب و بین الملل، طی اظهاراتی نسبت به ادامه جنگ یمن هشدار داد.

وی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی اش در سایت تویتر، نوشت: ایران تمایل زیادی دارد که روسیه دخالت نظامی در یمن کند تا وزنه به طور صد در صد به نفعش و علیه ائتلاف (کشورهای همپیمان شده برای حمله به یمن) بچرخد.

النفیسی همچنین افزود: تظاهرات اخیر حوثی ها و طرفدارانشان مقابل سفارت روسیه در صنعا و درخواست کردن از این کشور برای دخالت در یمن، نشان دهنده این موضوع است. همچنین به استقبال پذیرفتن «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن توسط سفیر روسیه در صنعا، از دیگر نشانه ها و علائم این مسأله است.

این استاد دانشگاه کویتی در ادامه گفت: اما سومین نشانه احتمال حضور روسیه در جنگ یمن، اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است که گفته بود "روسیه آمادگی دارد برای حمایت از شهروندان و منافع روسیه در یمن، وارد این کشور شود".

عبدالله النفیسی افزود: بر اساس این سه دلیل که احتمال حضور روسیه در یمن را زیاد می کند، بنده کشورهای عربی همپیمان در جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی را توصیه می کنم که قبل از اینکه از سوی روسیه مورد حمله قرار بگیرند، به جنگ یمن پایان دهند.

منبع: شیعه آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خلیل قاسمی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    68 7
    به نظر اکثریت مردم جهان رسیدگ به فاجعه یمن در اولویت است و شوروی هم برای بالا بردن ارزشهای معنوی خود در جهان باید به عربستان هشدار شدید دهد.
  • سید محسن IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    62 7
    این شد یک حرف حساب
  • سید محمد IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    15 5
    ایران باید روسیه را ببرای دخالت در یمن راضی کند همانطور که برای دخالت در سوریه قانع کرد
  • دلسوز IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    16 8
    انشااله عربستان با همکاری ایران و روسیه بر سر جای خود نشانده شود.
  • شهروند IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    13 9
    بفرض که روسیه،سوریه،عراق،افغانستان،یمن وفلسطین راآزادکند-بعدفکرمیکنید،روسیه دست ازسرشما برمیداردإ؟
  • غلامحسين IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    18 5
    ايشان دير متوجه شده اند اما عقب نشيني هرچه زودتر عربستان به نفع اوست و الا خاك خود را نيز از دست خواهد داد.
  • ناشیناس IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    16 4
    حق هم همین است که وارد شود در یمن اکثریت مردم و کمیته های مردمی مخالف عربستان و استقلال طلب هستند آمریکا و همپیمانانش از اقلیت فراری حمایت می کنند در روسیه برعکس اکثر مردم از حکومت بشار حمایت می کنند که ترس از حضور بشار در انتخابات موید این گفته است ، حالا در چنین اوضاع حضور روسیه در یمن بسی مشروعیت خواهد داشت حقیقا حضور روسیه هم در سوریه و هم در یمن مشروعیت پیدا می کند چرا که یمن و سوریه هر دو اکثر یمنی مطرح است .
  • من یک ایرانی هستم IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    17 3
    بعد از ملاقات مستقیم پوتین با رهبری آن هم به دور از تشریفات و سخنان مهمی که بین آنها رد و بدل شد باید منتظر اتفاقات بزرگی در خاور میانه بود. اینکه رهبری اقدام روسیه در سوریه را مورد قبول دانسته و رابطه با امریکا را برای همیشه مردود میداند روسیه را برای برخورد قاطع تر با نجاسات تروریست چه در یمن و چه در عراق و چه در سوریه مصمم میکند. امریکا نشان داده هرجا که جان سرباران بزدلش در خطر باشد منافع خورد را رها کرده و فرار را بر قرار ترجیح داده است. سران عرب مفت خور وهابی هم که حسابشان معلوم است. قطعا ایران از سوریه به خاطر هم مرز بودن با دشمن دیرینه ی اسلام یعنی رژیم منحوس اسرائیل نخواهد گذشت و همچنین از یمن نیز هم. در پایان باید به این وعده ی خدواند اعتقاد و اعتماد داشت که زمین را ستمدیدگان و مظلومان به ارث خواهند برد. به امید آن روز....
  • جوادي IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    19 2
    بقاي اسد در سوريه و حوثي ها در يمن مساوي است باشكستن شيشه عمر رژيم ضحاكي سعودي كه اگر اتفاق بيفتد اين رژيم بدون هيچگونه نياز به ديدن ضرب شصت بيشتر ؛ سقوط خواهد كرد .
  • ایرانی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    4 22
    با سلام.الان روسیه مردم بی گناه سوریه که رییس جمهور خودشون(بشار اسد) هم داره میزنه .مردم سوریه .ترکمن.عرب الان یک هفته هست که دارن بمباران میشن.اونم توسط موشک های روسیه.به روسیه هیچ موقع به عنوان دوست نباید نگاه کرد.ما خودمون میلیون ها شهید دادیم که به کشوری مثل روسیه وابسته باشیم.ما خودمون ایرانیم.
  • آرمین IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    4 36
    روسیه مال این حر فها نیست حضور خفت باراو ر افغانستان از یاد نخواهد رفت
  • سید IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    8 1
    در این شرایط زمانی هم پیمانی ما با روسیه به نفع هر دو کشور و خاور میانه است.روسیه قدرت انکار ناپذیر ایران را درک کرده و از موضع قدرت با ایران همکاری نمیکند بلکه از باب نیازمندی به ایران است.منتظر تحولات عظیم در خاورمیانه باشیم خصوصا پس از دیدار پوتین با رهبر معظم کشورمان طی 5سال آینده کسورهای حامی تروریست جوابهای دندان شکنی خواهند گرفت به خصوص عربستان و اسرائیل
  • من یک ایرانی هستم IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    1 1
    در جواب دوست عزیزم آقا آرمین باید گفت که حال انسانها مهم است نه گذشته. زمان حال روسیه مهم است که تقریبا هم سو با ماست. فکر نمیکنم کسی هم حضور خفت بار سربازان امریکا را در گذشته در افغانستان, عراق , لبنان, و مخصوصا ویتنام فراموش کند. دوست ایرانی عزیزم, کسانی دارن در کنار ارتش بشار اسد میجنگند که دوران همان میلیون ها شهید را درک کرده و با آرمان های آنها زندگی کرده اند. حدود 2 سال است که کشورهای متمدن!!! دارن با تمام سلاح های به قول خودشون پیشرفته این نجاسات رو میزنن ولی می بینیم که روز به روز بر قدرت و حوزه ی عمل این سگان هار وهابی اضافه میشه. هر کس که در برابر دولت منتخب اکثریت مردم دست به اسلحه و چاقو برای سلاخی زن و کودک بیگناه مردم به نام اسلام ببرد قطعا تروریست است. اگر بشار اسد سیاست کثیف عربستان رو در برخورد با مردمش در پیش میگرفت هیچ موقع این بلا سرش نمی آمد. سیاست کشتار به نام اسلام
  • مسعود IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    1 2
    اینا بلوف های سیاسی اقای پوتین هست روسیه شهامت در گیری با فرزند حرامزاده امریکا رو نداره مگر با چراغ سبز شیطان بزرگ.
  • نادر IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    6 2
    آل سقوط خون مردم بی گناه یمن رو بی دلیل ریخت، از این مسئله به سادگی نمیشه گذشت.
  • عزراعیل IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    1 9
    هیچ مسلمانی طرف کافر را نمیگیرد
  • کارشناس امورروسیه IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    1 0
    آفرین به ادم چیز فهم
  • ناشناس IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    ماهمینطور که ازمواضع روسیه درسوریه حمایت می کنیم حاج قاسم مواظب است که از پشت خنجرنخوریم