تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین- تبریز: رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آمار دام سبک نسبت به مراتع موجود حدود ۲.۵ برابر است که باید ساماندهی شود، گفت: باید تلاش کنیم در آینده مراتع استان به وضعیت دریاچه ارومیه تبدیل نشود.

مراتع آذربایجان‌شرقی در حال تبدیل شدن به وضعیت دریاچه ارومیه
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کریم مهری ظهر امروز در برگزاری جلسه شورای معاونان سازمان جهادکشاورزی و ادارات تابعه در اداره کل امور عشایر استان با محوریت بررسی عملکرد اداره کل امور عشایر با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی اظهار داشت: ما باید خدماتمان به روستائیان و عشایر متناسب با فرهنگ و تمدن و امکانات روز باشد و برای این کار باید برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به جمعیت 64 هزار نفری عشایر استان ادامه داد: با تلاش و همتی که عشایر استان دارند، 20 درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان را تولید می‌کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه واقعاً هر قدر تلاش کنیم برای رفاه و ارتقای زندگی این عزیزان باز هم کم است افزود: نباید از خدمت به این قشر فعال و تلاشگر اقتصادی غافل شویم بلکه باید با ارائه ساز و کارهای لازم زمینه را برای ارائه خدمات مطلوب به این قشر فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون عشایر استان آذربایجان‌شرقی تنها دو درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند اما بیش از 20 درصد پروتئین و گوشت مورد نیاز استان آذربایجان‌شرقی را تأمین می‌کنند، ادامه داد: این امر نشان از تلاش بی‌وقفه جامعه عشایری برای رسیدن به خودکفایی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مهری با بیان اینکه خرید تضمینی محصولات سالم و استاندارد و باکیفیت مورد توجه وزارت است، ادامه داد: هر محصول کم کیفیت و ناسالم را نمی‌توان خرید چنانکه ما تجربه این کار را در خرید سیب‌زمینی از استان‌های کشور دیدیم.

وی با بیان اینکه آمار دام سبک نسبت به مراتع موجود حدود 2.5 برابر است که باید ساماندهی شود، ادامه داد: باید تلاش کنیم در آینده، مراتع استان به وضعیت دریاچه ارومیه تبدیل نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.