قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: اصلاح ساختار شهرداری تبریز نیاز مبرم به سالم‌سازی محیط اداری دارد.

اصلاح ساختار شهرداری تبریز نیاز مبرم به سالم‌سازی محیط اداری دارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در شورای مدیران شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: بحث مسئولیت از هر دو حیث مقررات خدمتی و مبانی دینی، حساس و پیچیده است؛ حکومت ما بر مبنای مفاهیم دینی استوار شده و از این رو، تاکیدات امام علی (ع) یک منشور گره‌گشا است.

وی با اشاره به اینکه برخی دیدگاه‌ها عنوان می‌کنند که مدیریت شهرداری باید براساس استبداد و تک‌رأیی باشد، افزود: این دیدگاه نشانه وجود یک انحراف قدیمی و تاسف‌بار در بحث مدیریت است؛ مصمم به اصلاح این دیدگاه و بهبود رفتار مدیریتی در مجموعه شهرداری تبریز هستیم و معتقدیم که درایت و اقتدار مدیریتی، هیچ‌ تعارضی با گشاده‌رویی، مودت و تکریم ارباب‌رجوع ندارد.

شهردار تبریز با بیان اینکه اصلاح ساختار شهرداری، نیاز مبرم به سالم‌سازی محیط اداری دارد، گفت: هر یک از معاونان، مدیران و شهرداران مناطق باید وظایف تخصصی خود را در راستای سالم‌سازی محیط اداری و از بین بردن زمینه‌های تخلف، پیگیری کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: بخش‌های حراست و بازرسی شهرداری تبریز، باید با اجرای پیشگیری‌ها و جمع‌بندی‌های لازم، زمینه فعالیت روان و بی‌دغدغه مدیران سایر بخش‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به رویکرد عمرانی شهرداری در سه سال اخیر گفت: اقدامات عمرانی شهرداری تبریز قابل‌قیاس با گذشته نیست؛ در دو سال گذشته، برنامه‌های شهرداری تبریز با تزریق اعتبار 2 هزار و 800 میلیارد تومان به توسعه و عمران شهری، زمینه‌های تحول آشکار در سیمای شهر و رفع گره‌های ترافیکی را فراهم کرده است.

شهردار تبریز ادامه داد: به تجربه ثابت شده که برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر، بدون نقش‌آفرینی شهرداری کامل نیست، بنابراین مدیران شهرداری باید با خودباوری، ایمان و اراده، بدون کمترین سستی و بی‌انگیزگی عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر این‌که آرمان اقتصاد مقاومتی، باید در عموم برنامه‌های شهری، بارز باشد، گفت: اقدامات شهرداری تبریز به خصوص در مناطق کم‌برخوردار شهر، در مسیر توزیع متناسب و عادلانه زیرساخت‌های شهری تدوین شده و در ماه‌های گذشته، به خصوص در غرب تبریز، به نتایج ارزشمندی رسیده است.

نجفی متذکر شد: حجم چشمگیر پروژه‌های عمران شهری، فرصت مهمی است که باید از طریق بهینه‌سازی مصالح، مدیریت هزینه و تعیین زمان‌بندی‌های لازم، صرف توسعه شهر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.