انتخاب چهاردهم

قدس آنلاین: معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طرح های صدقات اینترنتی و دیجیتالی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کشور فعال شده است.

صدقات اینترنتی و دیجیتال در سطح کشور فعال شدند

به گزارش مقدس آنلاین، فاطمه رهبر در حاشیه گردهمایی سراسری کمیته امام خمینی (ره) که در اردوگاه ثامن الائمه(ع) مشهد برگزار شد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: آخرین آمار مددجویان تحت پوشش در سطح کشور ۴ میلیون نفر و معادل یک میلیون و ۷۵۰ هزار خانوار در سطح کشور تحت پوشش هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار، ۴۲ هزار نفر زمین گیر و از کار افتاده و ۴۰ هزار سالمند هستند.
وی افزود: 200 هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور بیمه تامین اجتماعی هستند و با مستمری بگیری که از این مجموعه دارند می‌توانند از تحت پوشش بودن کمیته امام خمینی (ره) خارج شوند؛ همچنین در جهت رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار روستایی هم که ۴۸ هزار نفر در سطح کشور هستند این طرح در حال اجرا است.
معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره رفع مشکلات ازدواج فرزندان تحت پوشش این مجموعه، خاطرنشان کرد: در بحث ازدواج فرزندان کمیته امام خمینی(ره) تا سقف دو میلیون تومان پرداخت نقدی جهت تهیه جهیزیه و سه میلیون تومان بسته حمایتی غیرنقدی برای اقلام ضروری اعطا می‌شود.
رهبر تصریح کرد ۴۸ هزار نفر دختر و پسر سن ازدواج در نوبت دریافت این تسهیلات هستند که به زودی این تسهیلات نقدی و غیرنقدی به ۴۰ هزار نفر از آن‌ها اعطا می‌شود.
وی تأکید کرد: در سطح کشور ۲۵۱۶ نفر در امر مددکاری مددجویان فعال هستند  و ۶۰۰ هزار نفر در مناطق محروم و مرزی ساکن هستند؛ همچنین ۴۲۵۰ نفر بیمار خاص و ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر بیمار صعب‌العلاج داریم که اقدامات لازم درجهت درمان آن‌ها در دست اقدام است.
معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حوزه اشتغال به تخصص افراد توجه شده است، گفت: در این رابطه جلسه‌ای با معاونت خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) داشتیم تا استعدادیابی‌هایی شکل بگیرد و افراد در زمینه‌هایی که تخصص دارد مشغول به کار شوند و کارشان با روحیه فکری‌شان سازگار باشد.
رهبر با اشاره به اجرای طرحی برای استمرار مشارکتهای مردمی در طول سال، گفت: مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) به دو صورت عمومی و تخصصی اجرا می‌شود که در برخی ایام سال مانند ماه مبارک رمضان به دلیل معنویتی که دارد این مشارکت به صورت ویژه و خاص است.
وی افزود: در این باره طرحی درجهت تداوم این نیات مردمی در طول سال اراه شده و طرح کارشناسی شده‌ای نیز با عنوان جدا شدن واحد اکرام از معاونت حمایت و سلامت مصوب شد که این طرح پس از ماه مبارک رمضان اجرایی شده است.
معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره موضوع توانمندی مددجویان تحت پوشش، خاطرنشان کرد: باید اقداماتی صورت پذیرد تا ۵ درصد افراد تحت پوشش توانمند شده و از تحت پوشش بودن این مجموعه خارج شوند و ارائه تسهیلات بانکی بدون بهره، مشاوره‌های فنی و حرفه ای، شغلی و غیره از دیگر اقدامات این معاونت است.
رهبر تصریح کرد: به دلیل تغییر رویکرد و جذب حامی بیشتر موضوع جذب حامیان به واحد مشارکت های مردمی انتقال یافت.
وی تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از ۲۳ طرح حمایتی برای افراد تحت پوشش خود دارد که طرح های ایتام و محسنین زیر مجموعه معاونت حمایت از سلامت خانواده هستند.
معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره فعال کردن صندوق‌های صدقات اینترنتی و دیجیتال در سطح کشور ، بیانکرد: بحث اهدا صدقات اینترنتی و صندوق‌های صدقات دیجیتال فعال شده و اهدای هدایا با کارت عابر بانک قابل انجام است.
رهبر با اشاره به اینکه هر یتیم در کشور به طور میانگین ۵ حامی دارد، گفت: در طرح محسنین کمک هزینه درمانی و دانشجویی اهدا می‌شود
وی افزود: طرح پنل‌های خورشیدی در مشهد در دست بررسی است که هم‌اکنون جلساتی در این رابطه در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.