انتخابات

قدس آنلاین- تبریز: فرماندار شهرستان هشترود از ایجاد شرکت‌های تعاونی تراکتورداران هشترودی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک نیز تراکتور تلفنی برای سهولت در کارهای کشاورزان در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

 راه‌اندازی تراکتور تلفنی در هشترود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسن مستفید در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و معرفی ادوات و تراکتورهای مناسب با محیط شهرستان هشترود با بیان اینکه خرید گندم در قطب تولید این محصول در هشترود از مرز 120 هزار تن گذشت، اظهار داشت: این مقدار گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است که به سیلوها و مراکز خرید داده شده است.

وی افزود: دولت توجه ویژه‌ای به امر کشاورزی و کشاورزان دارد و این کار دولت ستودنی است.

فرماندار هشترود در ادامه از ایجاد شرکت‌های تعاونی تراکتورداران هشترودی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک نیز تراکتور تلفنی برای سهولت در کارهای کشاورزان در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

مستفید در ادامه گفت: سیل دو ماه پیش در هشترود بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریال خسارت به این شهرستان زد که 90 درصد این خسارت ها به بخش کشاورزی و مابقی در بخش های راه و ابنیه بود.

وی توسعه آبیاری تحت فشار را  مهم‌ترین راهکار توسعه کشاورزی شهرستان برشمرد و گفت: با توجه به حمایت دولت از بخش مهم و استراتژیک کشاورزی با تعریف بسته‌های حمایتی و کمک بلاعوض 50 میلیون ریالی برای هر هکتار از اراضی زراعی و باغی که آبیاری بارانی توسط بهره برداران اجرا می‌شود.

مستفید گفت: دولت همچنین برای آبیاری‌های قطره‌ای 35 میلیون ریال به‌ازای هر هکتار کمک می‌کند.

مستفید افزود: توسعه آبیاری تحت فشار با توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب و یکپارچه‌سازی زمین‌های زراعی و باغی در قالب تعاونی، می‌تواند یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه کشاورزی در شهرستان به شمار آمده و می‌شود از آن به عنوان کلید موفقیت کشاورزی در شهرستان هشترود یاد کرد.

وی گفت: هر کشاورزی که با توجه به کمبود آب و بهینه مصرف کردن آن بتواند زمین‌های کشاورزی و باغات خود را به سیستم طرح آبیاری تحت فشار کنند از کمک بلاعوض 85 درصدی دولت برخوردار خواهند شد.

اسماعیل کریمی‌اصل مدیر جهادکشاورزی هشترود نیز گفت: شهرستان هشترود در جذب اعتبارات خط مکانیزاسیون کشاورزی در استان مقام اول را دارد و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان نسبت به سال گذشته از 1.44 اسب بخار به 1.66 اسب بخار افزایش یافته است.

وی گفت: در یک سال گذشته بیش از 200 میلیارد ریال تسهیلات به بخش ادوات کشاورزی شهرستان داده شده است.

کریمی‌اصل افزود : هم اکنون 130 دستگاه تراکتور،  236 دستگاه انواع ادوات کشاورزی و 6 دستگاه کمباین در این شهرستان وجود دارد.

وی از ساماندهی تراکتورداران در این شهرستان خبر داد و گفت: به‌زودی اتحادیه تراکتورداران و شماره‌گذاری تمام تراکتورها در این شهرستان انجام خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.