انتخابات

قدس آنلاین - حسینی: به دلیل فقر مالی و فقرغذایی غالب در برخی مناطق جنوب استان کرمان ، وضعیت بیماران eb از لحاظ تغذیه مطلوب نیست که این مورد موجب بدتر شدن وضعیت بیماران میشود

در بعضی از مناطق  جنوب استان کرمان   شاهد فقر شدید مالی، بهداشتی و آموزشی هستیم

به علت وضعیت نامساعد بیماران eb و وضعیت نامساعد بهداشتی وآموزشی در جنوب استان کرمان ، گفتگوی اختصاصی با مسعود خراسانی مسئول دفترمرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (موسسه صلح زیبا) دراستان کرمان ، داشتیم تا بلکه با کمک این موسسه  که برای بهبود شرایط در این مناطق تلاش می کند، همراهی کرده باشیم.

* - هدف از تاسیس این موسسه چه بوده است؟

در چند سال اخیر شاید یک جو رسانه ای سنگین در موضوع حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم و ایران از طرف کشور های غربی محکوم به نقض حقوق بشر می شد.متاسفانه رویکرد ما در سال های گذشته غالبا تدافعی بوده است در این شرایط موسسه صلح زیبا به هدف اتخاذ رویکرد تهاجمی نسبت به ادعا ها و معرفی اصلی ناقضان حقوق بشر در جهان با تشکیل ۱۵ تیم از ۱۵ استان متشکل از دانشجویان حقوق سراسر کشور شروع به فعالیت کرد.

* - فعالیت های شما در حوزه بین الملل تاکنون چه بوده است؟

در دو سال اخیر ما اقدام به دایر نمودن و تشکیل تیم حقوقی و رصدی در کشور های عراق و ترکیه نمودیم تا موارد نقض حقوق بشر در این دوکشور و سایر کشور های عربی به صورت خاص را ، مخابره کنیم.

* - موسسه چه فعالیتهایی دراستان کرمان داشته است؟

دفتر استان کرمان مرکز دانشجویی حقوق بشرجمهوری اسلامی ایران ، پس از بازدیدی که از بیماران eb جنوب استان کرمان داشت،رسیدگی به وضعیت این بیماران را دردستور کارقرار داد.

متاسفانه به دلیل فقر مالی وفقرغذایی غالب در برخی از این مناطق جدای از دشواری های این بیماری ، وضعیت بیماران eb جنوب استان کرمان از لحاظ تغذیه مطلوب نیست که این موارد موجب بدتر شدن وضعیت این بیماران میشود که امیدواریم با کمک خیرین قدری از مشکلات تغذیه ای این بیماران رفع شود.این بیماران به دلیل زخم های گسترده بر سطح پوست خود برای خواب مشکلات زیادی داشتند که بحمدلله با گفتگو با انجمن خیریه زنان نیکوکارمهتاب کرمان، تشک مواج مخصوص این بیماران تهیه شد.

همچنین برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم درحال برنامه ریزی ورایزنی هستیم که انشاءالله بتوانیم دراین زمینه اقدامات موثری انجام دهیم.

متاسفانه به دلیل عدم توجه و اتخاذ رویکرد تمرکز منابع وامکانات درسطح مراکز استان ها وکلان شهرها، مردم برخی مناطق جنوب استان کرمان بهره ی چندانی از امکانات بهداشتی،آموزشی ورفاهی نبرده اند که این وضعیت در شان مردم جنوب استان کرمان نیست.

وجود دانش آموزانی که در کپرها تحصیل می کنند و از حداقل امکانات آموزشی برخودار هستند ، نشان دهنده ی بی توجهی نسبت به تحصیل و محیط تحصیلی دانش آموزان این مناطق وعدم عدالت درمساله آموزش و پرورش است.

متاسفانه غالبا وعده های که برای این مناطق داده شده در حد همان وعده باقی می ماند ، همچنانکه بیمارستان شهرستان رودبارجنوب پس از گذشت هفت سال هنوز افتتاح نشده است.

برای بهبود وضعیت مناطق محروم جنوب استان کرمان ، مسئولین باید بیشتر همت نموده واز نزدیک با مشکلات وکمبودهای مردم آشنا شده ودرجهت رفع این مشکلات برآیند وسهم مردم جنوب استان از سفر مسئولین تنها بریدن ربان برای افتتاح پروژه ای نباشد.

*- از شما متشکریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.