انتخابات

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سه هزار محیط‌بان در خط مقدم دفاع از ۱۷ میلیون هکتار عرصه‌های طبیعی به حراست از سرمایه های ارزشمند کشور مشغول هستند.

 سه هزار محیط‌بان در خط مقدم دفاع از ۱۷ میلیون هکتار عرصه طبیعی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معصومه ابتکار در همایش محیط‌بانان برگزیده کشور که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست یک مسئله مهم بین المللی به حساب می آید، اظهار کرد: امروز محیط زیست در کنار جنگ، خشونت و نا امنی که بخش زیادی از جهان را در برگرفته، دغدغه اصلی جوامع و کشور ها به حساب می آید و موضوع تخریب محیط زیست به عنوان یک مخاطره و دغدغه اصلی دنیا را تهدید می کند.

وی با تاکید بر اینکه آزمندی، حرص و زیاده خواهی بشر، ذخایر دنیا را با بحران مواجه کرده است، افزود: دنیایی که خداوند متعال مهد انسان ها قرار داده، گنجایش این همه بی رحمی، نابودی و تخریب حیات وحش و محیط زیست جانوری و کیاهی را ندارد و تداوم روند تخریب این ذخایر ارزشمند، حیات بشر را با مشکل مواجه می کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به تأثیرتخریب های فراملیتی محیط زیست ، موضوع آلودگی ریز گردها درکشور را متاثر از کشورهای همسایه عراق و عربستان برشمرد و بر توجه به تمامی ابعاد محیط زیستی تأکید کرد.

ابتکار در ادامه، ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب را اتفاقی مبارک برشمرد و گفت: این سیاست ها، خط مشی های نظام  را برای دولت، قوای سه گانه و قوای مسلح ترسیم کرده است.

معاون رئیس جمهور به نگاه وسیع علمی و برنامه ای دولت یازدهم به موضوع حفاظت محیط زیست اشاره و از همراهی ارگان های مختلف از جمله آستان قدس رضوی، در اجرای این سیاست‌ها و تجلیل کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با این همگرایی و رویکرد دولت و نظام و نیز جلب مشارکت مردم، وظیفه مهم حفاظت از محیط زیست شکننده و آسیب پذیر، به خوبی انجام شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سه هزار محیط بان در خط مقدم دفاع از ۱۷ میلیون هکتار عرصه های طبیعی به حراست از سرمایه های ارزشمند کشور مشغولند، گفت: هم اکنون با نگاه ویژه دولت به موضوع محیط زیست آموزش های تخصصی محیط بانان در سطح ملی و بین المللی درموضوعات حقوقی، بکارگیری اسلحه، تنوع زیستی و نحوه تعامل با مردم  آغاز شده است .

ابتکار از اجرای ساختار مصوب و رسمی یگان حفاظت محیط زیست کشور خبر داد و افزود: با همراهی ستاد نیروهای مسلح و پلیس پیشگیری و ناجا ساختار یاد شده ابلاغ و به اجرا در آمد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درادامه از همراهی های ارزشمند قوه قضائیه با راه اندازی شعب تخصصی محیط زیست یاد کرد و افزود: لایحه حمایت از محیط بانان نیز به منظور تقویت قوانین موجود در دست پیگیری است و در این خصوص حمایت مجلس شورای اسلامی نیز جلب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.