قدس آنلاین- تبریز: رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر تبریز، با اظهار تاسف از عدم تصویب لایحه سرمایه‌گذاری ایجاد فیبر نوری در شهر، گفت: متاسفانه با عدم تصویب این لایحه، فرصت تقویت یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری ۲۰۱۸ وتوسعه هوشمند شهر از دست رفت.

شورا به یکی از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهری «نه» گفت

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل چمنی بعد از جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: لایحه سرمایه‌گذاری فیبرنوری در شهر، بستر مهمی بود که می‌توانست در برنامه‌های ارتباطی و ایجاد فرصت‌های مهم اشتغال در شهر موثر واقع شود؛ با این حال،متاسفانه این لایجه  با نظر مخالف شورا مواجه شد.

چمنی با بیان این‌که تصویب این لایحه، می‌توانست تحول مهمی در برنامه‌های ارتباطی اداره شهر ایجاد کند، متذکر شد: اجرای مسیر ۳۶۰ کیلومتر فیبرنوری در عرض چند سانتی‌متری حاشیه معابر شهر، به صورت کاملاً هوشمند، سریع و مکانیزه پیش‌بینی‌ شده بود و عارضه خاصی برای فضای کلی شهر نداشت.

عضو شورای اسلامی شهر، سرمایه‌گذاری اولیه پروژه را ۱۱۳ میلیارد تومان در مدت ۹ ماه خواند و افزود: صرفه‌جویی در هزینه‌های  ارتباطی شهرداری،  امکان برخورداری از  زیرساخت‌های مهم مخابراتی، نوسازی فرآیندهای ارتباطی و حرکت به سمت برنامه های شهر هوشمند، از جمله تاثیرات مثبت این پروژه بود.

چمنی اضافه کرد: با در نظر داشتن صرفه‌جویی‌ها و درآمدها، پروژه می‌توانست ۳۰۰ میلیارد تومان را در یک چشم‌انداز میان‌مدت، عاید شهرداری تبریز کند که این امر قطعاً در ایجاد فرصت های اشتغال نیز موثر بود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به این که شورا به یکی از مهم ترین فرصت های سرمایه گذاری «نه» گفت، یادآور شد: امروز شهر تبریز در یک سیر صعودی و بین‌المللی واقع شده که این امر، ضرورت توسعه بسترهای سرمایه‌گذاری را پررنگ می‌کند؛ با این حال، چنین لایحه‌ ارزشمندی که تاثیرگذاری اجتماعی و اقتصادی مهمی در شهر داشت، مورد توجه شورا قرار نگرفت.

وی متذکر شد: متاسفانه در فضای کلی شورا،  مباحث حاشیه‌ای و زاید، گاه چنین لوایح ارزشمند و توسعه‌آفرینی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ اگر قرار باشد رویّه اصلی شورا در بررسی لوایح این‌چنین باشد، چطور می‌توان به امتیاز مهم گردشگری ۲۰۱۸ امیدوار بود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.