قدس آنلاین- بجنورد- نادیا یزدانی: فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه روح مقاومت و ایستادگی در شهدا موج می زد، در این راستا باید تلاش شود تا این ایستادگی و مقاومت امروز نیز در جامعه رشد کرده و پروش یابد.

باید روح مقاومت و ایستادگی شهدا در جامعه پرورش یابد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سردار مرتضوی در نخستین روز کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی اظهارداشت: با توجه به این که امروز دچارآفت هایی در جامعه شده ایم باید فرهنگ شهدا و سیره عملی آنان همانند ایثار، گذشت و ساده زیستی ترویج یابد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد کبیر، ادامه داد:  باید با شناخت دقیق از سبک زندگی شهدا، در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و با دشمن شناسی و استکبارستیزی کارآمد به مقابله با آنان پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: امروز زحمات یک دهه مسئولان استان با برپایی این اجلاسیه در چهارروز به بارنشسته که امیدواریم با برگزاری این کنگره حداقل دین و وظیفه خود را در برابرشهدا ادا کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه امروز عطرشهدا در استان فراگیرشده است، یادآورشد: در قالب برپایی این کنگره و به واسطه توجهات شهدا ، جمعی از دست اندرکاران این اجلاسیه با مقام معظم رهبری دیدارکردند.

وی عنوان کرد: برپایی کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی در ماه محرم و همزمان با سالگردسفر رهبر انقلاب به این خطه و درآستانه سالگرد شهدای وحدت توفیق بسیار بزرگی است.

گفتنی است: کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی امروز آغاز شده است که نخستین روز اجلاسیه آن ویژه بانوان ایثار گر، روز دوم ویژه طلاب، اساتید و دانشجویان شهید و روز سوم ویژه دانش آموزان و روز آخر هم به برنامه های پایانی اختصاص دارد.
استان خراسان شمالی سه هزار و500 شهید، 371 آزاده، شش هزار و 262 جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.