قدس آنلاین- بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی:رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: فرهنگ عمومی پایه، بنیاد رشد و توسعه جامعه است.

فرهنگ عمومی پایه بنیاد رشد و توسعه جامعه است

حجت الاسلام یعقوبی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در بجنورد، با اشاره به اهمیت 14 آبان روز فرهنگ عمومی افزود: شورای فرهنگ عمومی یکی از ساختار های مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به مسائل، نیازها و آسیب های فرهنگی جامعه می پردازد.

وی فرهنگ عمومی را سکوی پرش جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: با اصلاح فرهنگ عمومی می توانیم مردم را رو به جلو سوق دهیم تا سبب توسعه مادی و معنوی جامعه شود.

ابوالقاسم یعقوبی ادامه داد: توسعه پایدار در گرو توسعه مادی و معنوی جامعه است و توسعه مادی و معنوی هم بدون فرهنگ شکل نمی گیرد.

امام جمعه بجنورد افزود: شورای فرهنگ عمومی استان باید در راستای جهت دهی فعالیت ها و مسائل فرهنگی بیش از پیش تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی طلاق، اعتیاد و پرخاشگری را از مهمترین آسیب ها و معضلات استان برشمرد و گفت: باید در شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها برای کاهش این آسیب ها و معضلات برنامه ریزی شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا آسیب های اجتماعی جامعه را به حداقل رسانده و با فرهنگ سازی دینی و اسلامی جامعه را به اهداف عالیه نزدیک تر کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: اگر زیبایی های اخلاقی در جامعه بروز پیدا کند، فرهنگ عمومی زیبا می شود، بنابراین اگر رسانه ها عقلانیت، اخلاق و قانون را به درستی در جامعه تبیین کنند، پایه های فرهنگ عمومی قوی و پیشتازی خواهیم داشت.

وی افزود: اگر چارچوب فرهنگ عمومی را درست شکل دهیم، فرهنگ جامعه هم به درستی شکل می گیرد.

14 آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.