قدس آنلاین-بجنورد- نادیا یزدانی: وزیر آموزش و پرورش گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کتب آموزشی آموزش و پرورش ارتقا یافته و به پایه های نزدیک تر منتقل شده است

انتقال فرهنگ به نسل جدید وظیفه آموزش و پرورش است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علی اصغر فانی در سومین کنگره سرداران و سه هزار شهید خراسان شمالی با حضور مسولان کشوری، استانی، شهرستانی و جمع کثیری از فرهنگیان و دانش آموزان استان  اظهار داشت: انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل جدید و آینده از مهمترین تکالیف و وظایف وزارت آموزش و پرورش است.

وی تالیف کتب ، اردوها ، یادواره شهدا ، تکریم ایثارگران ، پشتیبانی از جامعه ایثارگر از وظایف آموزش وپرورش عنوان کرد.

فانی با اشاره به اعزام ٧٠٠ هزار دانش آموز کشور طی سال گذشته به اردوهای راهیان نور افزود: هر دانش آموز در این اردو سفیری از انقلاب اسلامی در بین خانواده، محله و مدرسه است.

وی اظهار داشت: به منظور گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز هر سال اسفندماه کنگره شهدای دانش آموز در ٣٢ اداره کل و ٣١ استان کشور برگزار می شود تا دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا شوند.

فانی گفت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را ضامن بقای انقلاب اسلامی و تداوم حرکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: آموزش و پرورش نیز باید در راستای تقویت روحیه ایثار و شهادت و حفظ ارزش ها و آرمان های شهدا بیش از پیش کوشا باشد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: براساس سند تحول نظام آموزش و پرورش تکالیفی در زمینه تربیت نسل بر عهده این وزارت خانه گذاشته شده است.

وی یادآورشد:15 هزار فرزند شهید در آموزش و پرورش استخدام شده اند و بیشترین فراوانی بین دستگاه های اجرایی در این وزارتخانه از ایثارگران و خانواده شهداست.

فانی تاکیدکرد : امروز کشور نیاز به وحدت و انسجام حول محور شهدا دارد و ترویج این فرهنگ یک تکلیف است.

وی خاطرنشان کرد:طی دو سال اخیر این وزارتخانه به عنوان دستگاه برتر در حوزه ترویج فرهنگ شهادت و ایثار شناخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.