قدس آنلاین- بیرجند : استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مسدود کردن مبادی ورودی مواد مخدر باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: در کنار شناسایی باندهای بزرگ مواد مخدر برخورد با افرادی که به هر دلیل گرفتار این بلای خانمان سوز شده اند نیز باید به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه باشد.

مسدود کردن مبادی ورودی مواد مخدر باید در دستور کار قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سید علی اکبر پرویزی درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سخن اظهارداشت: مسئولان ذیربط تلاش کنند تا از ورود افراد به ورطه اعتیاد و مواد مخدر مخدر پیشگیری شود و ضمن کاهش هزینه های بعدی برای جامعه، در زمینه های مقابله ای نیز نیاز به اقدامات کمتری باشد.

وی با بیان اینکه با تکیه صرف بر برخوردهای قهری و قضایی نمی توان مشکل اعتیاد و مواد مخدر را مرتفع ساخت، گفت: دستگاه های فرهنگی و آموزشی باید به کمک دستگاه های ذی ربط آمده تا بتوان از راه فرهنگ سازی و ارائه آموزش های عمومی به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یافت.

وی با بیان اینکه می توان با حساس کردن خانواده ها و جامعه گام های خوبی در این زمینه برداشت گفت: در صورتیکه این امر به درستی و به دقت صورت گیرد می توان امیدوار بود که تا حد زیادی معضل اعتیاد در سطح جامعه کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برخورد با شبکه های اصلی مواد مخدر و قاچاقچیان عمده باید در دستور کار قرار گیرد گفت: دست یافتن به منابع مالی و ضربه وارد کردن به شبکه های اصلی و سرشاخه های واقعی باندهای مافیای مواد مخدر باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد تا بتوان به صورت ریشه ای این معضل را از بین برد.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با تاکید بر احصاء آمار نسبی معتادان در استان به روشهای مناسب، گفت: در صورت به دست آوردن این آمار می توان در زمینه برنامه ریزی های بعدی نیز تلاش های هدفمندانه تری را صورت داد و بر اساس نوع اعتیادی که در مناطق مختلف وجود دارد روش های مقابله ای و یا درمانی مشخصی را پی گرفت.

پرویزی، با بیان اینکه مسدود کردن مبادی ورودی مواد مخدر باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: در کنار شناسایی باندهای بزرگ مواد مخدر برخورد با افرادی که به هر دلیل گرفتار این بلای خانمان سوز شده اند نیز باید به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه اموال قاچاقچیان خصوصاً در حوزه های خودرویی هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شوند، گفت: مسئولین ذی ربط تلاش کنند تا مسیر رسیدگی به پرونده های افراد در موضوع مواد مخدر هرچه سریعتر رسیدگی شده و به اموال توقیفی و مصادره ای آنان نیز هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی به وجود برخی مشکلات در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و ادامه داد: در صورت تخصیص بخشی از درآمدهایی که از محل ستاد استان به خزانه کشور واریز می گردد، می توان بخش زیادی از نیازمندی ها و مشکلات موجود در ستاد در بخش سخت افزاری و امکانات مورد نیاز را مرتفع ساخت.

وی نظارت مستمر بر مراکز ترک اعتیاددر استان را مورد تاکید جدی قرار داد وافزود: مسئولین مربوطه باید با تقویت نظارت ها بر عملکرد مراکز ترک اعتیاد، از نشر داروهای ترک اعتیاد و سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب در این زمینه جلوگیری کنند.

وی بر احصاء و طرح مشکلات موجود در سطح شهرستان ها در ستاد استانی تاکید کرد و ادامه داد: در هر یک از جلسات ستاد، مشکلات ستادهای یکی از شهرستان های استان مطرح و راه های رفع آنان نیز پیشنهاد گردد.

وی با تاکید بر تقویت شبکه های تلوزیونی در نوار مرزی و تحت پوشش قرار دادن این مناطق از حیث شبکه های رادیویی و تلوزیونی گفت: مسئولان ذی ربط در ورزش و جوانان نیز تلاش کنند تا اماکن ورزشی که در سطح استان وجود دارد به نحو مطلوب و مناسب مورد استفاده جوانان و تمامی اقشار جامعه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.