قدس آنلاین - کرمان: سید وحید احمدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در کارگروه ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت که استانداری کرمان برگزار شد، گفت:سه پایگاه سلامت در حاشیه های شهر کرمان و دو مرکز خدمات جامع سلامت هم برای زیرمجموعه قرار دادن این مجموعه ها راه اندازی شده است.

سه پایگاه سلامت در حاشیه های شهر کرمان راه اندازی شده است

به گزارش قدس آنلاین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید براینکه در کرمان 26 هزار نفر و در سیرجان 37 هزار نفر حاشیه نشین هستند،افزود: در حاشیه شهر کرمان نرخ بیکاری 15 درصد و درآمد ناکافی آنها باعث عدم پیشرفت محله ها شده است.

سید وحید احمدی طباطبایی با اشاره به اینکه پایگاه سلامت معمولا جمعیت زیر 20 هزار نفری را زیر پوشش دارد و مرکز خدمات سلامت هم بالای 20 هزار نفر را پوشش می دهد، یادآور شد: سه پایگاه سلامت در حاشیه های شهر کرمان و دو مرکز خدمات جامع سلامت هم برای زیرمجموعه قرار دادن این مجموعه ها راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه شهر کرمان به شاخص های بهداشتی سلامت خانواده توجه شده است، خاطرنشان کرد: این شاخص ها شامل ارتقا ارائه خدمات ارزیابی و معاینه گروه های سنی کودکان و جوانان، سالمندان، میانسالان و زنان باردار، همچنین افزایش توزیع مکمل ها برای گروه های هدف، کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان و کاهش مرگ و میر مادران باردار می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اعتیاد، سپس فقر، بیکاری، سرقت، اراذل و اوباش، کمبود فضاهای آموزشی و تفریحی  را مهمترین آسیب های اجتماعی به دست آمده طی نیازسنجی ها دانست و گفت: برنامه ملی مبارزه با بیماری های غیرواگیر همچون بیماری های فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و ... در کشور و استان کرمان اجرایی می شود.

احمدی طباطبایی افزود: طبق بررسی های انجام شده در قالب طرح نجات مشخص شد در شهرک های قمربنی هاشم و شهرک پدر 43 درصد افراد دیپلم و بالای دیپلم، 14 درصد بیکار، 13 درصد شغل آزاد و مابقی شغل های دیگر دارند، همچنین 81 درصد ساکنین محله ها مالک خانه ها هستند و نرخ بیکاری 15 درصد و درآمد ناکافی آنها باعث عدم پیشرفت محله ها شده است.

وی ادامه داد: پروژه های مداخله در محله از جمله آسفالت چندین خیابان و کوچه، تاسیس مهد قرآن، راه اندازی کتابخانه در شهرک ها، جدول گذاری خیابان ها و... همچنین تاسیس دو مرکز گذری ترک اعتیاد، پخش غذای گرم یک تا دو بار در هفته به معتادین و توزیع اقلام بهداشتی نیز در شهرک های قمربنی هاشم و پدر انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.