قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: قوه قضاییه قصد حذف مجازات اعدام در جرائم مرتبط با مواد مخدر را ندارد و مطالبی که در رسانه‌ها در مورد حذف این مجازات اعلام می‌شود گمانه‌زنی است.

نظارت کافی بر کمپ‌های ترک مواد مخدر وجود ندارد

 به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرکل پزشکی قانونی استان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۹ مورد فوت ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در استان وجود داشته که ۱۷ مورد مربوط به مصرف متادون و ۱۲ مورد سایر موارد است و این آمار رشد ۸۲ درصدی را نشان می‌دهد.

منصور فیروزبخت افزود: ۵۹ درصد این افراد دارای سن بیش از ۳۰ سال بوده و ۹۲ درصد آقا هستند.

 وی تصریح کرد: متادون توسط افراد به‌عنوان جایگزین مواد و یا هم‌زمان با مصرف مواد مخدر مصرف ‌شده است.

 مدیرکل پزشکی قانونی خاطر نشان کرد: نظارت کافی بر کمپ‌های ترک مواد مخدر وجود ندارد و استفاده از روش‌های سنتی برای ترک اعتیاد در آن‌ها رایج است.

در ادامه رئیس دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: قوه قضاییه قصد حذف مجازات اعدام در جرائم مرتبط با مواد مخدر را ندارد و مطالبی که در رسانه‌ها در مورد حذف این مجازات اعلام می‌شود گمانه‌زنی است.

سید عبدالله موسوی افزود: هم در زمینه پیشگیری و هم در زمینه مقابله با مواد مخدر قوانینی وجود دارد.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه شهرکرد عنوان کرد: اجرای طرح سیمای زندگی برای ۴۳۰ نفر از دانشجویان از اقدامات دانشگاه در سال جاری در زمینه پیشگیری از اعتیاد است.

شایان شامحمدی افزود: اجرای کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد، کارگاه تربیت کادر متخصص پیشگیری از اولیه از اعتیاد، نصب بنر چرخه ترک سیگار، توزیع گاهنامه پیشگیری نوین و تهیه بنر جشنواره دانشگاه بدون دخانیات از دیگر اقدامات دانشگاه شهرکرد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.