قدس آنلاین – سبزوار : امام جمعه شهر روداب سبزوار گفت : شهیدان مدافع حرم حضرت زینب (س) در راه امنیت ملی کشور به شهادت رسیدند.

شهیدان مدافع حرم در راه امنیت ملی کشور به شهادت رسیدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم در یادواره اولین شهید مدافع حرم سبزوار ( رضا دامرودی )  که با حضور مسئولان، روحانیان، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در محل جایگاه نماز جمعه شهر روداب برگزار شد با بیان اینکه جنگ در جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی حفاظت از اسلام و انقلاب اسلامی و دفاع از حرم اهل بیت (ع) است افزود : قدرت جریان مقاومت مرهون رشادت رزمندگان و شهدای مدافع حرم است.

وی تصریح کرد : برگزاری یادواره شهدا باعث زنده ماندن یاد این عزیزان و ترویج روحیه شهادت طلبی در جامعه می شود و ادامه راه انقلاب متکی به آن است.

کیانی مقدم از شهدا بعنوان پرچمداران راستین انقلاب یاد کرد و اظهار داشت :کرامت ، شجاعت ، متانت، شرافت و ایثار و از خودگذشتگی بخشی از خصلتهای شهدا است .

یکی از اساتید دانشگاه هم نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدای مدافع حرم درجهاد فرهنگی جان پاک خود را از دست داده اند و در اوج هجمه فرهنگی غرب به مقابله استکبار می روند یادآور شد : شهدای مدافع حرم با از خودگذشتگی از بی‌حرمتی دوباره به اهل بیت (ع) جلوگیری می کنند و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) می جنگند.

حجت الاسلام مهدی جلالیان خاطر نشان کرد : برگزاری یادواره شهدا علاوه برذکر اخلاق و رفتار مطهره شهدا موجب گسترش فرهنگ شهادت و انس نسل جوان با انقلاب و دستاوردهای آن میگردد .

این فعال فرهنگی گفت : حضور مدافعان حرم در کشور سوریه جنگی پیشگیرانه است تا از نفوذ استکبار و گروههای تکفیری به مرزهای کشور و سایر کشورهای اسلامی جلوگیری شود.

در این مراسم همچنین از نرم افزار " از عشق تا دمشق " با محوریت زندگی نامه شهید رضا دامرودی رونمایی شد.

همچنین یادمان شهید مدافع حرم رضا دامرودی نیز در زادگاهش روستای دامرود بخش روداب با حضور مسئولان و خانوداه معظم شهید به بهره برداری رسید.

دهیار روستای دامرود درباره احداث این یادمان گفت: این یادمان از محل اعتبارات دهیاری با هزینه 160 میلیون ریال ساخته شد.

شهید رضا دامرودی اولین شهید بسیجی مدافع حرم سبزوار است که محرم 1437 قمری در منطقه حسکه سوریه به شهادت رسید. /  انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.