پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: معاون آمار سازمان برنامه و بودجه خراسان‌ رضوی گفت: سرشماری در خراسان رضوی ۹ درصد از برنامه عقب بوده و در حالیکه باید ۵۶ درصد باشد، ۴۷ درصد است.

سرشماری در خراسان رضوی ۹ درصد از برنامه عقب است

مجید نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: میزان درصد پیشرفت سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در شهرستان‌های خراسان‌رضوی حدود 47 درصد است.

وی افزود: طبق برنامه باید  میزان پیشرفت سرشماری حدود 56 درصد باشد که بر این اساس باید گفت در خراسان رضوی حدود 9 درصد از برنامه عقب هستیم و باید در این زمینه سرعت را بالا برد.

معاون آمار سازمان برنامه و بودجه خراسان‌ رضوی در ارتباط با شهرستان‌هایی که کمترین و بیشترین پیشرفت را در خراسان‌رضوی داشته‌اند، تأکید کرد: شهرستان‌های مشهد، سبزوار و زاوه کمترین میزان پیشرفت را داشته که میزان آن 44 درصد بوده است.

نعیمی بیان کرد: شهرستان‌های داورزن، مه‌ولات و فیروزه به ترتیب با 72 درصد، 60 درصد و 58 درصد دارای بیشترین میزان پیشرفت در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در خراسان‌رضوی بوده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد خانوارهای غایب در خراسان‌رضوی تاکنون 64 هزار عدد بوده‌اند که از این تعداد 50 هزار عدد مربوط به شهرستان مشهدمقدس است.

معاون آمار برنامه و بودجه خراسان‌رضوی با اشاره به نحوه سرشماری افراد بی‌خانمان، بیان کرد: برای شمارش این افراد به  مکان‌های اجتماع آنها و یا مؤسسات مراجعه شده و کدهای مخصوصی برای آدس آن‌ها در اطلاعات وارد می‌شود.

نعیمی خاطرنشان کرد: همچنین برای افراد مجهول‌الهویه که دارای کد شناسایی نیستند نیز اگر در خانواده حضور داشته باشند و یا در مؤسسات نگهداری روش‌های مخصوصی در نظر گرفته شده تا تمام جمعیت با کمترین میزان خطا شمرده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.