قدس آنلاین- یزد : شهردار یزد گفت : بافت تاریخی شهر یزد با برداشت و تولید تصاویر پاناروما (360 درجه ) توسط سازمان فاوا شهرداری یزد مستند سازی شد و قابلیت بازدید مجازی بخود گرفت.

بافت تاریخی شهر یزد مستند سازی شد و قابلیت بازدید مجازی بخود گرفت

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمد رضا عظیمی زاده  با بیان این خبر اظهارداشت : این پروژه در مدت زمان ۳ ماه و در مسافتی بالغ بر ۱۸۳   کیلومتر صورت گرفت که ۱۳۶ کیلومتر آن درمعابر ماشین رو با تجهیزات خودرویی و ۴۷ کیلومتر بصورت پیاده با تجهیزات قابل حمل انفرادی بوده است و حجم برداشت اطلاعات بالغ بر ۱۵۳ هزار عکس با کیفیت ۱۲   مگاپیکسل  می باشد.

وی افزود : در فاز اول این پروژه با رویکرد بکارگیری تکنولوژیهای جدید تولید داده مکانی، تهیه تصاویر با استفاده از دوربین های عکس برداری ۳۶۰ درجه مجهز به GPS صورت گرفت و مختصات تصاویر تهیه شده روی نقشه مکان مند گردید به صورتی که  قابلیت استفاده در سامانه های شهرسازی جهت استفاده کارشناسان و امکان بازدید مجازی از اماکن تاریخی برای عموم مردم را فراهم می آورد.  

شهردار یزد در بازدید از پروژه ضمن قدردانی از سازمان فاوا و تیم اجرایی، پیاده سازی چنین طرحهایی را با تاکید بر ظرفیتهای تاریخی و فرهنگی یزد گامی رو به جلو در راستای ارائه خدمات نوین نظیر گردشگری الکترونیکی به شهروندان دانست.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری یزد نیز اظهار داشت : یکی از کاربردهای این سرویس ، بازدید مجازی از اماکن تاریخی شهر یزد می باشد به صورتی که این سرویس‌ها کاربر را قادر می‌سازد تا به جای مسافرت درون شهری، از ابنیه تاریخی شهر بازدید مجازی بعمل آورد ،

مسعود تاج آبی اجرای پروژه فاز اول را موفق ارزیابی نمود و گفت : در فاز دوم طرح که امیدواریم تا ۲۲ بهمن ماه به بهره برداری برسد سامانه شهرنمای مجازی بافت تاریخی شهر یزد رونمایی گردد.

وی افزود : در این سامانه امکان بازدید بافت تاریخی شهر یزد برای علاقه مندان داخلی و خارجی فراهم خواهد شد. امیدواریم در فاز سوم  پس از بررسی های لازم  از اجرای طرح پایلوت ( طرح جاری ) و تامین زیر ساخت های لازم این طرح را برای کل شهر یزد برقرار نماییم.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری یزد  گفت : عکس های پانوراما نمونه ای از عکس ها هستند که امکان نمایش۳۶۰ درجه از یک مکان را در محیط مجازی امکان پذیر می سازد. از جمله کاربردهای این تصاویر،گردشگری مجازی در سطح شهر، به‌روزرسانی اطلاعات مکانی و توصیفی نقشه‌های شهری و مشاهده و بررسی روند تغییرات می باشد.

شایان ذکر است که در این طرح تولید تصاویر به صورت ویژه از اماکن تاریخی نظیر  مسجد جامع یزد، مسجد و حسینیه امیر چخماق، بقعه سید رکن الدین، آتشکده زرتشتیان، باغ دولت آباد، مدرسه ایرانشهر و چندین منزل قدیمی نیز صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.